Marketing Management

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom predmetu je rozvíjať marketingové znalosti a zručnosti potrebné pre úspešného manažéra, aby boli študenti schopní posudzovať a riešiť spektrum marketingových otázok a problémov súvisiacich s komplexným problémom riadenia dopytu, či vytváraním efektívnych marketingových stratégií na dosiahnutie cieľov organizácie v operatívnej aj strategickej rovine.
Vedomosti:
Študenti získavajú základné teoretické vedomosti o súčasných výzvach a problémoch v oblasti riadenia marketingových aktivít, ako aj schopnosť porozumieť prepojeniu a možnostiam využitia marketingových nástrojov, ako aj jednotlivých konceptov v prostredí podniku.
Kompetentnosti:
Z nadobudnutých teoretických vedomostí sú študenti schopní systematizovať svoje znalosti z oblasti marketingového manažmentu vo väzbe k požiadavkám podnikateľskej praxe, ako aj kreovať komplexné myslenie a vnímanie marketingu ako súčasti manažérskeho rozhodovania s ohľadom na zodpovednosť voči spoločnosti.
Zručnosti:
Študenti sú schopní aplikovať získané vedomosti pri tvorbe marketingových stratégií podniku. Rozvíjajú schopnosť systematicky vyhľadávať, analyzovať a spracovať potrebné informácie pre spracovanie semestrálneho zadania. Súčasne pri spracovaní semestrálneho zadania rozvíjajú aj tzv. soft skills, ako práca v tíme a komunikačné zručnosti.

Stručná osnova predmetu

Prednášky:
1. Podstata marketingového manažmentu.
2. Tradičná a racionálna koncepcia marketingového manažmentu.
3. Proces marketingového riadenia
4. Zisťovanie marketingových informácií a analýza marketingových príležitostí
5. Marketingový výskum a výber cieľových trhov
6. Stratégie udržateľného marketingového mixu
7. Projektovanie marketingových stratégií
8. Orientácia marketingového manažmentu na zákazníka
9. Príprava trhovej ponuky
10. Poskytovanie hodnoty
11. Meranie účinnosti a efektívnosti marketingových aktivít
12. Marketingový manažér
13. Obsluha globálnych trhov a nové trendy v marketingovom manažmente
Semináre:
1. Úvodný seminár, oboznámenie sa s organizáciou práce na seminároch a s podmienkami priebežného a celkového hodnotenia. Úvod do problematiky – marketingový manažment.
2. Prechod od marketingu zameraného na produkt na marketing zameraný na zákazníka
3. Zisťovanie marketingových informácií
4. Marketingový výskum
5. Marketingový mix – aplikácia na vybranom podniku
6. Značka – aplikácia na vybranom podniku
7. Cenová stratégia - aplikácia na vybranom podniku
8. Distribúcia - aplikácia na vybranom podniku
9. Komunikácia - aplikácia na vybranom podniku
10. Priebežný písomný test
11. Prezentovanie spracovaných semestrálnych zadaní
12. Prezentovanie spracovaných semestrálnych zadaní
13. Marketingový manažér

Odporúčaná literatúra

HOLLENSEN, S. Marketing Management: A relationship approach. Pearson, 2019, 728 p. ISBN 9781292291444
MARSHALL, G., JOHNSTON, M. Marketing Management. McGraw-Hill, 2021, 1392 p. ISBN 978-1260084993
DIMITRIADIS, N., JOVANOVIC DIMITRIADIS, N., NEY J. Advanced Marketing Management: Principles, Skills and Tools. Kogan Page, 2018, 320 p. ISBN 978-0749480370
KOTABE, M., HELSEN, K. Global Marketing Management 8th Edition. Wiley, 2020, 768 p. ISBN 978-1119563112
GUPTA, C.B., ‎NAIR, R. Marketing Management: Text & Cases. Sultan Chand and Sons, 2020, 500p. ISBN 978-9351611219
Journals: Journal of marketing research, European journal of marketing, Marketing review

Sylabus predmetu

Prednášky: 1. Podstata marketingového manažmentu. 2. Tradičná a racionálna koncepcia marketingového manažmentu. 3. Proces marketingového riadenia 4. Zisťovanie marketingových informácií a analýza marketingových príležitostí 5. Marketingový výskum a výber cieľových trhov 6. Stratégie udržateľného marketingového mixu 7. Projektovanie marketingových stratégií 8. Orientácia marketingového manažmentu na zákazníka 9. Príprava trhovej ponuky 10. Poskytovanie hodnoty 11. Meranie účinnosti a efektívnosti marketingových aktivít 12. Marketingový manažér 13. Obsluha globálnych trhov a nové trendy v marketingovom manažmente Semináre: 1. Úvodný seminár, oboznámenie sa s organizáciou práce na seminároch a s podmienkami priebežného a celkového hodnotenia. Úvod do problematiky – marketingový manažment. 2. Prechod od marketingu zameraného na produkt na marketing zameraný na zákazníka 3. Zisťovanie marketingových informácií 4. Marketingový výskum 5. Marketingový mix – aplikácia na vybranom podniku 6. Značka – aplikácia na vybranom podniku 7. Cenová stratégia - aplikácia na vybranom podniku 8. Distribúcia - aplikácia na vybranom podniku 9. Komunikácia - aplikácia na vybranom podniku 10. Priebežný písomný test 11. Prezentovanie spracovaných semestrálnych zadaní 12. Prezentovanie spracovaných semestrálnych zadaní 13. Marketingový manažér

Podmienky na absolvovanie predmetu

Semestrálne zadanie, priebežný test.
Skúška.
Vypracovanie a prezentácia semestrálneho zadania – 20 %,
výsledok semestrálneho testu – 10 %,
aktivita na cvičeniach/seminároch – 10 %.
Skúška – 60 %.

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovné zaťaženie (v hodinách):
účasť na prednáškach – 26 hod.,
účasť na cvičeniach – 26 hod.,
príprava na cvičenia – 26 hod.,
spracovanie semestrálneho zadania – 26 hod.,
príprava na semestrálny test – 26 hod.,
príprava na skúšku – 52 hod.
Spolu: 182 hod.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 20.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 25.07.2022

Dátum schválenia: 20.02.2023

Dátum poslednej zmeny: 25.07.2022