Hospitality Management
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2P + 2C
- Semester: zimný
- Ročník: 2
- Podnikovohospodárska fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave so sídlom v Košiciach
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Cieľom predmetu je predloženie poznatkov o základných dimenziách profesionality a zákazníckeho servisu v hlavných oblastiach najväčšieho odvetvia služieb na svete. Získanie vedomostí o procesoch riadenia pohostinnosti a segmentov cestovania a cestovného ruchu je predpokladom výkonu riadiacich pozícií v tomto odvetví. Je oboznámený s konceptom a históriou a perspektívami vývoj pohostinského priemyslu a jeho jednotlivých oblastí.
Vedomosti:
o pohostinnosti, cestovaní a cestovnom ruchu,
rôznych segmentoch v hotelierstve,
službách a podnikoch, zariadeniach, ktoré ich samostatne alebo v spolupráci poskytujú pere ich cestujúcim aj miestnym obyvateľom,
o diferencovanosti odbytových stratégií z hľadiska životného cyklu výrobkov, stratégií zameraných na marketingovú komunikáciu a distribúciu.
Kompetentnosti:
spôsobilosť orientovať sa vo všeobecne záväzných predpisoch pojednávajúcich o pohostinstve a cestovnom ruchu,
spôsobilosti analyzovania situácie, podmienok a požiadaviek na pohostinnosť cestovania a cestovný ruch,
spôsobilosť orientovania sa v analýzach a vyhodnocovaní dát potrebných na rozvoj podnikania v tomto dynamicky sa rozvíjajúcom sektore.
Zručnosti:
vo vedení podniku, v plánovaní zdrojov, obstarávaní tovarov a organizovaní personálu,
vo vedení účtovníctva, kalkuláciách zdrojov a nákladov, investovaní, marketingu, ako aj komunikačného mixu,
v oblastiach marketingovej spolupráce a demonštrovania prístupov k optimalizácii a modelovaniu procesov podniku, organizácie,
schopnosť pracovať na riadiacich pozíciách verejnej a štátnej správy s dorazom na rezort dopravy a cestovného ruchu.
Stručná osnova predmetu
Prednášky:
1. Úvod do predmetu. Obsah. Postupnosť štúdia. Formy štúdia predmetu. Literatúra.
2. Odvetvia služieb, Príprava na kariéru v odvetví hotelierstva a cestovného ruchu, práca v stravovacom odvetví, občerstvení a cestovnom ruchu.
3. Reštauračné služby.
4. Prevádzka reštaurácie.
5. Nezávislé podnikanie v stravovaní alebo franchising.
6. Konkurenčné sily v stravovacích služby. Stravovacie služby na mieste.
7. Problémy, ktorým čelia stravovacie služby.
8. Ubytovanie: Stretnutie s hosťom a jeho potreby.
9. Hotel a ubytovanie. Sily formujúce hotelový business.
10. Konkurencia v ubytovacích službách.
11. Cestovný ruch: ofenzívny charakter podnikania a budovanie centier cestovného ruchu.
12. Destinácie: Turizmus, generátory nápadov, programu.
13. Vedenie: Nový spôsob myslenia, plánovanie a organizovanie v hotelierstve.
Semináre/Cvičenia:
1. Úvodné cvičenie. Požiadavky na splnenie podmienok priebežného hodnotenia.
2. Príprava na kariéru v odvetví hotelierstva a cestovného ruchu.
3. Práca v stravovacom odvetví, občerstvení a cestovnom ruchu. Práca na projekte.
4. Reštauračné služby.
5. Prevádzka reštaurácie.
6. Nezávislé podnikanie v stravovaní alebo franchising.
7. Konkurenčné sily v stravovacích služby. Stravovacie služby na mieste.
8. Ubytovanie: Stretnutie s hosťom a jeho potreby.
9. Hotel a ubytovanie. Sily formujúce hotelový business.
10. Konkurencia v ubytovacích službách. Práca na projekte.
11. Cestovný ruch: ofenzívny charakter podnikania a budovanie centier cestovného ruchu.
12. Destinácie: Turizmus, Generátory nápadov, programov.
13. Vedenie: Nový spôsob myslenia, plánovanie a organizovanie v hotelierstve.
Odporúčaná literatúra
ALLEN, J. 2008. Event Planning: The Ultimate Guide To Successful Meetings, Corporate Events, Fundraising Galas, Conferences, Conventions, Incentives And Other Special Events. Toronto, On, Canada: Wiley, 448 p. ISBN 10: 0470155744, ISBN 13: 9780470155745.
