Consumer Theories and Realities
- Kredity: 3
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 0P + 2C
- Semester: zimný
- Ročník: 2
- Podnikovohospodárska fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave so sídlom v Košiciach
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Cieľom predmetu je na základe spotrebiteľských teórií vytvárať efektívne ekonomické a marketingové stratégie uplatniteľné v súčasnom vysoko konkurenčnom prostredí. Kurz sa zameriava na pokročilú analýzu trhu s prioritnou orientáciou na spotrebiteľa.
Vedomosti:
Pochopenie základných aspektov vývoja spotrebiteľského správania z dôležitého vekového a regionálneho hľadiska. Implementácia získaných poznatkov na zvýšenie spokojnosti spotrebiteľov s trhovým úspechom organizácií.
Kompetentnosti:
Po absolvovaní predmetu budú študenti vedieť pracovať s informáciami o správaní spotrebiteľov tak, aby vytvárali podmienky pre trvalo udržateľnú spotrebu a tiež udržateľný marketing.
Zručnosť:
Študenti získajú zručnosti pohľadu na javy, veci, udalosti, príklady dobrej praxe v oblasti spotrebiteľských práv a ochrany spotrebiteľa, či už na úrovni SR, EÚ, resp. v širšom kontexte. Tie odrážajú rastúce povedomie spotrebiteľskej verejnosti, ale aj chápanie miesta spotrebiteľských teórií a reality v podnikaní. Študenti získajú aj skúsenosti s uplatňovaním týchto princípov v praxi na makro, mezo a mikroúrovni, ako aj možnosti integrácie medzi tromi úrovňami a prienik ochrany spotrebiteľa a ekonomiky v novom globalizovanom prostredí.
Stručná osnova predmetu
Semináre:
1.Úvod do predmetu. Predstavenie filozofie spracovávania prípadovej štúdie a podmienok získania hodnotenia.
2.Komparácia spotrebiteľských organizácií , ich pôsobnosť. Výber konkrétneho subjektu pre prezentovanie pozitívnych a negatívnych skúsenosti.
3.Predstavenie výberu podnikateľského subjektu v súvislosti s ktorým bude realizovaná prípadová štúdia.
4.Priebežné prezentovanie základných poznatkov, diskusia, postrehy z pléna
5.Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna. Komparácia právnej ochrany spotrebiteľa EÚ a SR v teórií a v praxi
6.Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna, koncepcia 4 C, starostlivosť o zákazníka
7.Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna. Trendy v spotrebe a udržateľná spotreba
8.Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna.
9.Práca v teréne - vyhodnotenie získaných postrehov, ich prezentovanie . Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna. Spotrebiteľsko-občianska sieť
10.Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna Rozpory spotrebiteľských teórií a reálií
11.Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna. Vzdelávanie spotrebiteľov
12.Vyhodnotenie plnenia kritérií
13.Vyhodnotenie plnenia kritérií a ukončenie hodnotením semestrálneho zadania.
Odporúčaná literatúra
1. SOLOMON, M. R. et. al.: Consumer Behaviour. A European Perspective. Pearson Education Limited. 2019. ISBN 978-1292245423
2. LANTOS, G. P. Consumer Behavior in Action. Real-life Applications for Marketing Managers. New York: Routledge, 2010, 648 p. ISBN 9781317473848
3. REYNOLDS, T. J. – OLSON, J. C. Understanding Consumer Decision Making: A Means End Approach to Marketing and Advertising Strategy. Routledge, 2001, 466 p. ISBN 978-0805817317.
Sylabus predmetu
Semináre: 1.Úvod do predmetu. Predstavenie filozofie spracovávania prípadovej štúdie a podmienok získania hodnotenia. 2.Komparácia spotrebiteľských organizácií , ich pôsobnosť. Výber konkrétneho subjektu pre prezentovanie pozitívnych a negatívnych skúsenosti. 3.Predstavenie výberu podnikateľského subjektu v súvislosti s ktorým bude realizovaná prípadová štúdia. 4.Priebežné prezentovanie základných poznatkov, diskusia, postrehy z pléna 5.Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna. Komparácia právnej ochrany spotrebiteľa EÚ a SR v teórií a v praxi 6.Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna, koncepcia 4 C, starostlivosť o zákazníka 7.Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna. Trendy v spotrebe a udržateľná spotreba 8.Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna. 9.Práca v teréne - vyhodnotenie získaných postrehov, ich prezentovanie . Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna. Spotrebiteľsko-občianska sieť 10.Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna Rozpory spotrebiteľských teórií a reálií 11.Priebežné prezentovanie poznatkov, diskusia, postrehy z pléna. Vzdelávanie spotrebiteľov 12.Vyhodnotenie plnenia kritérií 13.Vyhodnotenie plnenia kritérií a ukončenie hodnotením semestrálneho zadania.
Podmienky na absolvovanie predmetu
Semestrálne zadanie, priebežný test.
Skúška.
semestrálne zadanie - 20 %,
priebežné testy - 10 %,
aktivita - 10 %,
skúška – 60 %.
Pracovné zaťaženie študenta
Celkové študijné zaťaženie:
účasť a participácia na cvičeniach = 26 hod.,
spracovanie semestrálneho zadania = 13 hod.,
príprava na priebežné hodnotenie = 13 hod.
príprava na skúšku =26 hod.
Spolu = 78 hod.
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
anglický
Dátum schválenia: 20.02.2023
Dátum poslednej zmeny: 01.07.2022
Dátum schválenia: 20.02.2023
Dátum poslednej zmeny: 01.07.2022