CJ 2 – Odborná španielčina pre stredne pokročilých I. (9)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti: Rozvíjanie a osvojovanie si gramatických pravidiel a slovnej zásoby k daným témam. Rozvoj vedomostí o jazyku ako systéme. Osvojenie si poznatkov o cieľových krajinách a ľuďoch, ktorí v nich žijú.
Zručnosti: Rozvíjať schopnosť plynulej a spontánnej komunikácie v oblasti každodenných tém na dobrej jazykovej úrovni, schopnosť analyzovať jednoduchý odborný text. Rozvíjať a kultivovať plynulú komunikáciu v rámci všeobecného jazyka, v oblasti populárno-vedeckých tém. Nácvik komunikatívnych stratégií pomocou tvorivých metodických postupov (skupinová a tandemová práca, nácvik modelových situácií, prezentácia pred plénom, kvalitná diskusia, práca s cudzojazyčnou tlačou). Prepojiť všeobecný jazyk s jazykom odborným.
Kompetencie: Využívať pružne a efektívne získané jazykové poznatky, byť otvorený voči kultúre cieľového jazyka, budovať si pozitívny postoj ku krajinám a obyvateľom po francúzsky hovoriaceho jazykového priestoru, akceptovať postoje príslušníkov cieľovej jazykovej kultúry.
Cieľ predmetu: Študent je po absolvovaní kurzu schopný porozumieť dlhším prejavom a rozhovorom aj s odbornou tematikou. Je schopný vedieť sa adekvátne vyjadrovať k všeobecným témam a jasne formulovať myšlienky a postoje. V písomnom prejave je schopný vyjadriť svoje názory a postoje a sumarizovať vedomosti v primeranej forme; je schopný písomne komunikovať na primeranej úrovni.

Stručná osnova predmetu

1. Kariérny plán (čo je kariérny plán, kariérny rast, príprava kariérneho plánu)
2. Pracovný pohovor (čo je pracovný pohovor, príprava pracovného pohovoru)
3. Štruktúra firmy (typy firiem a ich štruktúra, opis firmy)
4. Prezentovanie spoločnosti (štruktúra prezentácie)
5. Riešenie problémov vo firme (typy problémov, krízový manažment)
6. Riadenie firmy (typológia manažérov)
7. Rokovanie I. (riešenie konfliktu)
8. Rokovania II. (dosiahnuť dohodu)
9. Predaj (nákupné zvyklosti, marketing)
10. Telefonovanie (výmena informácii)
11. Brainstorming (skupinové tvorivé myslenie)
12. Pracovné stretnutia (memo, email)
13. Prezentovanie (prezentovanie vybranej ekonomickej problematiky)

Odporúčaná literatúra

1. Spišiaková, M., Varela Cano, D.P., Tužinská, S. Pavliková, Ž. Španielsky jazyk pre ekonómov, diplomatov a mediátorov 1. Tribun EU s.r.o, 2020
2. Prada de, M., Marcé, P. Entorno laboral. Edelsa 2017
3. Kol.autorov Lingea, Lexicon 7 Španielsky ekonomický slovník. ISBN: 978-80-7508-576-4

Podmienky na absolvovanie predmetu

Príprava na semináre – 30 %
Záverečná skúška – 70 %

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové pracovné zaťaženie študenta: 78 hodín. Z toho:
26 hodín – účasť na seminároch
16 hodín – príprava na semináre
36 hodín – príprava na skúšku

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

španielčina

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 12.01.2022

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 12.01.2022