Manažment zdravotného a liečebného cestovného ruchu
- Kredity: 3
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: letný
- Ročník: 1
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosť
Študent získa vedomosti o manažmente zdravotného cestovného ruchu a kúpeľného cestovného ruchu z aspektu špecifík prepojenia cestovného ruchu a lekárskej, resp. liečebnej starostlivosti formou partnerstva pri tvorbe a realizácii ponuky.
Kompetentnosť
Študent bude schopný manažovať spoluprácu všetkých aktérov: zdravotného zariadenia, kúpeľného zariadenia, poisťovne, cestovnej kancelárie, vytvoriť ponuku balíčkového produktu sa špecifickým obsahom a manažovať procesy predaja, komunikácie B2C a spolupráce s nákupcami zo zahraničia B2B .
Zručnosť
Študent bude schopný riadiť zariadenia zdravotného cestovného ruchu a zariadenia kúpeľného cestovného ruchu. resp. prevádzkové jednotky vybraných služieb cestovného ruchu
( ubytovacie, stravovacie) V rámci spolupráce so zahraničnými partnermi bude schopný komunikovať bez jazykovej bariéry.
Stručná osnova predmetu
Predmet Manažment zdravotného a liečebného cestovného ruchu poskytuje študentovi poznatky z historického vývoja zdravotného a liečebného cestovného ruchu. Dopyt po zdravotnom a kúpeľnom cestovnom ruchu tvoria jeho aktéri. Študent získa poznatky o finančnom manažmente úhrady v zdravotnom a liečebnom cestovnom ruchu, motivácie klientov pri výbere produktu, tvorba produktu zdravotného a kúpeľného cestovného ruchu,
Stravovacie služby, produkty pre sprevádzajúce osoby, prostredie,, lokalizačné predpoklady pre zdravotný a kúpeľný cestovný ruch, trendy rozvoja zdravotného a kúpeľného cestovného
ruchu s konkrétnym príkladom (exkurzia).
Odporúčaná literatúra
1. DeMicco, F. J. (2017) Medical Tourism and Wellness: Hospitality Bridging Healthcare (H2H). Spojené štáty americké: Apple Academic Press.
2. Kerekeš, J. (2018). Kúpeľníctvo a jeho význam v turizme. Weltprint.
3. Osadchuk, M. A., Osadchuk, A. M., Solodenkova, K. S., & Trushin, M. V. (2020). Health medical tourism: The present and the future. Journal of Environmental Management & Tourism, 11(4 (44)), 809-818.
4. Puczkó, L., & Stackpole, I. (2021). Marketing Handbook for Health Tourism. Spojené štáty americké: Stackpole & Associates.
5. Puczkó, L., Smith, M. K., & Pollar, K. (2018). Exploring Health Tourism. Belgicko: World Tourism Organization (UNWTO).
6. Sarikamis, S. (2022). Medical Tourism in Turkey. World Books Store.
7. Schmerler, K. (2018). Medical Tourism in Germany: Determinants of International Patients‘ Destination Choice. Nemecko: Springer International Publishing.
8. Singh, M. a Subbaraman, K. (2020). Growth of the Medical Tourism Industry and Its Impact on Society: Emerging Research and Opportunities. (2020). Spojené štáty americké: IGI Global.
9. Sudip, P. a Kulshreshtha, S. K. (2019). Global Developments in Healthcare and Medical Tourism. Spojené štáty americké: IGI Global.
Sylabus predmetu
1/ História zdravotného cestovného ruchu a core produktu s ponukou zdravotných úkonov 2/ História liečebného cestovného ruchu a core produktu s ponukou kúpeľných produktov 3/ Aktéri na strane pri tvorbe zdravotného cestovného ruchu a liečebného cestovného ruchu Predpoklady partnerstva spolupráce. 4/ Finančný manažment úhrady zdravotného a liečebného cestovného ruchu. Viaczdrojové financovanie. Vlastné zdroje klienta. Možnosti participácie zdravotnej poisťovne. 5/ Motivácia klienta pri výbere zdravotného cestovného ruchu a uspokojenie potrieb. Ponuka špecifických doplnkových liečebných a kúpeľných služieb bali4kov0ho produktu. 6/ Motivácia klienta pri výbere kúpeľného cestovného ruchu a uspokojenie potrieb. Ponuka špecifických doplnkových liečebných služieb balíčkového produktu. 7/ Tvorba produktu balíčka zdravotného cestovného ruchu základných služieb – doprava ubytovanie, stravovanie 8/ Tvorba produktu balíčka kúpeľného cestovného ruchu základných služieb – doprava ubytovanie, stravovanie 9/ Tvorba gastronomickej ponuky pre klientov liečebného cestovného ruchu 10/ Tvorba gastronomickej ponuky pre klientov kúpeľného cestovného ruchu 11/ Súčasť ponuky zdravotného a kúpeľného cestovného ruchu – špeciálny balíček pre sprevádzajúce osoby 12/ Prostredie a jeho lokalizačné predpoklady pre liečebný a kúpeľný cestovný ruch a možnosti voľnočasových aktivít s cieľom pohostinnosti a zábavy. 13/ Trendy rozvoja liečebného a kúpeľného cestovného ruchu na základe konkrétneho príkladu good practice v konkrétnych kúpeľoch v SR formou odbornej exkurzie
Podmienky na absolvovanie predmetu
20 % priebežná písomná práca;
20 % semestrálna práca;
60 % ústna skúška;
Pracovné zaťaženie študenta
Pracovná záťaž: 78 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na spracovanie semestrálneho projektu formou odbornej exkurzie v konkrétnych liečebných kúpeľoch: 16 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 12 hodín
Príprava na skúšku: 24 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
Predmet sa vyučuje v slovenskom jazyku, ale využíva sa aj anglicky písaná literatúra. ktorá je potrebná, aby si ju študent v rámci štúdia naštudoval. Vyžaduje sa znalosť anglického jazyka,
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 20.02.2024
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 20.02.2024