Corporate Identity
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: zimný
- Ročník: 2
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Študenti nadobudnú najmä nasledovné vedomosti:
- Pochopiť dôležitú úlohu, ktorú zohráva budovanie identity firmy pri vytváraní konkurenčnej výhody firiem na medzinárodnej úrovni
- Identifikovať kľúčové prvky Corporate Identity v historickej podmienenosti ich vývoja a významu pri upevňovaní si pozícií firiem na medzinárodných trhoch
- Diskutovať aktuálne pozície jednotlivých prvkov Corporate Identity a diferencovať ich dôležitosť pri kreovaní optimálnej podnikateľskej stratégie firiem
- Pochopiť flexibilitu a zmeny stratégií pri budovaní firemnej identity v súvislostiach hektického vývoja charakteristík firemného medzinárodného makroprostredia a mikroprostredia.
Študenti nadobudnú v prípade úspešného zvládnutia predmetu najmä nasledovné zručnosti:
-Získať prehľad o súčasných problémoch budovania firemnej identity a v súvislosti s tým o jedinečných výzvach, ktorým čelí manažment firiem v dynamickom globálnom prostredí.
-Uplatniť relevantné znalosti o globálnom makroprostredí, aj poznatky o tom, akým spôsobom zmeny makro prostredia využiť v prospech správnych rozhodnutí budovania firemnej identity s akcentom na jej jednotlivé prvky a tým získať konkurenčnú výhodu.
-Nadobudnúť schopnosť zorientovať sa v dôležitých globálnych spoločenských otázkach makro a mikro prostredia, vrátane problematiky životného prostredia, etiky a spoločenskej zodpovednosti firiem. Uvedené poznatky pretaviť do relevantných rozhodnutí o zmenách stratégie budovania firemnej identity jednotlivých fáz medzinárodnej podnikateľskej stratégie.
- Vedieť uplatniť a využiť nové trendy v oblasti budovania firemnej identity resp. aktuálne nové prístupy s CI súvisiace, vyhodnotiť ich pozitíva-negatíva pri možnostiach aplikácie do podnikateľskej stratégie firmy.
Študenti nadobudnú v prípade úspešného zvládnutia predmetu najmä nasledovné kompetencie:
-Uskutočňovať fundované analýzy relevantných premenných aktuálnych, medzinárodne uznávaných výstupov, štúdií, materiálov a ostatných databáz interdisciplinárneho charakteru a optimálne ich aplikovať pri kreovaní stratégie budovania firemnej identity
- Rozvíjať strategické myslenie v kontexte súčasných zložitých problémov a výziev v súvislostiach získavania poznatkov ako vedieť uplatniť a využiť nové trendy v oblasti budovania firemnej identity a pretaviť ich do podnikateľskej stratégie
- Vecne prezentovať, jasne komunikovať, argumentovať a kriticky zhodnotiť získanú databázu poznatkov v optimálnych aplikáciách kreatívnych zmien budovania Corporate Identity ako aj súvisiacich inovatívnych prístupov podporujúcich upevňovanie pozície firmy na medzinárodných trhoch.
Stručná osnova predmetu
Ozrejmenie medzinárodných dimenzií Corporate Identity v prepojení s praktickými príkladmi využívania a budovania tohto fenoménu. Zdôvodnenie multidisciplinarity budovania firemnej identity v kreativite jej jednotlivých prvkov na základe teoretických prístupov, ale aj praktických zručností ( napr. tvorby značky, loga, písomností podnikateľských subjektov...) ako aj poskytnutie širokého prehľadu využívania tohto strategického nástroja vo firmách rôznej veľkosti ako aj odvetviach hospodárstva. Zdôraznenie aktuálnosti formovania optimálnej firemnej identity v súčasnom stále sa zostrujúcom konkurenčnom prostredí medzinárodných trhov.
Odporúčaná literatúra
1. DEVEREUX Luke , MELEWAR T.C. , DINNIE Keith , LANGE Thomas. (2020). Corporate identity orientation and disorientation: A complexity theory perspective , Journal of Business Research, Volume 109, March 2020,pp. 413-424. dostupné na: https://translateyar.ir/wp-content/uploads/2020/09/Corporate-identity-orientation.pdf
2. FLINT Daniel J., SIGNIRI Paola, GOLICIC Susan L.,(2018). Corporate Identity Congruence: A meanings-based analysis, Journal of Business Research,Volume 86, May 2018,pp. 68-82. Dostupné: na:https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0148296318300523
3. MELEWAR, T.C.- DENNIS Charles –FOROUNDI Pantea, (2021). Building Corporate Identity, Image and Reputation in the Digital Era . 1st Edition, Routledge, 2021, 600 pp.
4. MICHAELS Anne, GRUNING Michael. (2018). The impact of corporate identity on corporate social responsibility disclosure, International Journal of Corporate Social Responsibility 3, 3 (2018), https://doi.org/10.1186/s40991-018-0028-1, ISSN: 0148-2963. Dostupné: https://jcsr.springeropen.com/articles/10.1186/s40991-018-0028-1#Ack1
5. Journal of Business Research, vedecké state zamerané na problematiku CI, ( 2018-2023), https://scholar.google.sk/scholar?q=Journal+of+Business+Research,++Corporate+Identity&hl=sk&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart
Sylabus predmetu
1.Úvod do problematiky – vysvetlenie jednotlivých pojmov v súvislostiach budovania Corporate Identity 2. Historický vývoj fenoménu Corporate Identity 3. Corporate Idetntity ako nástroj firemnej stratégie 4. Prvky Corporate Identity, ich prepojenosť a význam 5. Corporate Design 6. Corporate Communication 7. Corporate Nerwork 8. Corporate Culture 9. Corporate Behaviour 10. Corporate Image 11. Corporate Identity. Diferenciácie z hľadiska veľkosti, zamerania aj pôsobenia firiem 12. Corporate Identity - Corporate IQ 13.Corporate Identity - Business Excellence
Podmienky na absolvovanie predmetu
10 % aktívna účasť v rámci seminárov
30 % semestrálna práca a jej prezentácia
60 % písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
Celkové: pracovná záťaž 4 kreditov x 26 h = 104h.
Samostatne zaťaženie pre jednotlivé vzdelávacie činnosti
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 13 hodín
Spracovanie semestrálnej práce: 25 hodín
Príprava na záverečnú skúšku: 40 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský jazyk, anglický jazyk
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 25.10.2023
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 25.10.2023