BARROWS, C. W., POWERS, T., REYNOLDS, D. R. 2011. Introduction to Management in the Hospitality Industry 10th Edition. Wiley Global Education, 752 p. ISBN-13: 978-0470399743, ISBN-10: 0470399740.
MICHELLI, j. A. 2008. The New Gold Standard: 5 Leadership Principles for Creating a Legendary Customer Experience Courtesy of the Ritz-Carlton Hotel Company. McGraw-Hill Education, 284 p. ISBN: 0071548335 (ISBN13: 9780071548335).
SOLOMON, M., HUMLER, H. 2019. The Heart of Hospitality: Great Hotel and Restaurant Leaders Share Their Secrets. SelectBooks; Reprint edition, 192 p. ISBN: 1590794893, ISBN-13: 978-1590794890.
THURSTON, R. W., MORRIS, J. (Editor), STEIMAN, S. 2013. Coffee: A Comprehensive Guide to the Bean, the Beverage, and the Industry. Rowman & Littlefield Publishers, 428 p. ISBN: 1442214406, ISBN13: 9781442214408.
Sylabus predmetu
Prednášky: 1. Úvod do predmetu. Obsah. Postupnosť štúdia. Formy štúdia predmetu. Literatúra. 2. Odvetvia služieb, Príprava na kariéru v odvetví hotelierstva a cestovného ruchu, práca v stravovacom odvetví, občerstvení a cestovnom ruchu. 3. Reštauračné služby. 4. Prevádzka reštaurácie. 5. Nezávislé podnikanie v stravovaní alebo franchising. 6. Konkurenčné sily v stravovacích služby. Stravovacie služby na mieste. 7. Problémy, ktorým čelia stravovacie služby. 8. Ubytovanie: Stretnutie s hosťom a jeho potreby. 9. Hotel a ubytovanie. Sily formujúce hotelový business. 10. Konkurencia v ubytovacích službách. 11. Cestovný ruch: ofenzívny charakter podnikania a budovanie centier cestovného ruchu. 12. Destinácie: Turizmus, generátory nápadov, programu. 13. Vedenie: Nový spôsob myslenia, plánovanie a organizovanie v hotelierstve. Semináre/Cvičenia: 1. Úvodné cvičenie. Požiadavky na splnenie podmienok priebežného hodnotenia. 2. Príprava na kariéru v odvetví hotelierstva a cestovného ruchu. 3. Práca v stravovacom odvetví, občerstvení a cestovnom ruchu. Práca na projekte. 4. Reštauračné služby. 5. Prevádzka reštaurácie. 6. Nezávislé podnikanie v stravovaní alebo franchising. 7. Konkurenčné sily v stravovacích služby. Stravovacie služby na mieste. 8. Ubytovanie: Stretnutie s hosťom a jeho potreby. 9. Hotel a ubytovanie. Sily formujúce hotelový business. 10. Konkurencia v ubytovacích službách. Práca na projekte. 11. Cestovný ruch: ofenzívny charakter podnikania a budovanie centier cestovného ruchu. 12. Destinácie: Turizmus, Generátory nápadov, programov. 13. Vedenie: Nový spôsob myslenia, plánovanie a organizovanie v hotelierstve.
Podmienky na absolvovanie predmetu
samostatná práca, reporty, písomná práca, priebežné testy, kombinovaná skúška
Priebežné hodnotenie: 40 %
aktivita na cvičeniach a priebežné overovanie vedomostí - 10 %,
výsledok semestrálnych testov - 10 %,
hodnotenie písomnej semestrálnej práce - 10 %,
hodnotenie reportov z 3 zadaných tém z prednášok - 10 %
Výsledok záverečnej kombinovanej skúšky: 60 % (písomný skúškový test a ústna časť skúšky)
Pracovné zaťaženie študenta
Celkové študijné zaťaženie: 104 hod.
účasť na prednáškach a cvičeniach - 52 hod.,
príprava na aktívne formy výučby - 13 hod.,
vypracovanie raportov z prednášok, príkladov na cvičenia a písomnej semestrálnej práce - 13 h.
príprava na priebežný semestrálny test - 7 h.
príprava na záverečný skúškový test a ústna skúška - 19 h.
Spolu = 104 h.
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
anglický
Dátum schválenia: 20.02.2023
Dátum poslednej zmeny: 21.07.2022
Dátum schválenia: 20.02.2023
Dátum poslednej zmeny: 21.07.2022