Manažment medzinárodných podujatí
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 4C
- Semester: letný
- Ročník: 1
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosti
Absolvovaním predmetu Manažment medzinárodných podujatí nadobudnú študenti rozsiahlu poznatkovú bázu v oblasti organizácie podujatí s medzinárodnou pôsobnosťou. Budú vedieť špecializovať sa na jednotlivé typy podujatí, ich ponímanie z ekonomického ako aj organizačného aspektu. Vedomosti budú verifikovať v rámci tohto predmetu prostredníctvom projektu konkrétneho podujatia, aby bol študent pripravený, uplatniť svoje vedomosti aj v praxi. Vedomosti o manažmente podujatia v spolupráci s kľúčovými stakeholdermi , ktorí aj v rámci partnerských obchodných vzťahov vyžadujú vysokú profesionalitu manažéra podujatia. Študent získa vedomosti ekonomického charakteru ako ovládať základné princípy tvorby rozpočtu, kalkulácie nákladov a výnosov pri komerčných podujatiach s akcentom na stanovenie predajnej ceny ako aj vymedzenie bodu zvratu.
Kompetentnosti
Na základe nadobudnutých znalostí budú kompetentní participovať na organizácií medzinárodných podujatí na úrovni manažéra. Ich kompetencie sa preukážu v procese tvorbe podujatia, pričom budú schopní identifikovať a nadviazať spoluprácu s potrebnými stakeholdermi a partnermi, participovať na ekonomickej tvorbe rozpočtu podujatia, efektívne selektovať distribučné kanály predaja, ako aj navrhnúť spôsoby marketingovej komunikácie predmetného podujatia podľa toho, či ide o B2B alebo B2C. Práca v tíme poskytne študentovi možnosť získať schopnosti spolupráce vzájomného pochopenia a tolerancie.
Zručnosti
Absolvovaním predmetu študenti zdokonalia svoje zručnosti v oblasti kreatívneho myslenia pri plánovaní podujatia, analytického prístupu ku jednotlivým krokom v procesoch a schopnosť vyhodnotiť prípadné potrebné korekcie. Tieto zručnosti nadobudnú priamo pri simulácii semestrálneho projektu. Ide o projekt medzinárodného podujatia, ktorý si vyžaduje komunikáciu v anglickom jazyku.
Stručná osnova predmetu
Predmet manažment medzinárodných podujatí sa zaoberá diferenciáciou podujatí z rozličných aspektov so zameraním na rôzne segmenty klientely. Akcent je kladený tiež na financovanie podujatí, participáciu rôznych stakeholderov ako aj ekonomické aspekty organizovania podujatí. Dôraz kladie aj na algoritmus plánovania podujatia. Zaoberá sa tiež rôznymi rizikami ako aj impaktmi podujatí s medzinárodnou pôsobnosťou.
Odporúčaná literatúra
1. Frasch, A. - Zemanová, L. 2021. Predpoklady rozvoja MICE v krajinách V4 na základe vybraných ukazovateľov: Development Opportunities of MICE Tourism in V4 Counries Based on Selected Criteria. MMK 2021: mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky = International Masaryk Conference for PH.D. Students and Young Researchers, pp.91-99
2. Harman, J. - Zemanová, L. 2022. Effect of MICE Tourism on Economic Growth in Selected European Countries. Proceedings of International Conference Economic and Societal Challenges of the European Economy: Conference Proceedings, September 13-15, 2022, Petrovice u Karviné, Czech Republic, pp.57-68.
3. Wagen, L. V. – White, L. 2018. Event Management - For Tourism, Cultural, Business and Sporting Events. Melbourne: Cengage Learning Australia, 544 p. ISBN 9780170394451
4. Zemanová, L. - Frasch, A. 2021. Komparácia ekonomických prínosov v podobe výdavkov vybraných účastníkov MICE v krajinách V4: Comparison of Economic Benefits in the Form of Expenditures of Selected MICE Participants in V4 Countries. Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie: vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave, 13(2), pp.57-63
5. Zemanová, L. - Vávra, M. 2022. Accommodation Infrastructure as a Revenue Generator in Mice Sector: Ubytovacia infraštruktúra na Slovensku ako generátor príjmov v oblasti MICE. Ekonomické rozhľady: vedecký časopis Ekonomickej univerzity v Bratislave, 51(1), pp.27-44.
6. Ziakas, V. – Getz, D. 2023. Cases For Event Management and Event Tourism. Oxford: Goodfellow Publishers Limited, 198 p. ISBN 978-1-915097-35-4
Sylabus predmetu
1. Medzinárodné podujatia, typy podujatí v členení pre dovolenkovú a MICE klientelu 2. Podujatia v členení na komerčné a neziskové podujatia 3. Stratégia podujatia, stakeholderi - aktéri podujatia na strane ponuky 4. Špecifiká kongresových a konferenčných podujatí. Virtuálne podujatia webináre. 5. Viaczdrojové financovanie podujatia, predpoklady, podmienky 6. Verejné obstarávanie v podmienkach financovania z verejných zdrojov štátneho rozpočtu alebo fondov EU 7. Politika sponzoringu. Sponzorning zo strany generálneho partnera a ďalších partnerov 8. Participácia účastníkov na financovaní medzinárodného podujatia (vstupné, účastnícke poplatky). Ekonomická únosnosť a rentabilita. Kritický bod zvratu 9. Externé a interné riziká. Kritické body a ich preventívna eliminácia pred organizáciou podujatia 10. Impakty medzinárodného podujatia 11. Allgoritmus plánovania podujatia 12. Realizácia podujatia 13. Vyhodnotenie podujatia z ekonomického a spoločenského aspektu
Podmienky na absolvovanie predmetu
20 % priebežná písomná práca
20 % semestrálna práca
60 % písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
Pracovná záťaž: 104 hodín
Účasť na seminároch: 52 hodín
Príprava na semináre: 12 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu konkrétneho simulovaného podujatia: 20 hodín
Príprava na skúšku a obhajobu projektu: 20
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
Štúdium zahraničnej literatúry si vyžaduje znalosť slovenského aj anglického jazyka
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 20.02.2024
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 20.02.2024