Multimedia v obchode (v anglickom jazyku)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Študent sa na predmete zorientuje v problematike multimédií z pohľadu typov médií a z pohľadu mediálnych formátov. Predmet vysvetľuje vlastnícku štruktúru vybraných typov médií, trendy v konzumácii vybraných médií spotrebiteľmi, rozsah využitia mediálnych typov pre marketingové účely a definuje trendy, ktoré majú vplyv na vývoj vybraných typov médií.
Absolvent predmetu získava prehľad na slovenskom mediálnom trhu, zorientuje sa v cenotvrobe mediálneho priestoru a dokáže identifikovať vhodné mediálne kanály určené pre komunikačnú stratégiu firmy. Absolvent zároveň získa praktickú skúsenosť s vybranými mediálnymi formátmi a porozumie možnostiam ich využitia na marketingové a reklamné účely.
Absolvent predmetu sa vďaka nadobudnutým vedomostiam môže uchádzať o pracovnú pozíciu v širokom spektre firiem, ktoré využívajú mediálny priestor definovaných typov médií pre exekúciu reklamných kampaní a marketingovej komunikácie.

Stručná osnova predmetu

Médiá ako poskytovateľ mediálneho priestoru tvoria neoddeliteľnú súčasť marketingovej komunikácie. Predmet sa sústredí na mediálne typy televízia, rádio, tlačoviny, vonkajšie plochy, kiná a internet. Vysvetľuje históriu masmédií na Slovensku, súčasnú vlastnícku štruktúru, spôsob nákupu mediálneho priestoru, vzorce a výpočty cien mediálneho priestoru, vzorce a výpočty najdôležitejších ukazovateľov výkonnosti masmédií a v neposlednom rade vplyv a dopady digitalizácie na jednotlivé typy médií. Predmet zároveň identifikuje základné mediálne formáty, medzi ktoré možno radiť text, statický obraz, zvuk a video. Vysvetľuje aké využitie majú definované formáty v masmédiách, ako prebieha príprava na ich tvorbu, produkcia a distribúcia naprieč vybranými mediálnymi kanálmi.

Odporúčaná literatúra

1. Turow, J. (2019). Media Today: Mass Communication in a Converging World. Milton: Routledge.
2. McDougall, J., & Pollard, C. (2019). Media Studies: The Basics (2nd ed.). Routledge.
3. Ott, B. L., & Mack, R. L. (2020). Critical media studies: An introduction. John Wiley & Sons.
4. Miller, C.H. (2019). Digital Storytelling: A creator’s guide to interactive entertainment (4th ed.). CRC Press.
5. Lacombe, P., Feraud, G., & Riviere, C. (2019). Writing an Interactive Story (1st ed.). CRC Press.
6. Friedmann, A. (2014). Writing for Visual Media (4th ed.). Routledge.

Sylabus predmetu

1. Dva pohľady na multimédiá 2. Kategorizácia médií z pohľadu typov médií 3. Televízia ako mediálny kanál 4. Rádio 5. Tlačové média 6. Vonkajšie reklamné plochy 7. Kiná 8. Vplyv digitalizácie na vybrané typy médií 9. Kategorizácia médií z pohľadu mediálnych formátov 10. Text 11. Obrázky 12. Videá 13. Audio

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % aktívna účasť, riešenie praktických úloh, priebežné overovanie vedomostí;
60 % písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Celková študijná záťaž: 78 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 12 hodín
Príprava na priebežné overovanie vedomostí: 13 hodín
Príprava na skúšku: 27 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 22.05.2022

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 22.05.2022