- Ukončenie: Skúška
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Cieľom predmetu je špecifikovať koncept riadenia distribúcie odrážajúci strategické marketingové aspekty, ako aj analyzovať možnosti podnikovej distribučnej politiky, vzťahy medzi distribúciou a ostatnými marketingovými nástrojmi, vytváranie a riadenie distribučných kanálov a sietí vzhľadom na požiadavky a reálne parametre, kritériá a metódy.
Vedomosti:
Študenti získavajú základné teoretické vedomosti o princípoch, konceptoch, postupoch a stratégiách riadenia distribúcie, ktoré zahŕňajú analýzu marketingových kanálov a dokážu zhrnúť, roztriediť a usporiadať procesy v distribúcii.
Zručnosti:
Študenti sú schopní aplikovať získané vedomosti pri riešení problémov v distribúcii, znázorniť vzájomné súvislosti a posúdiť dopady variantných riešení, diskutovať o návrhu distribučných štruktúr a vysvetliť význam a dôležitosť plánovania distribúcie a úlohu sprostredkovateľov.
Kompetentnosti:
Z nadobudnutých teoretických vedomostí sú študenti schopní systematizovať svoje znalosti z oblasti distribučného manažmentu vo väzbe k požiadavkám podnikateľskej praxe. Dokážu rozoznať, aplikovať a vysvetliť funkcie distribúcie, jej vzťahy k ostatným marketingovým nástrojom
Stručná osnova predmetu
Prednášky:
1. Úvod do distribučného manažmentu.
2. Subjekty distribúcie, distribučné funkcie, distribučné kanály.
3. Klasifikácia prvkov distribučného priestoru.
4. Modelovanie distribučných sietí.
5. Distribučné problém, dopravné úlohy.
6. Systémy distribučných kanálov.
7. Rozvoj a riadenie distribučného kanála.
8. Význam produktu a ceny pri riadení kanálov.
9. Marketingové kanály a e-commerce.
10. Dopravné systémy, doprava a preprava.
11. Projektovanie skladov, technické prostriedky a inovácie v obalovej technike.
12. Logistické náklady v distribúcii, náklady poslednej míle.
13. Distribučný kontroling.
Semináre:
1. Úvodný seminár, oboznámenie sa s organizáciou práce na seminároch a s podmienkami priebežného a celkového hodnotenia. Úvod do problematiky – distribučný manažment.
2. Distribučný manažment, distribúcia – diskusia.
3. Distribučná politika – zadanie, práca v skupinách.
4. Subjekty distribúcie, distribučné kanály a klasifikácia prvkov distribučného priestoru.
5. Distribučný problém – modelovanie.
6. Distribučný problém – modelovanie.
7. Testovanie 1.
8. Testovanie 1 – vyhodnotenie, najčastejšie chyby v modeloch.
9. Distribučné kanály – zadanie, práca v skupinách.
10. Dopravné systémy – riešenie úloh.
11. Dopravné systémy – riešenie úloh.
12. Sociálne vzťahy v distribúcii – zadanie, diskusia, práca v skupinách. Testovanie 2.
13. Vyhodnotenie semestra. Kontrola plnenia podmienok, opravné priebežné hodnotenia.
Odporúčaná literatúra
Základná literatúra:
1. STRAKA, M. Distribution and Supply Logistics. Cambridge Scholars Publishing, 2019, 627 p. ISBN 9781527541979
2. RUSHTON, A. - CROUCHER, P. - BAKER, P. The Handbook of Logistics & Distribution Management. 5th edition. London: Kogan Page, 2014. 720 p. ISBN: 978-0749466275
3. DENT, J. Sales and Marketing Channels: How to Build and Manage Distribution Strategy. London: Kogan Page, 2018. 384 p. ISBN 978-0749482145.
Doplňujúca literatúra:
4. CHOUDHURY, R. G. Sales and Distribution Management for Organizational Growth. IGI Global, 2019, 323 p. ISBN 9781522599838
5. DECARLO, T.E. Distribution Management. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2017,
134 p. ISBN 978-1541267473
6. VAN GOOR A. R., PLOOS VAN AMSTEL, W., PLOOS VAN AMSTEL, M.J. European Distribution and Supply Chain Logistics. Routledge, 2019, 526 p. ISBN 9781003021841
Journals: International Journal of Retail & Distribution Management, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management
Sylabus predmetu
Prednášky: 1. Úvod do distribučného manažmentu. 2. Subjekty distribúcie, distribučné funkcie, distribučné kanály. 3. Klasifikácia prvkov distribučného priestoru. 4. Modelovanie distribučných sietí. 5. Distribučné problém, dopravné úlohy. 6. Systémy distribučných kanálov. 7. Rozvoj a riadenie distribučného kanála. 8. Význam produktu a ceny pri riadení kanálov. 9. Marketingové kanály a e-commerce. 10. Dopravné systémy, doprava a preprava. 11. Projektovanie skladov, technické prostriedky a inovácie v obalovej technike. 12. Logistické náklady v distribúcii, náklady poslednej míle. 13. Distribučný kontroling. Semináre: 1. Úvodný seminár, oboznámenie sa s organizáciou práce na seminároch a s podmienkami priebežného a celkového hodnotenia. Úvod do problematiky – distribučný manažment. 2. Distribučný manažment, distribúcia – diskusia. 3. Distribučná politika – zadanie, práca v skupinách. 4. Subjekty distribúcie, distribučné kanály a klasifikácia prvkov distribučného priestoru. 5. Distribučný problém – modelovanie. 6. Distribučný problém – modelovanie. 7. Testovanie 1. 8. Testovanie 1 – vyhodnotenie, najčastejšie chyby v modeloch. 9. Distribučné kanály – zadanie, práca v skupinách. 10. Dopravné systémy – riešenie úloh. 11. Dopravné systémy – riešenie úloh. 12. Sociálne vzťahy v distribúcii – zadanie, diskusia, práca v skupinách. Testovanie 2. 13. Vyhodnotenie semestra. Kontrola plnenia podmienok, opravné priebežné hodnotenia.
Podmienky na absolvovanie predmetu
vypracovanie a prezentácia semestrálneho zadania – 20 %
výsledok semestrálneho testovania – 20 %
Záverečné hodnotenie:
skúška – 60 %
Pracovné zaťaženie študenta
účasť na prednáškach – 26 hod.
účasť na cvičeniach – 26 hod.
spracovanie semestrálneho zadania – 13 hod.
príprava na semestrálny test – 13 hod.
príprava na skúšku – 26 hod.
Spolu: 104 hod.
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
anglický
Dátum schválenia: 27.11.2024
Dátum poslednej zmeny: 15.05.2024
Dátum schválenia: 27.11.2024
Dátum poslednej zmeny: 15.05.2024