Marketing kultúry (v anglickom jazyku)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Študenti absolvovaním predmetu získajú znalosti z oblasti marketingu kultúry a umenia. Nadobudnú poznatky o význame a možnostiach uplatňovania nástrojov marketingu v kultúrnych inštitúciách s dôrazom na ich špecifiká a odlišnosti od tradičného marketingového prístupu. Oboznámia sa s marketingovými modelmi v kultúre, s marketingovým prostredím kultúrnych inštitúcií a s rôznymi aspektmi súvisiacich so spotrebiteľským správaním v kultúre.
Získajú vedomosti o nástrojoch a modeloch budovania publika v kultúre a prehľad o možných spôsoboch financovania kultúrnych organizácií.
Absolventi predmetu budú vedieť aplikovať prvky marketingového mixu a implementovať ich v činnosti kultúrnych organizácií. Budú vedieť aktívne vyhľadávať a využívať príležitosti na prezentáciu činnosti takýchto inštitúcií a budú pripravení na získavanie potenciálnych sponzorov a donorov. Porozumejú vzťahom medzi kultúrou a ekonomikou.
Úspešným absolvovaním predmetu študenti nadobudnú kompetencie, ktoré im umožnia uplatniť sa na manažérskych pozíciách v rôznych typoch kultúrnych inštitúcií. Dokážu nachádzať kreatívne riešenia v oblasti marketingu. Budú schopní organizovať rôzne kultúrne podujatia a dôstojne reprezentovať kultúrne organizácie pri presadzovaní ich záujmov.

Stručná osnova predmetu

Funkcie a nástroje marketingu organizácií pôsobiacich v oblasti kultúry. Vzťah medzi kultúrou a ekonomikou a ekonomické špecifiká kultúry. Kultúra z pohľadu ekonomických teórií. Marketingové modely v kultúre. Marketingové prostredie kultúrnych organizácií. Úloha štátu v kultúre. Konkurencia a konkurenti kultúrnych inštitúcií a podujatí. Spotrebitelia v kultúre. Segmentácia trhu kultúry. Marketingový výskum v kultúre. Jednotlivé prvky marketingového mixu kultúrnych organizácií a ich špecifiká.

Odporúčaná literatúra

1. Colbert, F., Ravanas, P. 2019. Marketing Culture and Arts. 5th Edition. Montreal: François Colbert’s book.
2. Seabrook, J. Nobrow: The Culture of Marketing, the Marketing of Culture. 2001. New York City: Vintage.
3. Erdener, K.; Herbig, P. 1998. Handbook of Cross-Cultural Marketing. Routledge.
4. Burton, D. 2009. Cross-Cultural Marketing: Theory, practice and relevance. Routledge.

Sylabus predmetu

1. Úvod do predmetu. Funkcie a nástroje marketingu organizácií pôsobiacich v oblasti kultúry. 2. Vzťah medzi kultúrou a ekonomikou a ekonomické špecifiká kultúry. Kultúra z pohľadu ekonomických teórií. Marketingové modely v kultúre. 3. Marketingové prostredie kultúrnych organizácií. Úloha štátu v kultúre. 4. Konkurencia a konkurenti kultúrnych inštitúcií a podujatí. 5. Spotrebitelia v kultúre. Faktory ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie v kultúre. 6. Segmentácia trhu kultúry. 7. Marketingový výskum v kultúre – výskum publika, zdroje marketingových informácií. 8. Marketingový mix kultúrnych organizácií – produkt 9. Marketingový mixu kultúrnych organizácií – cena 10. Marketingový mix kultúrnych organizácií – distribúcia 11. Marketingový mix kultúrnych organizácií – marketingová komunikácia. 12. Marketingový mix kultúrnych organizácií – personál a osobnosti. 13. Aktuálne problémy, kreatívna ekonomika.

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % - semestrálny seminárny projekt
60 % - písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Celková študijná záťaž: 78 hodín
Účasť na prednáškach: 0 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 13 hodín
Spracovanie semestrálneho seminárneho projektu: 19 hodín
Príprava na skúšku: 20 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 13.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 22.05.2022

Dátum schválenia: 13.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 22.05.2022