Manažment medzinárodných podujatí (v anglickom jazyku)
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 4C
- Semester: letný
- Ročník: 1
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosti
Absolvovaním predmetu Manažment medzinárodných podujatí nadobudnú študenti rozsiahlu poznatkovú bázu v oblasti organizácie podujatí s medzinárodnou pôsobnosťou. Budú vedieť špecializovať sa na jednotlivé typy podujatí, ich ponímanie z ekonomického ako aj organizačného aspektu. Vedomosti budú verifikovať v rámci tohto predmetu prostredníctvom projektu konkrétneho podujatia, aby bol študent pripravený, uplatniť svoje vedomosti aj v praxi. Vedomosti o manažmente podujatia v spolupráci s kľúčovými stakeholdermi , ktorí aj v rámci partnerských obchodných vzťahov vyžadujú vysokú profesionalitu manažéra podujatia. Študent získa vedomosti ekonomického charakteru ako ovládať základné princípy tvorby rozpočtu, kalkulácie nákladov a výnosov pri komerčných podujatiach s akcentom na stanovenie predajnej ceny ako aj vymedzenie bodu zvratu.
Kompetentnosti
Na základe nadobudnutých znalostí budú kompetentní participovať na organizácií medzinárodných podujatí na úrovni manažéra. Ich kompetencie sa preukážu v procese tvorbe podujatia, pričom budú schopní identifikovať a nadviazať spoluprácu s potrebnými stakeholdermi a partnermi, participovať na ekonomickej tvorbe rozpočtu podujatia, efektívne selektovať distribučné kanály predaja, ako aj navrhnúť spôsoby marketingovej komunikácie predmetného podujatia podľa toho, či ide o B2B alebo B2C. Práca v tíme poskytne študentovi možnosť získať schopnosti spolupráce vzájomného pochopenia a tolerancie.
Zručnosti
Absolvovaním predmetu študenti zdokonalia svoje zručnosti v oblasti kreatívneho myslenia pri plánovaní podujatia, analytického prístupu ku jednotlivým krokom v procesoch a schopnosť vyhodnotiť prípadné potrebné korekcie. Tieto zručnosti nadobudnú priamo pri simulácii semestrálneho projektu. Ide o projekt medzinárodného podujatia, ktorý si vyžaduje komunikáciu v anglickom jazyku.
Stručná osnova predmetu
Predmet manažment medzinárodných podujatí sa zaoberá diferenciáciou podujatí z rozličných aspektov so zameraním na rôzne segmenty klientely. Akcent je kladený tiež na financovanie podujatí, participáciu rôznych stakeholderov ako aj ekonomické aspekty organizovania podujatí. Dôraz kladie aj na algoritmus plánovania podujatia. Zaoberá sa tiež rôznymi rizikami ako aj impaktmi podujatí s medzinárodnou pôsobnosťou.
Sylabus predmetu
1. Medzinárodné podujatia, typy podujatí v členení pre dovolenkovú a MICE klientelu 2. Podujatia v členení na komerčné a neziskové podujatia 3. Stratégia podujatia, stakeholderi - aktéri podujatia na strane ponuky 4. Špecifiká kongresových a konferenčných podujatí. Virtuálne podujatia webináre. 5. Viaczdrojové financovanie podujatia, predpoklady, podmienky 6. Verejné obstarávanie v podmienkach financovania z verejných zdrojov štátneho rozpočtu alebo fondov EU 7. Politika sponzoringu. Sponzorning zo strany generálneho partnera a ďalších partnerov 8. Participácia účastníkov na financovaní medzinárodného podujatia (vstupné, účastnícke poplatky). Ekonomická únosnosť a rentabilita. Kritický bod zvratu 9. Externé a interné riziká. Kritické body a ich preventívna eliminácia pred organizáciou podujatia 10. Impakty medzinárodného podujatia 11. Allgoritmus plánovania podujatia 12. Realizácia podujatia 13. Vyhodnotenie podujatia z ekonomického a spoločenského aspektu
Podmienky na absolvovanie predmetu
20 % priebežná písomná práca
20 % semestrálna práca
60 % písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
Pracovná záťaž: 104 hodín
Účasť na seminároch: 52 hodín
Príprava na semináre: 12 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu konkrétneho simulovaného podujatia: 20 hodín
Príprava na skúšku a obhajobu projektu: 20
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
Effective meeting management strategies, Aventri, the ultimate e-book. Dostupné na:https://www.aventri.com/hubfs/Aventri%20Content/Aventri%20Ebooks+Whitepapers/Aventri_Effective_Meeting_Management_Strategies_eBook.pdfFERDINANT, Nicole & KITCHIN, Paul. Events Management: An International Approach. London: Sage publications, 2021. 376 p. ISBN 9781529764819.MALLEN, Cheryl & ADAMS, Lorne. Event Management in sport, recreation and tourism. Routledge, 2017. 271 p. ISBN 9781138234765.
Dátum schválenia: 12.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 22.05.2022
Dátum schválenia: 12.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 22.05.2022