Právo v marketingu (v anglickom jazyku)
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 4C
- Semester: zimný
- Ročník: 1
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Študent po absolvovaní predmetu má právne informácie pre prax v oblasti marketingového manažmentu, marketingovej komunikácie, produktového manažmentu, public relations, IT a obchodu.
Vedomosti:
Študent rozumie v širšom kontexte zložitejšie právne inštitúty, ktoré sa týkajú marketingových a obchodných aktivít vo všeobecnosti, a to najmä v nasledujúcich oblastiach:
- marketingový manažment a marketingová komunikácia,
- produktový manažment,
- public relations a médiá,
- IT technológie v marketingu a
- obchod.
Zručnosti:
Študent dokáže pochopiť, že regulácia marketingových a obchodných aktivít podlieha právnej regulácii, a to súkromnoprávnej aj verejnoprávnej. Rozumie najnovším trendom v právnej regulácii a vie ich sledovať (európska úprava). V širších súvislostiach rozumie komplexnosti právnej regulácie vybraných marketingových a obchodných aktivít (napr. on-line marketing zahŕňa v sebe aspekty licenčných zmlúv, ochrany osobných údajov, ochrany duševného vlastníctva, ale aj reguláciu infraštruktúry a médií). Študent bude schopný v tejto oblasti vypracovať jednoduchú zmluvu a identifikovať jej podstatné náležitosti.
Kompetencie:
Študent získa schopnosť pracovať s platnou právnou úpravou regulujúcu marketingové a obchodné aktivity. Bude schopný pracovať aj s databázami európskych legislatívnych aktov (https://eur-lex.europa.eu ) a slovenských právnych predpisov (www.slov-lex.sk) týkajúcich sa regulácie marketingových a obchodných aktivít (vyhľadávať ich a čítať ich s porozumením).
Stručná osnova predmetu
- právo duševného vlastníctva,
- mediálne právo (zákon o reklame, zákon o audiovízii, zákon o rozhlasovom a televíznom vysielaní, tlačový zákon),
- ochrana osobnosti,
- ochrana osobných údajov (GDPR),
- nekalá súťaž,
- právna regulácia elektronického obchodu a IT oblasti,
- právna úprava retailového predaja,
- právna úprava distribúcie a logistiky,
- právna regulácia uvádzania výrobkov na trh,
- právna regulácia cenotvorby,
- základné zmluvné typy používané v oblasti marketingového poradenstva a komunikácie, public relations a obchodu
Odporúčaná literatúra
1. WINKLER, Martin a kol. Basics of Law. Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm, 2020. 290 s. ISBN 978-80-225-4781-9.
2. AQUINO, Robert David. Introduction to Law. Quezon City: CentralBooks, 2020. 526 s. ISBN 978-621-02-1105-4.
3. GERSEN, Jacob – STECKEL, Joel. The Cambridge Handbook of Marketing and the Law. Cambridge: Cambridge University Press, 2023. 500 s. ISBN 978-11-0847-001-8.
4. GOLDMAN, Eric – TUSHNET, Rebecca. Advertising and Marketing Law: Cases & Materials. California: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2020. 813 s. ISBN 979-86-7144-551-0.
5. JORDAN, Paul – BUTCHER, Andrew. International Advertising Law: A Practical Global Guide. Woking: Globe Law & Business Ltd., 2021. 640 s. ISBN 978-17-8742-390-9.
6. LEŠKA, Rudolf. Managing Copyright: Emerging Business Models in the Individual and Collective Management of Rights. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2023. 288 s. ISBN 978-80-7676-521-4.
Sylabus predmetu
1. Pojem, predmet a pramene práva v marketingu 2. Ochrana duševného vlastníctva (autorské práva a práva príbuzné autorskému právu) 3. Ochrana duševného vlastníctva (priemyselné práva - dizajny, ochranné známky) 4. Mediálne právo (zákon o reklame, zákon o audiovízii, zákon o rozhlasovom a televíznom vysielaní, tlačový zákon a i.) 5. Ochrana osobnosti, ochrana osobných údajov v rámci marketingovej komunikácie a v on-line prostredí 6. Právna úprava nekalej súťaže 7. Právna regulácia elektronického obchodu a elektronických komunikácií 8. Právna regulácia retailového predaja, poskytovania služieb a cenotvorby 9. Právna regulácia distribúcie, logistiky a uvádzania výrobkov na trh 1 10. Právna regulácia distribúcie, logistiky a uvádzania výrobkov na trh 2 11. Právna regulácia environmentálnych aspektov výrobkov a cirkulárnej ekonomiky 12. Zmluvné typy používané v obchode a marketingu 1 13. Zmluvné typy používané v obchode a marketingu 2
Podmienky na absolvovanie predmetu
10 % aktívna účasť na seminároch
10 % prezentácia projektu (prezentácia semestrálnej práce)
20 % semestrálny písomný test
60 % záverečný písomný test
Pracovné zaťaženie študenta
Pracovná záťaž: 104
Účasť na seminároch: 13
Príprava na semináre: 13
Spracovanie semestrálneho projektu (prezentácia semestrálnej práce): 19
Príprava na semestrálny písomný test: 19
Príprava na záverečný písomný test: 40
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
anglický
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024