Spotrebiteľská politika

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom predmetu je aplikovať a implementovať požiadavky na ochranu spotrebiteľa v celom komplexe danej problematiky v symbióze s podnikovými cieľmi na trhu.
Vedomosti: porozumieť právnemu rámcu ochrany spotrebiteľa v SR v nadväznosti na legislatívu EÚ, porozumieť inštitucionálnemu rámcu ochrany spotrebiteľov, porozumieť charakteristike nekalých obchodných praktík vyskytujúcich sa na trhu, práv spotrebiteľov, online ochrany spotrebiteľov, ochrany zdravia spotrebiteľov, bezpečnosti potravín, liečiv a hračiek.
Kompetentnosti: tvorivo posudzovať základné súvislosti v riadení činností podnikateľských subjektov v zameraní na ochranu spotrebiteľa a rozhodovať na základe ich poznania, dosiahnuť vysoký stupeň samostatnosti a predvídavosti v známom aj neznámom prostredí, pracovať ako súčasť pracovného tímu.
Zručnosti: identifikovať nekalé obchodné praktiky, navrhnúť alternatívy pre subjekty podnikovej praxe, aplikovať etické princípy marketingu v reálnom trhovom prostredí.

Stručná osnova predmetu

Spotrebiteľská politika EÚ
Spotrebiteľská politika SR
Ochrana spotrebiteľa ako súčasť právnej regulácie
Pramene právnej regulácie ochrany spotrebiteľa
Ústavné aspekty právnej regulácie ochrany spotrebiteľa
Spotrebiteľské práva a udržateľná spotreba
Spotrebiteľské práva a reklamácie
Spotrebiteľské práva a nečestné obchodné praktiky
Spotrebiteľská výchova a vzdelávanie ako základ ochrany spotrebiteľov
Ochrana zdravia spotrebiteľa
Vybrané problémy ochrany spotrebiteľa v praxi
Bezpečnosť spotrebiteľa
Zdravie a práva pacientov

Odporúčaná literatúra

Základná literatúra:
DZUROVÁ, M., FRIDRICH, B., KORČOKOVÁ, M., ORGONÁŠ, J.: Spotrebiteľská politika I. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2014. ISBN 978-80--25-3950-0.
DZUROVÁ, M., FRIDRICH, B., KORČOKOVÁ, M., ORGONÁŠ, J.: Spotrebiteľská politika II. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2015. ISBN 978-80-225-4045-2.
TILLSON, J.: Law Express: Consumer and Commercial Law. 5th edition. London: Pearson Education Limited, 2018. ISBN: 9781292210117.

Doplňujúca literatúra:
DZUROVÁ, M., LIESKOVSKÁ, V., FRIDRICH, B., VOKOUNOVÁ, D., KUBIŠ, J.: Spotrebiteľské teórie a reálie. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2007. ISBN 978-80-225-2327-1.
JUNG, J. - MITTAL, V. (2020). Political Identity and the Consumer Journey: A Research Review. In: Journal of Retailing, Vol. 96, Issue 1, p. 55-73. New York: New York University, Elsevier, 2020. ISSN: 0022-4359.

Sylabus predmetu

Spotrebiteľská politika EÚ Spotrebiteľská politika SR Ochrana spotrebiteľa ako súčasť právnej regulácie Pramene právnej regulácie ochrany spotrebiteľa Ústavné aspekty právnej regulácie ochrany spotrebiteľa Spotrebiteľské práva a udržateľná spotreba Spotrebiteľské práva a reklamácie Spotrebiteľské práva a nečestné obchodné praktiky Spotrebiteľská výchova a vzdelávanie ako základ ochrany spotrebiteľov Ochrana zdravia spotrebiteľa Vybrané problémy ochrany spotrebiteľa v praxi Bezpečnosť spotrebiteľa Zdravie a práva pacientov

Podmienky na absolvovanie predmetu

zadania, priebežné testy
kombinovaná skúška
písomný test - 20 %
semestrálne zadania - 20 %
kombinovaná skúška - 60 %

Pracovné zaťaženie študenta

účasť na cvičeniach – 26 hod.,
spracovanie projektu – 20 hod.
príprava na test – 6 hod.
príprava na skúšku – 26 hod.
Spolu: 78 hod.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský

Dátum schválenia: 03.06.2024

Dátum poslednej zmeny: 06.07.2022

Dátum schválenia: 03.06.2024

Dátum poslednej zmeny: 06.07.2022