Marketingový manažment

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Cieľom predmetu je rozvíjať marketingové znalosti a zručnosti potrebné pre úspešného manažéra, aby boli študenti schopní posudzovať a riešiť spektrum marketingových otázok a problémov súvisiacich s komplexným problémom riadenia dopytu, či vytváraním efektívnych marketingových stratégií na dosiahnutie cieľov organizácie v operatívnej aj strategickej rovine.
Vedomosti:
Študenti získavajú základné teoretické vedomosti o súčasných výzvach a problémoch v oblasti riadenia marketingových aktivít, ako aj schopnosť porozumieť prepojeniu a možnostiam využitia marketingových nástrojov, ako aj jednotlivých konceptov v prostredí podniku.
Kompetentnosti:
Z nadobudnutých teoretických vedomostí sú študenti schopní systematizovať svoje znalosti z oblasti marketingového manažmentu vo väzbe k požiadavkám podnikateľskej praxe, ako aj kreovať komplexné myslenie a vnímanie marketingu ako súčasti manažérskeho rozhodovania s ohľadom na zodpovednosť voči spoločnosti.
Zručnosti:
Študenti sú schopní aplikovať získané vedomosti pri tvorbe marketingových stratégií podniku. Rozvíjajú schopnosť systematicky vyhľadávať, analyzovať a spracovať potrebné informácie pre spracovanie semestrálneho zadania. Súčasne pri spracovaní semestrálneho zadania rozvíjajú aj tzv. soft skills, ako práca v tíme a komunikačné zručnosti.

Stručná osnova predmetu

Prednášky:
1. Podstata marketingového manažmentu.
2. Tradičná a racionálna koncepcia marketingového manažmentu.
3. Proces marketingového riadenia
4. Zisťovanie marketingových informácií a analýza marketingových príležitostí
5. Marketingový výskum a výber cieľových trhov
6. Stratégie udržateľného marketingového mixu
7. Projektovanie marketingových stratégií
8. Orientácia marketingového manažmentu na zákazníka
9. Príprava trhovej ponuky
10. Poskytovanie hodnoty
11. Meranie účinnosti a efektívnosti marketingových aktivít
12. Marketingový manažér
13. Obsluha globálnych trhov a nové trendy v marketingovom manažmente
Semináre:
1. Úvodný seminár, oboznámenie sa s organizáciou práce na seminároch a s podmienkami priebežného a celkového hodnotenia. Úvod do problematiky – marketingový manažment.
2. Prechod od marketingu zameraného na produkt na marketing zameraný na zákazníka
3. Zisťovanie marketingových informácií
4. Marketingový výskum
5. Marketingový mix – aplikácia na vybranom podniku
6. Značka – aplikácia na vybranom podniku
7. Cenová stratégia - aplikácia na vybranom podniku
8. Distribúcia - aplikácia na vybranom podniku
9. Komunikácia - aplikácia na vybranom podniku
10. Priebežný písomný test
11. Prezentovanie spracovaných semestrálnych zadaní
12. Prezentovanie spracovaných semestrálnych zadaní
13. Marketingový manažér

Odporúčaná literatúra

Základná literatúra:
HANULÁKOVÁ, E. - ČVIRIK, M. Marketingový manažment. Bratislava: Ekonóm, 2022, 130 s. ISBN 978-80-225-4886-1.
PAJTINKOVÁ-BARTÁKOVÁ, G. – GUBÍNIOVÁ, K. Udržateľný marketingový manažment. Trenčín: Inštitút aplikovaného manažmentu, 2015, 331 s. ISBN 9788-0896-0024-3.
MIHALČOVÁ, B. - SOCHA, L. - GONTKOVIČOVÁ, B. - SOCHA, V. Marketing management in other context. 1st ed. Puławy: DRUKARNIA WISŁA, 2016. 162 s. ISBN 978-83-946020-0-0.
KOTLER, P. et al. Marketing Management 4the: European Edition. Pearson Education, 2019, 840 p. ISBN‎ 978-1292248448.
Doplňujúca literatúra:
MARSHALL, G., JOHNSTON, M. Marketing Management. McGraw-Hill, 2021, 1392 p. ISBN 978-1260084993

Sylabus predmetu

Prednášky: 1. Podstata marketingového manažmentu. 2. Tradičná a racionálna koncepcia marketingového manažmentu. 3. Proces marketingového riadenia 4. Zisťovanie marketingových informácií a analýza marketingových príležitostí 5. Marketingový výskum a výber cieľových trhov 6. Stratégie udržateľného marketingového mixu 7. Projektovanie marketingových stratégií 8. Orientácia marketingového manažmentu na zákazníka 9. Príprava trhovej ponuky 10. Poskytovanie hodnoty 11. Meranie účinnosti a efektívnosti marketingových aktivít 12. Marketingový manažér 13. Obsluha globálnych trhov a nové trendy v marketingovom manažmente Semináre: 1. Úvodný seminár, oboznámenie sa s organizáciou práce na seminároch a s podmienkami priebežného a celkového hodnotenia. Úvod do problematiky – marketingový manažment. 2. Prechod od marketingu zameraného na produkt na marketing zameraný na zákazníka 3. Zisťovanie marketingových informácií 4. Marketingový výskum 5. Marketingový mix – aplikácia na vybranom podniku 6. Značka – aplikácia na vybranom podniku 7. Cenová stratégia - aplikácia na vybranom podniku 8. Distribúcia - aplikácia na vybranom podniku 9. Komunikácia - aplikácia na vybranom podniku 10. Priebežný písomný test 11. Prezentovanie spracovaných semestrálnych zadaní 12. Prezentovanie spracovaných semestrálnych zadaní 13. Marketingový manažér

Podmienky na absolvovanie predmetu

semestrálne zadanie, priebežný test
skúška
vypracovanie a prezentácia semestrálneho zadania – 20 %
výsledok semestrálneho testu – 10 %
aktivita na cvičeniach/seminároch – 10 %
skúška – 60 %

Pracovné zaťaženie študenta

účasť na prednáškach – 26 hod.
účasť na cvičeniach – 26 hod.
príprava na cvičenia – 26 hod.
spracovanie semestrálneho zadania – 26 hod.
príprava na semestrálny test – 26 hod.
príprava na skúšku – 52 hod.
Spolu: 182 hod.

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský

Dátum schválenia: 05.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 25.07.2022

Dátum schválenia: 05.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 25.07.2022