CJ 1 - Odborný anglický jazyk pre pokročilých II.

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti:
- nadobudnutie teoretických vedomostí o charakteristike a základných znakoch anglického odborného jazyka,
- študent vie charakterizovať a identifikovať základné znaky odborného jazyka v texte a ovláda zásady tvorby odborných ekonomických textov v teoretickej a praktickej rovine.
Zručnosti:
- nadobudnuté zručnosti využiť pri práci s odborným textom, napr. seminárna práca, záverečná práca, prípadová štúdia,
- aplikovať primerané jazykové stratégie viažuce sa na tvorbu odborných textov (používanie vhodných lexikálnych, štylistických, morfosyntaktických prostriedkov) v cieľovom jazyku,
- získanie schopnosti vedome odlíšiť vhodné od nevhodných jazykových prostriedkov v odbornej ekonomickej komunikácii (hovorové výrazy, syntakticky neúplné vety, nepresné, ambivalentné vyjadrenia a pod.).
Kompetentnosti:
- poznať základné princípy fungovania odborného jazyka,
- študent je schopný používať na požadovanej úrovni receptívne a produktívne jazykové zručnosti,
- rozumie dlhším prejavom a rozhovorom; rozumie dlhším odborným textom so zložitou štruktúrou; je schopný sa adekvátne sa vyjadrovať ku všeobecným a odborným témam a jasne formulovať myšlienky a postoje,
- v písomnom prejave vie vytvoriť zrozumiteľný, dobre usporiadaný a podrobný text na zložité odborné ekonomické témy, prejavujúc ovládanie kompozičných postupov, spojovacích výrazov a prostriedkov kohézie,
- využívať pružne a efektívne získané jazykové poznatky, ktoré sú nevyhnutné pre úspešné uplatnenie sa študenta v praxi, na profesijné účely.

Stručná osnova predmetu

Cvičenia:
• Marketingové stratégie, prezentovanie dát, budovanie vzťahov, reklama.
• Prezentovanie, networking, komunikačné zručnosti.
• Vplyv cestovného ruchu na ekonomiku, prevádzkové poradenstvo, stratégia, ciele a hodnoty.
• Konflikty na pracovisku, riešenie konfliktov.
• Podnikatelia, online podnikanie, začínajúce podniky (start-ups).
• Hodnotenie výkonu, sebahodnotenie.

Odporúčaná literatúra

Základná literatúra:
1. Dubicka, I. - Rosenberg, M. - O´Keeffe, M. - Dignen, B. - Hogan, M. 2020. Business Partner C1. Your Employability Trainer. Harlow: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-24862-2.
2. Dubicka, I. - O´Keeffe, M. Market Leader Advanced. Pearson Education Limited. 3rd edition. ISBN-13: 978-1408237038.
3. Trappe, T. - Tullis, G. 2016. Intelligent Business Advanced. Pearson Education Limited. 2016. ISBN 978-1-4082-5597-1.
4. MacKenzie, I. 2010. English for Business Studies. A course for Business Studies and Economics students. Cambridge : Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0-521-74341-9.
Doplňujúca literatúra:
5. Allison, J. - Appleby, R. - Chazal de, E. 2009. The Business Advanced. Oxford: Macmillan. ISBN 978-0-230-02151-8.
6. Baade, K. - Holloway, Ch. - Hughes, J. - Scrivener, J. - Turner, R. 2018. Business Results. Advanced. 2nd edition. Oxford : Oxford University Press. ISBN 978-0-19-473906-1.
7. Financial Times.
8. The Economist.

Sylabus predmetu

Cvičenia: • Marketingové stratégie, prezentovanie dát, budovanie vzťahov, reklama. • Prezentovanie, networking, komunikačné zručnosti. • Vplyv cestovného ruchu na ekonomiku, prevádzkové poradenstvo, stratégia, ciele a hodnoty. • Konflikty na pracovisku, riešenie konfliktov. • Podnikatelia, online podnikanie, začínajúce podniky (start-ups). • Hodnotenie výkonu, sebahodnotenie.

Podmienky na absolvovanie predmetu

• aktivita na cvičeniach – 20 %
• hodnotenie domácich zadaní – 10 %
• výsledok záverečnej kombinovanej skúšky – 70 %

Pracovné zaťaženie študenta

• účasť na cvičeniach – 26 hod.
• príprava na cvičenia – 26 hod.
• príprava na skúšku – 26 hod.
Spolu: 78 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský, anglický

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 28.03.2025

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 28.03.2025