Marketingová komunikácia
- Kredity: 6
 - Ukončenie: Skúška
 - Rozsah: 2P + 2C
 - Semester: zimný
 - Ročník: 1
 - Podnikovohospodárska fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave so sídlom v Košiciach
 
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Cieľom predmetu je aplikovať teoretické poznatky a znalosti  z oblasti marketingovej komunikácie pre riešenie konkrétnych situácií v  aktivitách podnikov  pôsobiacich na súčasnom trhu. Po absolvovaní predmetu študent získa komplexný pohľad na potrebu efektívnej marketingovej komunikácie s dôrazom na nové trendy a ich významu v komunikačnom mixe podniku.
Vedomosti:
Študent absolvovaním predmetu získa teoretické vedomosti s nadväznosťou na praktické realizáciu  marketingovej komunikácie, aktuálnych trendov v oblasti online komunikácie a marketingovej komunikácie na sociálnych sieťach spolu s efektívnym využitím databáz. Prehlbujú si zručnosti z práce s údajmi, aplikácie teoretických poznatkov v analýzach, v interpersonálnej komunikácii, kolaborácii ako aj schopnosti adresovať a prijímať kritiku, zručnosti prezentovať a komunikovať výsledky svojich zistení. Prehlbujú sa tu tiež ich schopnosti v kolaborácii s využitím IKT.
Kompetentnosti:
Študenti poznajú princípy úspešnej realizácie marketingovej komunikácie podnikových subjektov hospodárskej praxe s využitím komplexných znalostí teoretických a praktických. Kompetentnosti získané vo vyučovacom procese umožňujú tvorivo posudzovať základné súvislosti v riadení komunikačných aktivít  podnikateľských subjektov a rozhodovať na základe  ich poznania.  Cieľom je dosiahnuť vysoký stupeň  samostatnosti a predvídavosti v známom aj neznámom prostredí. Iniciatívne a zodpovedne pracovať  ako súčasť  pracovného tímu. Uplatnenie  inovatívneho a tvorivého myslenia podporené  odbornou prezentáciou výsledkov vlastného štúdia alebo praxe.
Zručnosti:
Študenti poznajú metodiku úspešnej segmentácie trhu, voľby vhodných nástrojov submixu marketingovej komunikácie a ich aplikáciu na alternatívnych komunikačných platformách s využitím digitálnych zručností.  Počas seminárov je vytvorený pre každého poslucháča priestor pre zdôvodnenie  ním realizovanej postupnosti krokov, overuje sa správnosť pochopenia a riešenia problémov, pričom do diskusie sa zapájajú aj ostatní poslucháči. Priebeh hodiny riadi  vyučujúci, ktorý reaguje na prípadnú kritickú odozvu ostatných poslucháčov a usmerňuje vecnú polemiku rozoberaného problému. Za aktivitu študentov,  vecné pripomienky a postrehy  udeľuje vyučujúci  body, ktoré sa započítavajú do hodnotenia predmetu. Podporuje tým  záujem a aktivitu poslucháčov. Počas seminárov a skúšky študent pri kolektívnych analýzach ako aj obhajobe svojich analýz a námetov rozvíja svoje komunikačné schopnosti a schopnosť kritického myslenia.
