Distribučný manažment

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom predmetu je špecifikovať koncept riadenia distribúcie odrážajúci strategické marketingové aspekty, ako aj analyzovať možnosti podnikovej distribučnej politiky, vzťahy medzi distribúciou a ostatnými marketingovými nástrojmi, vytváranie a riadenie distribučných kanálov a sietí vzhľadom na požiadavky a reálne parametre, kritériá a metódy.
Vedomosti: Študenti získavajú základné teoretické vedomosti o princípoch, konceptoch, postupoch a stratégiách riadenia distribúcie, ktoré zahŕňajú analýzu marketingových kanálov a dokážu zhrnúť, roztriediť a usporiadať procesy v distribúcii. Zručnosti: Študenti sú schopní aplikovať získané vedomosti pri riešení problémov v distribúcii, znázorniť vzájomné súvislosti a posúdiť dopady variantných riešení, diskutovať o návrhu distribučných štruktúr a vysvetliť význam a dôležitosť plánovania distribúcie a úlohu sprostredkovateľov. Kompetentnosti: Z nadobudnutých teoretických vedomostí sú študenti schopní systematizovať svoje znalosti z oblasti distribučného manažmentu vo väzbe k požiadavkám podnikateľskej praxe. Dokážu rozoznať, aplikovať a vysvetliť funkcie distribúcie, jej vzťahy k ostatným marketingovým nástrojom.

Stručná osnova predmetu

Prednášky:
1. Úvod do distribučného manažmentu
2. Subjekty distribúcie, distribučné funkcie, distribučné kanály.
3. Klasifikácia prvkov distribučného priestoru.
4. Modelovanie distribučných sietí.
5. Distribučné problém, dopravné úlohy.
6. Systémy distribučných kanálov
7. Rozvoj a riadenie distribučného kanála
8. Význam produktu a ceny pri riadení kanálov
9. Marketingové kanály a e-commerce
10. Dopravné systémy, doprava a preprava.
11. Projektovanie skladov, technické prostriedky a inovácie v obalovej technike.
12. Logistické náklady v distribúcii, náklady poslednej míle.
13. Distribučný kontroling
Semináre:
1. Úvodný seminár, oboznámenie sa s organizáciou práce na seminároch a s podmienkami priebežného a celkového hodnotenia. Úvod do problematiky – distribučný manažment.
2. Distribučný manažment, distribúcia – diskusia.
3. Distribučná politika – zadanie, práca v skupinách.
4. Subjekty distribúcie, distribučné kanály a klasifikácia prvkov distribučného priestoru
5. Distribučný problém – modelovanie.
6. Distribučný problém – modelovanie.
7. Testovanie 1.
8. Testovanie 1 – vyhodnotenie, najčastejšie chyby v modeloch.
9. Distribučné kanály – zadanie, práca v skupinách.
10. Dopravné systémy – riešenie úloh.
11. Dopravné systémy – riešenie úloh.
12. Sociálne vzťahy v distribúcii – zadanie, diskusia, práca v skupinách. Testovanie 2.
13. Vyhodnotenie semestra. Kontrola plnenia podmienok, opravné priebežné hodnotenia

Odporúčaná literatúra

Literatúra:
Základná literatúra:
STRAKA, M. Logistika distribúcie. Ako efektívne dostať výrobok na trh. Ružomberok: Epos, 2013, 399 s. ISBN 9788056200155.
DAŇO, F. – KITA, P. Distribučný manažment. 3. doplnené vydanie. Hronský Beňadik: Daniel Netri, 2009. 232 s. ISBN 978-80-89416-00-4.
LUKOSZOVÁ, X. Logistika pro obchod a marketing. Ekopress, 2020, 146 s. ISBN 9788087865590.
STRAKA, M. Distribution and Supply Logistics. Cambridge Scholars Publishing, 2019, 627 p. ISBN 9781527541979
RUSHTON, A. - CROUCHER, P. - BAKER, P. The Handbook of Logistics & Distribution Management. 5th edition. London: Kogan Page, 2014. 720 p. ISBN: 978-0749466275
DENT, J. Sales and Marketing Channels: How to Build and Manage Distribution Strategy. London: Kogan Page, 2018. 384 p. ISBN 978-0749482145.

Sylabus predmetu

Prednášky: 1. Úvod do distribučného manažmentu 2. Subjekty distribúcie, distribučné funkcie, distribučné kanály. 3. Klasifikácia prvkov distribučného priestoru. 4. Modelovanie distribučných sietí. 5. Distribučné problém, dopravné úlohy. 6. Systémy distribučných kanálov 7. Rozvoj a riadenie distribučného kanála 8. Význam produktu a ceny pri riadení kanálov 9. Marketingové kanály a e-commerce 10. Dopravné systémy, doprava a preprava. 11. Projektovanie skladov, technické prostriedky a inovácie v obalovej technike. 12. Logistické náklady v distribúcii, náklady poslednej míle. 13. Distribučný kontroling Semináre: 1. Úvodný seminár, oboznámenie sa s organizáciou práce na seminároch a s podmienkami priebežného a celkového hodnotenia. Úvod do problematiky – distribučný manažment. 2. Distribučný manažment, distribúcia – diskusia. 3. Distribučná politika – zadanie, práca v skupinách. 4. Subjekty distribúcie, distribučné kanály a klasifikácia prvkov distribučného priestoru 5. Distribučný problém – modelovanie. 6. Distribučný problém – modelovanie. 7. Testovanie 1. 8. Testovanie 1 – vyhodnotenie, najčastejšie chyby v modeloch. 9. Distribučné kanály – zadanie, práca v skupinách. 10. Dopravné systémy – riešenie úloh. 11. Dopravné systémy – riešenie úloh. 12. Sociálne vzťahy v distribúcii – zadanie, diskusia, práca v skupinách. Testovanie 2. 13. Vyhodnotenie semestra. Kontrola plnenia podmienok, opravné priebežné hodnotenia

Podmienky na absolvovanie predmetu

priebežné hodnotenie, skúška.
semestrálne zadanie, priebežné testovanie
skúška
vypracovanie a prezentácia semestrálneho zadania – 20 %
výsledok semestrálneho testovania – 20 %
skúška – 60 %

Pracovné zaťaženie študenta

účasť na prednáškach – 26 hod.
účasť na cvičeniach – 26 hod.
spracovanie semestrálneho zadania – 13 hod.
príprava na semestrálny test – 13 hod.
príprava na skúšku – 26 hod.
Spolu: 104 hod.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský

Dátum schválenia: 05.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 21.07.2022

Dátum schválenia: 05.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 21.07.2022