Inovatívne manažérske prístupy v HoReCa segmente

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosť: Študent získa základný prehľad teoretických vedomostí z oblasti inovatívnych manažérskych prístupov v HoReCa segmente. Tieto vedomosti sú špecifické, nakoľko sa menia (vyvíjajú sa).
Kompetentnosť: Absolvent tohto predmetu je schopný samostatne vykonávať a tvoriť pracovnú náplň v prostredí HoReCa segmentu so zameraním na digitálnu oblasť. Vie vytvoriť komplexnú marketingovú kampaň HoReCa podniku, vie stanoviť a prepočítať finančné prostriedky, ktoré je nutné vynaložiť (alebo boli vynaložené) na získanie nových biznis príležitostí v digitálnom prostredí. Dokáže analyzovať a špecifikovať výsledky na základe vytvorených štatistických údajov. Vie dedukovať možnosti na trhu a zvoliť vhodnú stratégiu na oslovenie potenciálnych klientov v HoReCa segmente.
Zručnosť: Absolvent predmetu získava zručnosti, ktoré sú často na trhu uplatnené na pozíciách ako digitálny manažér, špecialista pre digitálny marketing, špecialista pre marketing a komunikáciu, a to predovšetkým na uplatnenie sa v segmente HoReCa. Svoje zručnosti vie aplikovať v slovenskom aj anglickom jazyku čo mu dáva komplexný rozhľad a neobmedzené možnosti na trhu práce.

Stručná osnova predmetu

Tento predmet sa zaoberá súborom základných poznatkov inovatívnych manažérskych prístupov v HoReCa segmente. Prihliada na aktuálne potrebné vedomosti pracovníkov na pozíciach manažér a marketingový manažér. Rozoberá základné teoretické poznatky, ktoré je hneď možné aplikovať do praxe. Ide predovšetkým o základný prehľad nutných náležitostí, ktoré by budúci manažéri mali ovládať z pohľadu vhodnej prezentácie podniku HoReCa ako aj iných podnikov v blízkosti tohto segmentu a segmentu cestovného ruchu. Predmet rieši tvorbu webu, postavenie značky a predajnosť produktov v HoReCa segmente vďaka SEO nastaveniam, zaoberá sa nutnosťou a významom sociálnych sietí pre potreby riešeného segmentu ako aj analýzou a vyhodnocovaním dát, na základe ktorých sa vie lepšie špecifikovať marketingová komunikácia a tvorba produktov šitých na mieru pre zvolenú cieľovú skupinu.

Odporúčaná literatúra

Hanuláková, Eva a kol. Marketing. Bratislava. Vydavateľstvo: Wolters Kluwer, 2021. 364 s. ISBN 9788057104384.
- Chomová, Katarína. Udržateľný marketing. Vydavateľstvo: Chomová Katarína, 2022. 232 s. ISBN 9788057038665.
- Koman, Gabriel a kol. Digitálny marketing – vybrané nástroje prezentácie podniku v online priestore. Žilina. Vydavateľstvo: Žilinská univerzita v Žiline. 2020. 200 s. ISBN 9788055417028.
- Losekoot, Michelle, Vyhnánková Eliška. Jak na sítě. Praha. Vydavateľstvo: Jan Melvil publishing, 2019. 328 s. ISBN 9788075550842

Sylabus predmetu

1. Úvod do digitálneho biznisu v HoReCa 2. Tvorba webu – základy nutné pre znalosť manažéra 3. SEO a nutnosť byť viditeľný 4. Základné sociálne siete pre rozvoj podnikateľského prostredia v HoReCa 5. Iné sociálne siete ako nástroj výchovy budúcich potenciálnych klientov 6. Efektívna kampaň v online svete pre HoReCa segment 7. Vyhodnotenie a analýza štatistických údajov z digitálnych kampaní 8. Kritická komunikácia v digitálnom prostredí a riešenie konfliktu 9. Marketingová stratégia HoReCa podniku 10. Psychológia predaja so zameraním na produkt HoReCa segmentu 11. Content marketing a copywriting v HoReCa 12. Softskills v manažmente a marketingu 13. Vybrané príklady z praxe v HoReCa segmente (nadväzujúce na predošlé týždne) a ich analýza

Podmienky na absolvovanie predmetu

10 % priebežná písomná práca;
30 % semestrálna práca;
60 % písomná skúška;

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 104 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 26 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 30 hodín
Príprava na skúšku: 22 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský a anglický jazyk

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 20.02.2024

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 20.02.2024