Stručná osnova predmetu
Prednášky:
Východiská marketingovej komunikácie
Plánovanie marketingovej komunikácie
Efektívna stratégia pre marketingovú komunikáciu
Reklama a podpora predaja
Priamy marketing
Public relations
Sponzoring a osobný predaj
Marketingová komunikácia na internete 1
Marketingová komunikácia na internete 2
Marketingová komunikácia na trhoch B2B
Medzinárodná marketingová komunikácia
Trendy v marketingovej komunikácii
Aplikácia efektívnej marketingovej komunikácie na príklade z praxe
Semináre:
Úvod do predmetu, oboznámenie s podmienkami priebežného hodnotenia
Plánovanie marketingovej komunikácie a prezentácia individuálnych zadaní
Plánovanie stratégie marketingovej komunikácie: individuálna práca
Reklama a podpora predaja: pozitívna a negatíva, riešenie prípadovej štúdie
Priamy marketing: riešenie prípadovej štúdie, aplikácia na príklade z praxe
Public relations: aktívne individuálne prezentovanie príkladov z praxe
Písomný test, vytvorenie plánu sponzoringových aktivít vybraného subjektu
Tréning techník zvládania námietok pri osobnom predaji
Prípadová štúdia: marketingová komunikácia na internete
Prípadová štúdia: marketingová komunikácia na internete
Prezentácia semestrálnych zadaní a diskusia
Prezentácia semestrálnych zadaní a diskusia
Prezentácia semestrálnych zadaní a diskusia
Odporúčaná literatúra
Základná literatúra:
PŘIKRYLOVÁ, J. a kol. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing. 2019. ISBN 978-80-271-2649-1
JUSKA, J. M. Integrated Marketing Communication: Advertising and Promotion in a Digital World. Routledge, 2017, 250 p. ISBN 978-1138695436
LABSKÁ, H. a kol. Marketingová komunikácia. Bratislava:  Vydavateľstvo EKONÓM, 2014. 345 s. ISBN  978-80-225-3748-3
Doplňujúca literatúra:
RYAN, D. Understanding Digital Marketing. Kogan Page, 432 p., 2014. ISBN 9780749471026
PERSUIT, J. M. Social Media and Integrated Marketing Communication: A Rhetorical Approach. Lexington Books, 2015, 144 p. ISBN 978-1498516167
Sylabus predmetu
Prednášky: Východiská marketingovej komunikácie Plánovanie marketingovej komunikácie Efektívna stratégia pre marketingovú komunikáciu Reklama a podpora predaja Priamy marketing Public relations Sponzoring a osobný predaj Marketingová komunikácia na internete 1 Marketingová komunikácia na internete 2 Marketingová komunikácia na trhoch B2B Medzinárodná marketingová komunikácia Trendy v marketingovej komunikácii Aplikácia efektívnej marketingovej komunikácie na príklade z praxe Semináre: Úvod do predmetu, oboznámenie s podmienkami priebežného hodnotenia Plánovanie marketingovej komunikácie a prezentácia individuálnych zadaní Plánovanie stratégie marketingovej komunikácie: individuálna práca Reklama a podpora predaja: pozitívna a negatíva, riešenie prípadovej štúdie Priamy marketing: riešenie prípadovej štúdie, aplikácia na príklade z praxe Public relations: aktívne individuálne prezentovanie príkladov z praxe Písomný test, vytvorenie plánu sponzoringových aktivít vybraného subjektu Tréning techník zvládania námietok pri osobnom predaji Prípadová štúdia: marketingová komunikácia na internete Prípadová štúdia: marketingová komunikácia na internete Prezentácia semestrálnych zadaní a diskusia Prezentácia semestrálnych zadaní a diskusia Prezentácia semestrálnych zadaní a diskusia
Podmienky na absolvovanie predmetu
Denné štúdium :
Hodnotenie: spolu za semester 100%
Priebežné hodnotenie: 40%:
- tímové semestrálne zadanie – 20%,
- písomná previerka – 10%,
- aktivita – 10%
Skúška: 60%
Spolu: cvičenia + skúška - minimálne 51% na hodnotenie dostatočne a zároveň zo skúšky minimálne 51%.
Tím pre spracovanie semestrálneho zadania pozostáva z 3 členov a výber členov tímu bude vykonaný náhodne. Hodnotenie semestrálneho zadania sa vykonáva tímovo. Všetci členovia tímu získajú rovnaké hodnotenie.
Pracovné zaťaženie študenta
prednášky: 26 h
cvičenia: 26 h
príprava na písomný test: 20 h
príprava na záverečnú skúšku: 26 h
príprava na aktívne formy: 26 h
príprava tímového semestrálneho zadania: 32 h
Spolu: 156 hod.
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský
Dátum schválenia: 18.03.2025
Dátum poslednej zmeny: 25.07.2022
Dátum schválenia: 18.03.2025
Dátum poslednej zmeny: 25.07.2022

