Start-up v cestovnom ruchu

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti
• osvojenie si a porozumenie základným pojmom v oblasti podnikania start-upov,
• pochopenie úlohy a významu startupov podnikania v podnikateľskom prostredí,
Zručnosti
• osvojenie si kľúčových krokov pri vypracovaní start-upu,
• porozumenie fázam podnikateľského procesu a zdrojom, ktoré potrebné na úspešný rozvoj start-upov.
Kompetentnosti
• aktivuje svoj osobnostný rozvoj, tvorivosť a podnikateľskú iniciatívu.

Stručná osnova predmetu

Predmet je zameraný:
1. na transformáciu myšlienky na produkt alebo službu, ktorá vytvára hodnotu validáciou nápadu, jej testovaním a transformáciou na rastúci, ziskový a udržateľný podnik,
2. identifikáciu hlavných krokov a požiadaviek na odhad potenciálu inovatívnej myšlienky ako základu inovatívneho projektu,
3. osvojenie si princípov manažérskeho rozhodovania v start-upoch a malých podnikov v cestovnom ruchu.

Odporúčaná literatúra

LIGUORI, E. 2016. The Startup Student: Practical Advice on How to Succeed as a Student Entrepreneur. Publisher: Entrepreneurship Education Project Press. 260 strán. ISBN-10: 0997419806 ISBN-13: 978-0997419801.
Start Your Own Travel Business: Cruises, Adventure Travel, Tours, Senior Travel (StartUp Series) Publisher: Entrepreneur Press; Second edition (January 10, 2012), 216 strán. ISBN-10: 1599184338 ISBN-13: 978-1599184333.
GERBER, M. E. Podnikateľský mýtus. 2013. Eastone Books (2013), 232 strán. ISBN 9788081092190.
KIYOSAKI, R. T. 2016. 8 základních lekcí vojenského výcviku pro podnikatele. Pragma, 2016. 184 strán. ISBN: 978-80-7349-605-0.
FRIED, J. - HEINEMEIER HANSSON, D. 2010. Reštart. Vydavateľstvo Aktuell. 264 strán. ISBN 9788089873166.

Sylabus predmetu

1. Úvod do startupov v cestovnom ruchu. 2. Personálne zručnosti pre pôsobenie v sektore cestovného ruchu. 3. Kreovanie podnikateľských nápadov v inteligentnom cestovnom ruchu. 4. Proces vývoja produktov cestovného ruchu. 5. Analýza cieľového trhu pre podnikanie v cestovnom ruchu. 6. Dáta a analýzy v cestovnom ruchu. 7. Finančné projekcie pre začínajúce start-upy. 8. Ukazovatele na meranie konkurencieschopnosti v cestovnom ruchu. 9. Metriky trakcie startupov. 10. Možnosti financovania start-upov v cestovnom ruchu. 11. Právny rámec podnikania malých firiem a start-upov v cestovnom ruchu. 12. Integrovaná marketingová komunikácia pre odvetvie cestovného ruchu. 13. Zásady udržateľného cestovného ruchu v smart start-upov.

Podmienky na absolvovanie predmetu

20 % priebežná písomná práca;
20 % semestrálna práca
60 % písomná skúška

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský, anglický jazyk

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 17.10.2021

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 17.10.2021