Digital Marketing
- Kredity: 3
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 0P + 2C
- Semester: zimný
- Ročník: 2
- Podnikovohospodárska fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave so sídlom v Košiciach
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Cieľom predmetu je aplikovať získané zručnosti pri využívaní súčasných digitálnych technológií v marketingu a obchode, selektovať vhodné prostriedky, stanoviť stratégiu využívania IKT z pohľadu rôznych priorít.
Vedomosti:
Zameranie je na praktickú realizáciu projektu digitálneho marketingu dát ako na technické riešenia.
Zručnosti:
Študenti sú schopní zvoliť si vhodnú technickú komunikačnú platformu, identifikovať, definovať a analyzovať riziká ochrany údajov vrátane nevyhnutnej mobility, sieťového prostredia a počítačovej kriminality a vyhodnotiť úspešnosť vybraných prostriedkov digitálneho marketingu.
Kompetentnosti:
Študenti by mali vedieť, ako určiť komunikačnú stratégiu konkrétnej marketingovej kampane, navrhnúť postupy pre vyhodnotenie získaných informácií o zákazníkovi.
Stručná osnova predmetu
Semináre:
1. Manažérske chápanie využitia súčasných multimédií v marketingu a obchode spoločnosti so zameraním na konkurencieschopnosť a viditeľnosť. Definícia a pripomenutie základných pojmov vo vzťahu k zákazníkovi, resp. publiku.
2. Identifikácia a špecifikácia výberu a použiteľnosti prvkov digitálneho marketingu.
Príprava na spracovanie semestrálneho projektu v rámci vyučovaného predmetu.
3. Najvyužívanejšie typológie stratégií pre digitálny marketing – príklady realizovaných kampaní z praxe. Výber stratégie pre implementáciu do semestrálneho projektu.
4. Postavenie multimédií v rámci digitálneho marketingu. Identifikácia kľúčových digitálnych médií vhodných pre semestrálny projekt s dôrazom na využitie digitálneho marketingu v online priestore.
5. Vízia, ciele a posolstvo stratégie digitálneho marketingu. Praktické ukážky z realizovaných stratégií v praxi.
6. Search Engine Marketing a jeho úloha pri návrhovej časti stratégie digitálneho marketingu firmy. Vzťahy medzi Search Engine Marketingom a Search Engine optimalizáciou. Metódy uspôsobenia marketingovej stratégie pre viditeľnosť v online priestore.
7. Video ako súčasť prezentácie digitálneho marketingu spoločnosti – príklady z praxe. Primárna a sekundárna úloha videa v rámci stratégie digitálneho marketingu, a jeho použiteľnosť v závislosti od formy, fázy, hodnotovej cesty.
8. Sociálne médiá a sociálne siete ako prvok digitálneho marketingu spoločnosti. Príležitosti a hrozby vyplývajúce z používania sociálnych sietí ako primárneho nástroja digitálneho marketingu. Aplikácia zvolených nástrojov v rámci sociálnych médií a sociálnych sietí na semestrálny projekt.
9. Priebežné hodnotenie. Identifikácia vhodnosti využitia mobilného marketingu ako prvku digitálneho marketingu. Technické obmedzenia vo využití. Aplikovateľnosť na rôznorodé produkty – príklady z praxe. Diskusia k možnostiam využitia mobilného marketingu v nadväznosti na riešený semestrálny projekt.
10. Najčastejšie využívané analytické postupy pre digitálny marketing. Vhodnosť merania kampane ako súčasť stratégie – stanovenie KPI s vyžutím SMART cieľov a hodnotovej cesty zákazníka. Postupy vyhodnotenia efektívnosti nástrojov digitálneho marketingu a stratégie spoločnosti.
11. Digitalizácia spoločnosti. Analýza príležitostí a hrozieb vyplývajúcich z digitalizácie. Virtuálna realita a rozšírená realita ako moderné nástroje digitálneho marketingu. Ukážka príkladov z praxe.
12. IoT a IoE ako súčasť stratégie digitálneho marketingu spoločnosti. Prezentácia digitálneho obrazu spoločnosti, možnosti umiestnenia, ochrana citlivých údajov. Prezentácia semestrálnych projektov.
