Prípadové štúdie v cestovnom ruchu (v nemeckom jazyku)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti
Po absolvovaní predmetu by mal byť študent na úrovni vedomostí a porozumenia schopný chápať viacrozmerné súvislosti v preberaných témach (prípadových štúdiách) v cestovnom ruchu, a to z hľadiska podnikania, ekonomiky a podstaty cestovného ruchu.
Zručnosti
Čo sa týka zručností, študent bude schopný aplikovať poznatky z rôznych predmetov pri riešení komplexných prípadových štúdií, preukáže zručnosti v analyzovaní danej problematiky, príprave a použití zdôvodnenej argumentácie, schopnosti pochopiť a prijať protiargumenty v riešení prípadovej štúdie.
Kompetentnosti
Vo vzťahu ku kompetentnostiam má byť schopný používať vedomosti a zručnosti v identifikovaní kľúčových problémov a nachádzaní rôznych variantov riešenia daného problému riešeného v prípadovej štúdii. Na kompetentnostiach sa podieľa aj používanie odborného slovníka v cestovnom ruchu, študenti budú mať kompetentnosti efektívne a plynule komunikovať pri riešeniach prípadovej štúdie.

Stručná osnova predmetu

Predmet je prierezom rôznych tém a problematík z cestovného ruchu. Sústreďuje sa na oblasť podnikania v rôznych službách cestovného ruchu ako aj na destinačnú úroveň cestovného ruchu.

Odporúčaná literatúra

MUNDT, Jorn, W. Tourismus. Munchen: Oldenbourg Verlag. 2013. ISBN 978-3-486-70451-8.
FREYER, Walter. Tourismus. Einfuhrung in die Fremdenverkehrsokonomie. Berlin, Munchen, Boston : Walter de Gruyter, 2015. ISBN 978-3-486-74194-0.
MICHÁLKOVÁ, Anna. Kulturdimensionen und ihr Einfluss auf die Widersprüche in Netzwerken. In Managing the Gaps of Intercultural Communication. MAGIC: Managing the Gaps of Intercultural Communication : Interkulturelle Projekte zum Erfolg führen. - Graz : Leykam Buchverlagsgesellschaft, 2016. ISBN 978-3-7011-0354-6, s. 57-74.
Magazin für die touristische Praxis, Osterreich Werbung, Wien. Dostupné na https://www.austriatourism.com/
Hotel + Tourismus-Revue, die schweizer Fachzeitung für Tourismus. Bern : Hotellerie Suisse. dostupné na https://www.htr.ch/tourismus.html

Sylabus predmetu

1. Prípadová štúdia Komplexnosť produktu cestovného ruchu. Regionálne karty v cestovnom ruchu. 2. Prípadová štúdia Význam cestovného ruchu v krajine, aktuálne dáta a vybraté ukazovatele. 3. Prípadová štúdia Podnikanie v cestovnom ruchu a sezónnosť. 4. Prípadová štúdia Podnikanie v hotelierstve. 5. Prípadová štúdia Podnikanie v gastroslužbách. 6. Prípadová štúdia Podnikanie vo vybratej doplnkovej službe cestovného ruchu. 7. Prípadová štúdia Podnikanie vo vybratej doplnkovej službe cestovného ruchu. 8. Prípadová štúdia Úspešnosť destinácie v cestovnom ruchu. 9. Prípadová štúdia Životný cyklus stredísk cestovného ruchu. 10. Prípadová štúdia Segmentácia turistov. 11. Prípadová štúdia Fondy EÚ a ich využitie pri podnikaní v cestovnom ruchu. 12. Prípadová štúdia Kultúrne dimenzie a ich vplyv na podnikanie v cestovnom ruchu. 13. Prípadová štúdia Kritika cestovného ruchu, masový cestovný ruch.

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % semestrálna práca
60 % skúška - prezentácia semestrálnej práce a jej obhajoba

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 104 hodín, z toho:
Účasť na seminároch: 26 hodín
Individuálna príprava na semináre: 26 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 26 hodín
Príprava na skúšku: 26 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský/nemecký

Dátum schválenia: 12.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 30.03.2023

Dátum schválenia: 12.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 30.03.2023