Podnikové plánovanie
- Kredity: 4
- Ukončenie: S
- Rozsah: 2P + 2C
- Semester: letný
- Ročník: 3
- Podnikovohospodárska fakulta so sídlom v Košiciach
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Cieľom predmetu je poskytnúť študentom poznatky z problematiky plánovania, ako aj jeho dôležitosti pre budúcnosť podnikov. Predmet má oboznámiť študentov so systémom podnikového plánovania a formou riešenia prípadových štúdií a modelových situácií, zapojiť ich do praxe plánovacieho života podnikov. V teoretickej rovine získa študent vedomosti, ktoré mu umožnia pochopiť plánovanie, jeho zložky a nástroje. V praktickej rovine sa študent naučí tieto nástroje používať.
Vedomosti:
•	o základných metódach a technikách plánovania
•	porozumieť princípom formulovania jednotlivých druhov plánov v podniku
•	porozumieť otázkam tvorby plánov
Zručnosti:
•	orientovať sa v plánovacom systéme podniku
•	interpretovať výsledky analýz a pripraviť podklady pre plánovanie
•	aplikovať metódy plánovania pri tvorbe tak strategického, ako aj ďalších druhov plánov
Kompetentnosti:
•	zberať a hodnotiť údaje súvisiace s analýzou prostredia podniku
•	vykonávať strategickú analýzu
•	porovnávať plánovacie systémy
•	tvoriť a implementovať vybrané plány v podniku
Stručná osnova predmetu
Prednášky:
1.	Podstata a obsah plánovania .
2.	DuPontova analýza.
3.	Stanovenie podnikových cieľov.
4.	Podnikateľský plán
5.	Strategické plánovanie.
6.	Potenciál zlepšovania kľúčových aktivít procesov.
7.	Plánovanie marketingu
8.	Plánovanie výroby a výrobných kapacít
9.	Moderné koncepcie plánovania výroby
10.	Personálne plánovanie
11.	Plánovanie investícií I. časť
12.	Plánovanie investícií II. časť
13.	LEAN CANVAS
Cvičenia:
1.	Plánovanie globálnych ukazovateľov podniku.
2.	Tvorba komplexného plánu podniku.
3.	Riadenie rastu podniku I. – trvalý rast podniku.
4.	Riadenie rastu podniku II – vyvážený rast podniku. Riadenie rastu podniku III – rast podniku bez nároku na externý kapitál.
5.	Plánovanie marketingu: Brawnovo exponenciálne vyrovnanie, sezónne modely, modifikovaná regresia.
6.	Plánovanie marketingu: metóda marketingového mixu, metódy tvorby cien.
7.	Personálne plánovanie.
8.	Plánovanie nákupu materiálu a zásob, výroby a výrobných kapacít.
9.	Plánovanie investícií.
10.	Prezentácia semestrálnych zadaní.
11.	Prezentácia semestrálnych zadaní.
12.	Prípadová štúdia – LEAN CANVAS
13.	Priebežný test. Sumarizácia priebežného hodnotenia
Odporúčaná literatúra
Základná literatúra:
1.	FUJII, T., 2019: Designing and Adapting Tasks in Lesson Planning: A Critical Process of Lesson Study. Spinger 2019. DOI 10.1007/978-3-030-04031-4_33
2.	CABRIC, M. 2015: Corporate Security Management, 1st Edition. ISBN: 9780128029343. Imprint: Butterworth-Heinemann 2015
3.	MIHALČOVÁ, B., PRUŽINSKÝ, M., HVASTOVÁ, J., ZACH,R., 2011.: Podnikové plánovanie. Košice: Technická univerzita v Košiciach. 229s.
4.	SZARYSZOVÁ, Petra - ŠTOFOVÁ, Lenka. 2017. Podnikové plánovanie: (cvičebnica) [elektronický zdroj]. 1. vyd. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2017. online [241 s., 10,26 AH]. ISBN 978-80-225-4382-8.
5.	COOPER, M.,  NGUYEN, Q., T.,K ., 2020. "Multinational enterprises and corporate tax planning: A review of literature and suggestions for a future research agenda," International Business Review, Elsevier, vol. 29(3). DOI: 10.1016/j.ibusrev.2020.101692
Odporúčaná literatúra:
6.	EISENHARDT, K.M. & GRAEBNER M.E. (2007),“Theory building from cases: opportunities and challenges”, Academy of Management Journal, Vol.50, No 1, pp. 25–32.
7.	ILORI, B. 2015: Corporate Strategy, Planning and Performance Evaluation: A Survey of Literature. Journal of Management Policies and PracticesJune2015, Vol. 3, No. 1, pp. 43-49ISSN: 2333-6048 (Print), 2333-6056 (Online)
8.	DIBRELL, C. 2014: Linking the formal strategic planning process, planning flexibility, andinnovativeness to firm performance. Journal of Business Research 2014.DOI: 10.1016/j.jbusres.2013.10.011
9.	GRZNÁR, M., 2004: Firemné plánovanie. Bratislava: Ekonóm, 2004. Vedecké a odborné časopisy z danej oblasti.
Sylabus predmetu
Prednášky: 1. Podstata a obsah plánovania . 2. DuPontova analýza. 3. Stanovenie podnikových cieľov. 4. Podnikateľský plán 5. Strategické plánovanie. 6. Potenciál zlepšovania kľúčových aktivít procesov. 7. Plánovanie marketingu 8. Plánovanie výroby a výrobných kapacít 9. Moderné koncepcie plánovania výroby 10. Personálne plánovanie 11. Plánovanie investícií I. časť 12. Plánovanie investícií II. časť 13. LEAN CANVAS Cvičenia: 1. Plánovanie globálnych ukazovateľov podniku. 2. Tvorba komplexného plánu podniku. 3. Riadenie rastu podniku I. – trvalý rast podniku. 4. Riadenie rastu podniku II – vyvážený rast podniku. Riadenie rastu podniku III – rast podniku bez nároku na externý kapitál. 5. Plánovanie marketingu: Brawnovo exponenciálne vyrovnanie, sezónne modely, modifikovaná regresia. 6. Plánovanie marketingu: metóda marketingového mixu, metódy tvorby cien. 7. Personálne plánovanie. 8. Plánovanie nákupu materiálu a zásob, výroby a výrobných kapacít. 9. Plánovanie investícií. 10. Prezentácia semestrálnych zadaní. 11. Prezentácia semestrálnych zadaní. 12. Prípadová štúdia – LEAN CANVAS 13. Priebežný test. Sumarizácia priebežného hodnotenia
Podmienky na absolvovanie predmetu
semestrálna práca, priebežné testy
kombinovaná skúška
vypracovanie a prezentácia semestrálnej práce - 15%
výsledok semestrálneho testu - 15%
aktivita na cvičeniach/seminároch - 10%
záverečný písomný test a ústna skúška - 60%
Na splnenie podmienok priebežného hodnotenia je potrebné spracovanie semestrálnej práce, ktorá je hodnotená tak, že 90 % z hodnotenia určeného pre semestrálnu prácu predstavuje kreativita a 10 % predstavujú technické, štylistické, gramatické a iné aspekty.
Pracovné zaťaženie študenta
•	účasť na prednáškach -  26 hod.
•	účasť na cvičeniach - 26 hod.,
•	spracovanie semestrálneho zadania -  13 hod.
•	príprava na semestrálny test -  13 hod.
•	príprava na skúšku  - 26 hod.
Spolu: 104 hod.
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 22.02.2023
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 22.02.2023