13. Prezentácia semestrálnych projektov. Vyhodnotenie semestra. Spätná väzba od poslúcháčov.
Odporúčaná literatúra
1. RYAN, D. Understanding Digital Marketing. Kogan Page, 432 p., 2014. ISBN 9780749471026.
2. SOLOMON, M. R. - MARSHALL,, G. W. - STUART, E. W. Marketing real people, real choices. Hoboken, NJ: Pearson. 2017, 608 p. ISBN 978-0134292663.
Sylabus predmetu
Semináre: 1. Manažérske chápanie využitia súčasných multimédií v marketingu a obchode spoločnosti so zameraním na konkurencieschopnosť a viditeľnosť. Definícia a pripomenutie základných pojmov vo vzťahu k zákazníkovi, resp. publiku. 2. Identifikácia a špecifikácia výberu a použiteľnosti prvkov digitálneho marketingu. Príprava na spracovanie semestrálneho projektu v rámci vyučovaného predmetu. 3. Najvyužívanejšie typológie stratégií pre digitálny marketing – príklady realizovaných kampaní z praxe. Výber stratégie pre implementáciu do semestrálneho projektu. 4. Postavenie multimédií v rámci digitálneho marketingu. Identifikácia kľúčových digitálnych médií vhodných pre semestrálny projekt s dôrazom na využitie digitálneho marketingu v online priestore. 5. Vízia, ciele a posolstvo stratégie digitálneho marketingu. Praktické ukážky z realizovaných stratégií v praxi. 6. Search Engine Marketing a jeho úloha pri návrhovej časti stratégie digitálneho marketingu firmy. Vzťahy medzi Search Engine Marketingom a Search Engine optimalizáciou. Metódy uspôsobenia marketingovej stratégie pre viditeľnosť v online priestore. 7. Video ako súčasť prezentácie digitálneho marketingu spoločnosti – príklady z praxe. Primárna a sekundárna úloha videa v rámci stratégie digitálneho marketingu, a jeho použiteľnosť v závislosti od formy, fázy, hodnotovej cesty. 8. Sociálne médiá a sociálne siete ako prvok digitálneho marketingu spoločnosti. Príležitosti a hrozby vyplývajúce z používania sociálnych sietí ako primárneho nástroja digitálneho marketingu. Aplikácia zvolených nástrojov v rámci sociálnych médií a sociálnych sietí na semestrálny projekt. 9. Priebežné hodnotenie. Identifikácia vhodnosti využitia mobilného marketingu ako prvku digitálneho marketingu. Technické obmedzenia vo využití. Aplikovateľnosť na rôznorodé produkty – príklady z praxe. Diskusia k možnostiam využitia mobilného marketingu v nadväznosti na riešený semestrálny projekt. 10. Najčastejšie využívané analytické postupy pre digitálny marketing. Vhodnosť merania kampane ako súčasť stratégie – stanovenie KPI s vyžutím SMART cieľov a hodnotovej cesty zákazníka. Postupy vyhodnotenia efektívnosti nástrojov digitálneho marketingu a stratégie spoločnosti. 11. Digitalizácia spoločnosti. Analýza príležitostí a hrozieb vyplývajúcich z digitalizácie. Virtuálna realita a rozšírená realita ako moderné nástroje digitálneho marketingu. Ukážka príkladov z praxe. 12. IoT a IoE ako súčasť stratégie digitálneho marketingu spoločnosti. Prezentácia digitálneho obrazu spoločnosti, možnosti umiestnenia, ochrana citlivých údajov. Prezentácia semestrálnych projektov. 13. Prezentácia semestrálnych projektov. Vyhodnotenie semestra. Spätná väzba od poslúcháčov.
Podmienky na absolvovanie predmetu
Hodnotenie spolu za semester: 100%
priebežné hodnotenie - 30 % (semestrálne zadanie – 15 %, test - 15 %),
skúška - 70 % (písomná skúška).
Spolu: cvičenia + skúška - minimálne 51 % na hodnotenie dostatočne a zároveň zo skúšky minimálne 51 %.
Pracovné zaťaženie študenta
Celkové študijné zaťaženie:
účasť na aktívnych formách – 26 hod.
príprava na aktívne formy – 26 hod.
príprava na záverečné hodnotenie – 26 hod.
Spolu: 78 hodín.
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
anglický
Dátum schválenia: 20.02.2023
Dátum poslednej zmeny: 01.07.2022
Dátum schválenia: 20.02.2023
Dátum poslednej zmeny: 01.07.2022