Consumer Policy
- Kredity: 3
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 0P + 2C
- Semester: zimný
- Ročník: 2
- Podnikovohospodárska fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave so sídlom v Košiciach
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Cieľom predmetu je aplikovať a implementovať požiadavky na ochranu spotrebiteľa v celom komplexe danej problematiky v symbióze s podnikovými cieľmi na trhu.
Vedomosti:
porozumieť právnemu rámcu ochrany spotrebiteľa v SR v nadväznosti na legislatívu EÚ,
porozumieť inštitucionálnemu rámcu ochrany spotrebiteľov,
porozumieť charakteristike nekalých obchodných praktík vyskytujúcich sa na trhu, práv spotrebiteľov, online ochrany spotrebiteľov, ochrany zdravia spotrebiteľov, bezpečnosti potravín, liečiv a hračiek.
Kompetentnosti:
tvorivo posudzovať základné súvislosti v riadení činností podnikateľských subjektov v zameraní na ochranu spotrebiteľa a rozhodovať na základe ich poznania,
dosiahnuť vysoký stupeň samostatnosti a predvídavosti v známom aj neznámom prostredí,
pracovať ako súčasť pracovného tímu.
Zručnosti:
identifikovať nekalé obchodné praktiky,
navrhnúť alternatívy pre subjekty podnikovej praxe,
aplikovať etické princípy marketingu v reálnom trhovom prostredí.
Stručná osnova predmetu
Semináre
1. Spotrebiteľská politika EÚ.
2. Spotrebiteľská politika SR.
3. Ochrana spotrebiteľa ako súčasť právnej regulácie.
4. Pramene právnej regulácie ochrany spotrebiteľa.
5. Ústavné aspekty právnej regulácie ochrany spotrebiteľa.
6. Spotrebiteľské práva a udržateľná spotreba.
7. Spotrebiteľské práva a reklamácie.
8. Spotrebiteľské práva a nečestné obchodné praktiky.
9. Spotrebiteľská výchova a vzdelávanie ako základ ochrany spotrebiteľov.
10. Ochrana zdravia spotrebiteľa.
11. Vybrané problémy ochrany spotrebiteľa v praxi.
12. Bezpečnosť spotrebiteľa.
13. Zdravie a práva pacientov.
Odporúčaná literatúra
1. TILLSON, J. (2018). Law Express: Consumer and Commercial Law. 5th edition. London: Pearson Education Limited, 2018. ISBN: 9781292210117.
2. JUNG, J. - MITTAL, V. (2020). Political Identity and the Consumer Journey: A Research Review. In: Journal of Retailing, Vol. 96, Issue 1, p. 55-73. New York: New York University, Elsevier, 2020. ISSN: 0022-4359.
3. MICKLITZ, H. W. The Making of Consumer Law and Policy and Europe. Bloomsbury Academic, 2021. ISBN 978-1-5099-4483-5.
Sylabus predmetu
Semináre 1. Spotrebiteľská politika EÚ. 2. Spotrebiteľská politika SR. 3. Ochrana spotrebiteľa ako súčasť právnej regulácie. 4. Pramene právnej regulácie ochrany spotrebiteľa. 5. Ústavné aspekty právnej regulácie ochrany spotrebiteľa. 6. Spotrebiteľské práva a udržateľná spotreba. 7. Spotrebiteľské práva a reklamácie. 8. Spotrebiteľské práva a nečestné obchodné praktiky. 9. Spotrebiteľská výchova a vzdelávanie ako základ ochrany spotrebiteľov. 10. Ochrana zdravia spotrebiteľa. 11. Vybrané problémy ochrany spotrebiteľa v praxi. 12. Bezpečnosť spotrebiteľa. 13. Zdravie a práva pacientov.
Podmienky na absolvovanie predmetu
Semestrálne zadanie, priebežné testy
Skúška.
semestrálne zadanie - 20 %,
písomný test - 20 %,
skúška - 60 %.
Pracovné zaťaženie študenta
Celkové študijné zaťaženie:
účasť na cvičeniach – 26 hod.,
príprava na test – 6 hod.,
spracovanie projektu – 20 hod.,
príprava na skúšku – 26 hod.
Spolu: 78 hod.
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
anglický
Dátum schválenia: 20.02.2023
Dátum poslednej zmeny: 11.07.2022
Dátum schválenia: 20.02.2023
Dátum poslednej zmeny: 11.07.2022