Biznis etiketa
- Kredity: 3
 - Ukončenie: Skúška
 - Rozsah: 0P + 2C
 - Semester: zimný
 - Ročník: 2
 - Podnikovohospodárska fakulta so sídlom v Košiciach
 
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Cieľom predmetu je nadobudnutie poznatkov z oblasti biznis etikety a schopnosť ich aplikácie v medziľudskej interakcii v pracovnom i mimo pracovnom živote, ako aj príprava študentov na zvládnutie obchodných rokovaní z formálneho hľadiska.
Vedomosti:
-	poznatky o základných pravidlách spoločenského styku,
-	schopnosť odlíšiť rôzne typy spoločenských podujatí a formálne sa na ne pripraviť,
-	pochopenie pravidiel etikety v pracovnom styku,
-	porozumenie princípom vedenia porád a obchodných rokovaní.
Zručnosti:
-	schopnosť dodržiavania princípov etikety v rozličných situáciách,
-	aplikácia poznatkov pri organizácii rôznych typov pracovných a spoločenských podujatí,
-	zvládnutie formálnej prípravy na obchodné rokovanie vrátane rozvoja prezentačných zručností,
-	schopnosť viesť obchodné rokovanie nielen s domácimi, ale aj zahraničnými partnermi.
Kompetentnosti:
-	odborná kompetentnosť získaná aplikáciou poznatkov pri riešení rôznych modelových situácií,
-	organizačné kompetentnosti rozvíjané prostredníctvom prípravy a modelového vedenia pracovných a spoločenských podujatí,
-	sociálne kompetentnosti rozvíjané prostredníctvom sociálnych interakcií a hrania rolí.
Stručná osnova predmetu
Cvičenia:
1.	Úvod do biznis etikety.
2.	Etické dilemy verzus porušovanie pravidiel etikety.
3.	Zákon spoločenskej významnosti.
4.	Predstavovanie a oslovovanie.
5.	Návštevy.
6.	Úrovne dress code.
7.	Rozlišovanie spoločenských podujatí.
8.	Príprava a priebeh spoločenských podujatí.
9.	Semestrálny test.
10.	Telefonovanie, korešpondencia, netiketa.
11.	Efektívna porada.
12.	Vizuálna a verbálna prezentácia.
13.	Kultúrne rozdiely v oblasti verbálnej aj neverbálnej komunikácie.
Odporúčaná literatúra
Základná literatúra:
1.	MESZÁROSOVÁ, M. 2020. Etiketa - Pravidlá slušného správania. Slovart, 2020. 32 s. ISBN 978-80-556-4702-9
2.	ŠPAČEK, L. 2018. Malá kniha etikety pro manažery. Mladá fronta, 2018. 208 s. ISBN: 8020424601, 978-80-2042-4600.
3.	BOBENIČ HINTOŠOVÁ, A., DEMJANOVÁ, L. 2010. Základy spoločenského správania manažéra. Bratislava : Ekonóm, 2010. 143 s. ISBN: 978-80-225-3002-6.
4.	SZABO, S., BOBENIČ HINTOŠOVÁ, A., DEMJANOVÁ, L. 2013. Etika a etiketa pre manažérov. Technická univerzita v Košiciach, Letecká fakulta, 2013. 185 s. ISBN: 978-80-553-1659-8.
5.	ŠPAČEK, L. 2019. Moderní etiketa (To nejdůležitější). Mladá fronta, 2019. 368 s. ISBN 978-80-2045-4454.
Doplňujúca literatúra:
6.	MITCHELL, N. R. 2017. Etiquette Rules!: A Field Guide to Modern Manners. Wellfleet Press, 2017. 224 s. ISBN: 978-1-57715-163-0.
7.	SEGLIN, J. L. 2016. The Simple Art of Business Etiquette: How to Rise to the Top by Playing Nice. Tycho Press, 2016. 170 p. ISBN: 978-1-62315-688-6.
Sylabus predmetu
Cvičenia: 1. Úvod do biznis etikety. 2. Etické dilemy verzus porušovanie pravidiel etikety. 3. Zákon spoločenskej významnosti. 4. Predstavovanie a oslovovanie. 5. Návštevy. 6. Úrovne dress code. 7. Rozlišovanie spoločenských podujatí. 8. Príprava a priebeh spoločenských podujatí. 9. Semestrálny test. 10. Telefonovanie, korešpondencia, netiketa. 11. Efektívna porada. 12. Vizuálna a verbálna prezentácia. 13. Kultúrne rozdiely v oblasti verbálnej aj neverbálnej komunikácie.
Podmienky na absolvovanie predmetu
-	aktivita na cvičeniach – 20%
-	výsledok semestrálneho testu – 20%
-	výsledok záverečnej písomnej skúšky – 60%
Pracovné zaťaženie študenta
-	účasť na cvičeniach – 26 h
-	príprava na cvičenia – 13 h
-	príprava na semestrálny test – 13 h
-	príprava na skúšku – 26 h
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský
Dátum schválenia: 14.03.2022
Dátum poslednej zmeny: 17.12.2022
Dátum schválenia: 14.03.2022
Dátum poslednej zmeny: 17.12.2022

