New Trends in Marketing

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom predmetu je identifikovať a špecifikovať nové prístupy marketingu na konkrétnych príkladoch a ich praktickej aplikácii. Študent má preukázať kreatívne myslenie a netradičné prístupy k riešeniu vybraných marketingových problémov.
Vedomosti:
Poznať nové trendy v marketingu a možnosti ich implementácie v komunikačnej stratégii podniku. Vedieť princípy aplikovania špecifických typov marketingových aktivít v online a offline prostredí. Ovládať techniky merania efektívnosti online kampaní.
Kompetentnosti:
Riadiť tvorbu komunikačných kampaní v oblasti trendov a ich implementáciu do komunikačnej stratégie podniku. Schopnosť aplikovať v závislosti od cieľov marketingovej stratégie vhodný marketingový nástroj vychádzajúc z aktuálnych trendov.
Zručnosti:
Manažérska zručnosť v oblasti identifikovania možnosti aplikácie nových trendov do marketingovej stratégie podniku. Prostredníctvom spracovávania semestrálneho zadania sa študenti naučia tímovej práci vedúcej k úspešnej aplikácii jednotlivých techník.

Stručná osnova predmetu

Prednášky:
1. Out of Home marketing.
2. Viral marketing.
3. Ambush marketing.
4. Ambient marketing.
5. Mobil marketing.
6. Influencer marketing.
7. Social media marketing.
8. Buzz marketing a Guerilla marketing.
9. Word-of-mouth marketing. Mouth-of-mount marketing.
10. Astroturfing marketing a Undercover marketing.
11. Streetart marketing a Flashmoby marketing.
12. Mosquito marketing.
13. Clean advertising.
Semináre:
1. Organizácia práce počas semestra, podmienky zápočtu.
2. Out of Home marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
3. Viral marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
4. Ambush marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
5. Ambient marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
6. Mobil marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
7. Influencer marketing a Social media marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
8. Buzz marketing a Guerilla marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
9. Word-of-mouth marketing. Mouth-of-mount marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
10. Astroturfing marketing a Undercover marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
11. Streetart marketing a Flashmoby marketing – aplikácia na konkrétnom príklade.
12. Mosquito marketing a Clean advertising – aplikácia na konkrétnom príklade.
13. Vyhodnotenie semestra.

Odporúčaná literatúra

BLYTHE, J. Essentials of Marketing Communications. Pearson Education, 2006, 332 p. ISBN 027370205X
GHORBANI, A. Marketing in the Cyber Era: Strategies and Emerging Trends: Strategies and Emerging Trends, IGI Global, 2013, 357 p. ISBN: 1466648651
MATSUO, T. - COLOMO-PALACIOS, R. Electronic Business and Marketing: New Trends on its Process and Applications. Springer, 2013, 177 p. ISBN: 364237932X

Sylabus predmetu

Prednášky: 1. Out of Home marketing. 2. Viral marketing. 3. Ambush marketing. 4. Ambient marketing. 5. Mobil marketing. 6. Influencer marketing. 7. Social media marketing. 8. Buzz marketing a Guerilla marketing. 9. Word-of-mouth marketing. Mouth-of-mount marketing. 10. Astroturfing marketing a Undercover marketing. 11. Streetart marketing a Flashmoby marketing. 12. Mosquito marketing. 13. Clean advertising. Semináre: 1. Organizácia práce počas semestra, podmienky zápočtu. 2. Out of Home marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. 3. Viral marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. 4. Ambush marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. 5. Ambient marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. 6. Mobil marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. 7. Influencer marketing a Social media marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. 8. Buzz marketing a Guerilla marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. 9. Word-of-mouth marketing. Mouth-of-mount marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. 10. Astroturfing marketing a Undercover marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. 11. Streetart marketing a Flashmoby marketing – aplikácia na konkrétnom príklade. 12. Mosquito marketing a Clean advertising – aplikácia na konkrétnom príklade. 13. Vyhodnotenie semestra.

Podmienky na absolvovanie predmetu

Podmienky na absolvovanie predmetu:
Priebežné hodnotenie: 40 %
- práca a aktivita na cvičeniach – 10 %,
- semestrálne zadanie – 30 %.
Skúška: 60 %.
Celkovo: Priebežné hodnotenie + skúška – minimálne 51 % na hodnotenie dostatočne a zároveň zo skúšky minimálne 51 %.

Pracovné zaťaženie študenta

Celkové študijné zaťaženie:
účasť na prednáškach – 26 hod.,
práca a účasť na cvičeniach – 26 hod.,
príprava na cvičenia, spracovanie semestrálneho zadania a príprava na test – 26 hod.,
príprava a absolvovanie skúšky – 26 hod.
Spolu: 104 hod.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 20.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 01.07.2022

Dátum schválenia: 20.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 01.07.2022