Manažment a operácie cestovných kancelárií / cestovných agentúr (v anglickom jazyku)
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2P + 2C
- Semester: zimný
- Ročník: 1
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosti
Študenti získavajú absolvovaním predmetu vedomosti o podstate a význame postavenia cestovných
kancelárií/cestovných agentúr v organizovanom cestovnom ruchu. Oboznámia sa so špecifikami
tvorby zájazdu, jeho kalkulácie a predaja. Študenti absolvovaním predmetu získajú poznatky o
špecifikách manažmentu prevádzky cestovnej kancelárie / cestovnej agentúry v simulovaných
trhových podmienkach.
Kompetentnosti
Úspešným absolvovaním predmetu študent nadobudne kompetentnosti, ktoré mu umožnia uplatniť
sa ako manažér cestovnej kancelárie/cestovnej agentúry. Absolvent bude vedieť samostatne a
zodpovedne analyzovať a riešiť problémy strategického a operatívneho charakteru, organizovať
pracovné postupy prípravy, organizovania, finančného a technického zabezpečovanie zájazdov.
Dokáže efektívne komunikovať s obchodnými partnermi a s vlastným personálom.
Zručnosti
Absolvent predmetu bude vedieť plánovať obchodnú stratégiu cestovnej kancelárie / agentúry.
Naučí sa pripravovať a spracovávať podklady na ekonomické plánovanie. Osvojí si algoritmus
prípravy zájazdu, prejednávanie zmluvných podmienok s obchodnými partnermi na poskytovanie
ubytovacích a súvisiacich služieb. Získa zručnosti kalkulácie cien zájazdu a tvorby ponuky pre
rôznu klientelu. Bude vedieť vybavovať sťažností a reklamácie v súlade s platnou legislatívou.
Stručná osnova predmetu
Cestovné kancelárie a cestovné agentúry v organizovanom cestovnom ruchu. Tvorba zájazdu
cestovnej kancelárie a algoritmus jednotlivých etáp. Spolupráca cestovných kancelárií a cestovných
agentúr s cieľom predaja. Online platformy predaja zájazdov. Spojené cestovné služby. Činnosť
CK s dôrazom na ekonomické a marketingové aspekty. Simulácie činnosti cestovnej kancelárie v
konkrétnych trhových podmienkach.
Odporúčaná literatúra
Basic literature:
1. Bryant, Tim. The Business of Travel Agency and Tour Operations. New York: Murphy & Moore Publishing, 2022, 243 p, ISBN 9781639875238
Support literature:
1. Holland, Jacqueline - Leslie, David. Tour Operators and Operations: Development, Management and Responsibility. Oxfordshire: CABI, 2017, 292 s. ISBN 978-1-78064-823-1
2. Novacká, Ľudmila. - Frasch, Alexander. Key Changes in Charter Air Transport on Slovak Market. Trends and Challenges in the European Business Environment: Trade, International Business and Tourism: Proceedings of the 6th International Scientific Conference, 2019, pp.332-340.
Sylabus predmetu
1. Cestovné kancelárie a cestovné agentúry, charakteristika, postavenie v organizovanom cestovnom ruchu 2. Vývoj trhu organizovaného CR v Európe a na území SR. Rozvoj starostlivosti o zákazníka 3. Pôsobenie CK v organizovanom outgoingu a incomingu. Produktové portfólio cestovnej kancelárie. Kompetencie CK v zmysle jej teritoriálnej činnosti 4. Životný cyklus cestovnej kancelárie. 9+1 etapa 5. Outgoingový tour-operátor – organizátor zájazdu. Spolupráca so zahraničným partnerom 6. Kontraktácia ubytovacích a dopravných služieb v súlade s potrebami synchronizácie kontrahovaných kapacít z hľadiska času a počtu účastníkov. Platobné podmienky a ich realizácia zo strany CK 7. Zájazd, právna úprava, špecifiká zájazdu z aspektu organizácie. 8. Algoritmus tvorby štandardného zájazdu v časových intervaloch. Výskum trhu, analýza interných a externých faktorov, inovácia destinácií alebo produktov 9. Zájazd ako package (balíček) základných a doplnkových služieb. Ekonomické a spoločenské aspekty balíčkovania služieb pre CK a pre zákazníka. 10. Kalkulácia zájazdu, tvorba katalógu, Komunikácia B2B a B2C. Programovanie zájazdov v súlade so zazmluvnenými termínmi dopravy. Informačné listy pre zákazníka. Cestovné pokyny pre zákazníkov. 11. Predaj zájazdov. Spolupráca cestovných kancelárií a cestovných agentúr s cieľom predaja zájazdov. Vzájomné práva a povinnosti CK a CA. Špecifiká platobných podmienok pre CA. Franchising v činnosti CK a CA a iné formy výhradného zastúpenia pre CA. On-line platformy predaja zájazdov. 12. Zmeny v zmluve o zájazde. Zmena ceny, zmena účastníka, zmena destinácie, zmena termínu. Zrušenie zájazdu (storno) zo strany CK a zo strany zákazníka. Reklamačné konanie. 13. Spojené cestovné služby a ich realizácia v činnosti cestovnej kancelárie. Špecifiká spojených cestovných služieb z aspektu nákupu/predaja individuálnych služieb a z aspektu času. Digitalizácia a jej vplyv na on-line predaj spojených cestovných služieb.
Podmienky na absolvovanie predmetu
30 % priebežne v týždenných intervaloch dialogický tímový brainstorming
10 % semestrálna práca;
60 % písomná skúška;
Pracovné zaťaženie študenta
Pracovná záťaž: 104 hodín
Účasť na prednáškach: 26 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre:13 hodín
Príprava na skúšku: 39 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
english
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024