Internet Communication
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2P + 2C
- Semester: letný
- Ročník: 1
- Podnikovohospodárska fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave so sídlom v Košiciach
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosti:
komunikačné stratégie v digitálnom prostredí
znalosť platforiem sociálnych médií ako obchodných nástrojov
analytické nástroje na hodnotenie efektívnosti internetovej komunikácie
Zručnosti:
vyhľadávanie informácií na internete
užívateľské komunity zacielené na sociálne siete
vytvoriť si profesionálny profil na sociálnych sieťach
vytvárať virtuálne tímy
analyzovať efektívnosť internetovej komunikácie
kompetencie:
schopnosť rozvíjať a uplatňovať efektívne komunikačné stratégie v digitálnom prostredí
využívať manažérske prístupy pri tvorbe obchodných prezentácií na internete
schopnosť navrhovať a používať analytické nástroje na hodnotenie internetovej komunikácie
Stručná osnova predmetu
Prednášky:
Internetová komunikácia – úvod.
Digitálne prostredie a sociálne médiá. Podnikové sociálne siete.
Vyhľadávanie informácií a zdieľanie vedomostí.
Vývoj a využitie multimédií.
Úloha informačných technológií v elektronickom obchode.
Aplikácia komunikačných stratégií I.
Aplikácia komunikačných stratégií II.
CMS platformy.
Analytické nástroje na hodnotenie internetovej komunikácie.
Aplikácia analytických nástrojov hodnotenia efektívnosti internetovej komunikácie.
Digitálne platformy pre virtuálnu komunikáciu.
Virtuálna spolupráca a virtuálne tímy.
Trendy v internetovej komunikácii.
Semináre:
Význam internetovej komunikácie v manažérskej práci. Úvod – požiadavky.
Profesionálny profil na sociálnych sieťach.
Vertikálna a horizontálna analýza sociálnych sietí.
Nástroje na vyhľadávanie informácií. Zdieľanie znalostí – tímová práca.
Elektronický obchod: prípadová štúdia.
Natívna reklama na sociálnych sieťach. Prezentácia tímovej práce.
Blogovanie, mikroblogovanie. Copywriting. Prezentácia tímovej práce.
Zvyšovanie povedomia o značke v digitálnom prostredí. Employer branding v digitálnom prostredí. Aplikácia na príkladoch.
Ukazovatele efektívnosti využívania reklamného priestoru na internete.
Hodnotenie efektívnosti internetovej komunikácie pomocou analytických nástrojov.
Test.
Virtuálne tímy vo firme. Webináre: prípadová štúdia.
Hodnotenie študentov.
Odporúčaná literatúra
Základná literatúra:
DWIVEDI, A. – McDonald, R. E.: Examining the efficacy of brand social media communication: a consumer perspective. In: Journal of Marketing Theory and Practice. 2020, Vol. 28, Iss. 4, pp. 373-386.
VLAD, D. E.: Concepts of Quality Connected to Social Media and Emotions. Springer Gabler, 2020. ISBN 978-3-658-28867-9 (eBook)
DOLEGA, L. – ROWE, F. – BRANAGAN, E.: Going digital? The impact of social media marketing on retail website traffic, orders and sales. In: Journal of Retailing and Consumer Services, 2021, vol. 60.
SONNIER, G. P. – McALISTER, L. – RUTZ, O. J.: A Dynamic Model of the Effect of Online Communications on Firm Sales. In: Marketing Science, 2011, vol. 30, No. 4, pp. 702-716.
SÜRAL, I.: Characteristics of a sustainable Learning and Content Management System (LCMS). In: Procedia – Social and Behavioral Science. 2010, Vol. 9, pp. 1145-1152.
SZARKOVÁ, M. et al.: Social Networks in Human Resources Management in the Industrial Revolution 4.0 and 5.0 and Their Evolutionary Trends. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2021. 110 s. ISBN 978-80-7556-083-4
Sylabus predmetu
Prednášky: Internetová komunikácia – úvod. Digitálne prostredie a sociálne médiá. Podnikové sociálne siete. Vyhľadávanie informácií a zdieľanie vedomostí. Vývoj a využitie multimédií. Úloha informačných technológií v elektronickom obchode. Aplikácia komunikačných stratégií I. Aplikácia komunikačných stratégií II. CMS platformy. Analytické nástroje na hodnotenie internetovej komunikácie. Aplikácia analytických nástrojov hodnotenia efektívnosti internetovej komunikácie. Digitálne platformy pre virtuálnu komunikáciu. Virtuálna spolupráca a virtuálne tímy. Trendy v internetovej komunikácii. Semináre: Význam internetovej komunikácie v manažérskej práci. Úvod – požiadavky. Profesionálny profil na sociálnych sieťach. Vertikálna a horizontálna analýza sociálnych sietí. Nástroje na vyhľadávanie informácií. Zdieľanie znalostí – tímová práca. Elektronický obchod: prípadová štúdia. Natívna reklama na sociálnych sieťach. Prezentácia tímovej práce. Blogovanie, mikroblogovanie. Copywriting. Prezentácia tímovej práce. Zvyšovanie povedomia o značke v digitálnom prostredí. Employer branding v digitálnom prostredí. Aplikácia na príkladoch. Ukazovatele efektívnosti využívania reklamného priestoru na internete. Hodnotenie efektívnosti internetovej komunikácie pomocou analytických nástrojov. Test. Virtuálne tímy vo firme. Webináre: prípadová štúdia. Hodnotenie študentov.
Podmienky na absolvovanie predmetu
Tímová semestrálna práca, semestrálny test
písomná skúška.
Tím pre spracovanie semestrálnej práce pozostáva z 3 členov a výber členov tímu bude vykonaný náhodne. Hodnotenie semestrálnej práce sa vykonáva tímovo. Všetci členovia tímu získajú rovnaké hodnotenie.
• vypracovanie a prezentácia tímovej semestrálnej práce – 20 %
• semestrálny test – 10 %
• aktivita – 10 %
• záverečná písomná skúška – 60 %
Pracovné zaťaženie študenta
účasť na prednáškach – 26 hodín
účasť na cvičeniach – 26 hodín
spracovanie tímovej semestrálnej práce: – 13 hodín
príprava na semestrálny test: – 13 hodín
príprava na písomnú skúšku: – 26 hodín
Spolu: 104 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
anglický
Dátum schválenia: 20.02.2023
Dátum poslednej zmeny: 22.02.2023
Dátum schválenia: 20.02.2023
Dátum poslednej zmeny: 22.02.2023