Reklama (v anglickom jazyku)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Študenti si absolvovaním predmetu rozšíria znalosti z oblasti marketingovej komunikácie. Prehĺbia si poznatky o význame reklamy ako jedného z prvkov marketingovej komunikácie. Oboznámia sa s históriou a vývojom reklamy a jej súčasnou podobou, s jej funkciami a úlohami. Získajú vedomosti o procese tvorby reklamnej kampane, o reklamnej stratégii a jej aplikácii v praxi a o kreatívnych taktikách využívaných pri tvorbe reklamných posolstiev. Získajú prehľad o aktuálnom trhu komunikačných agentúr, o subjektoch v reklamnom priemysle a vzťahoch medzi nimi. Nadobudnú vedomosti o aktuálnych trendoch a perspektívach reklamy v budúcnosti a o špecifikách a možnostiach tvorby reklamy v online prostredí s využitím digitálnych technológií.
Absolventi predmetu budú vedieť identifikovať a analyzovať podmienky a procesy týkajúce sa trhu, na ktorom budú pôsobiť. Budú vedieť pripraviť kvalitný brief pre agentúru z pozície klienta, dokážu posúdiť vhodnosť výberu reklamnej agentúry a potenciál spolupráce s ňou pre daný produkt a trh. Porozumejú novým trendom v reklame na internete a v sociálnych médiách.
Úspešným absolvovaním predmetu študenti nadobudnú kompetencie, ktoré im umožnia uplatniť sa na pozíciách stredného manažmentu v oblasti reklamy a to tak vo výrobných a obchodných podnikoch, ako aj v podnikoch služieb a v oblasti neziskového sektoru. Budú schopní pôsobiť na juniorských pozíciách v marketingových, komunikačných alebo reklamných agentúrach. Dokážu riešiť problémy operatívneho charakteru pri riešení otázok spojených s tvorbou reklamných kampaní

Stručná osnova predmetu

Základné teoretické východiská a podstata reklamy, jej historický vývoj. Štruktúra reklamného trhu a jeho subjekty. Organizácia práce v reklamnej agentúre. Briefing a tvorba briefu. Plánovanie reklamy, reklamná stratégia. Kreatívne taktiky v reklame. Mediálne plánovanie. Out of home reklama. Product placement. Natívna reklama. Reklama v sociálnych médiách. Influencer marketing, virálny marketing, buz marketing. Metódy testovania a merania reklamy. Legislatívne a etické aspekty pri tvorbe reklamy.

Odporúčaná literatúra

1. Felton, G.2013. Advertising: Concept and Copy. New York: WW Norton & Co.
2. Gilbert, P. 2020. Join or Die: Digital Advertising in the Age of Automation. Mill City Press, Inc.
3. Ogilvy, D. 1985. Ogilvy on Advertising. New York City: Vintage.
4. Zyman, S. 2003. The End of Advertising as We Know It. Hoboken: Wiley.

Sylabus predmetu

-1. Základné teoretické východiská a podstata reklamy. Charakteristika pojmu, postavenie reklamy v marketingovej komunikácii, jej funkcie a ciele. 2. Historický vývoj a najdôležitejšie míľniky v dejinách reklamy. 3. Reklamný priemysel v súčasnosti. Štruktúra reklamného trhu a jeho subjekty, vzťahy medzi nimi, ich úlohy. 4. Reklamné agentúry a ich typy. Formy odmeňovania reklamných agentúr. Organizácia práce v reklamnej agentúre. 5. Briefing a tvorba briefu. 6. Plánovanie reklamy, prvky reklamného plánu. Reklamná stratégia, definovanie reklamných cieľov, typy cieľov. Modely tvorby rozpočtu na reklamu. 7. Kreativita a kreatívne taktiky v reklame. 8. Mediálne plánovanie. Vlastnosti médií. 9. Out of home reklama. Product placement. 10. Natívna reklama. 11. Reklama v sociálnych médiách. Influencer marketing, virálny marketing, buz marketing. 12. Hodnotenie efektívnosti reklamnej kampane. Metódy testovania a merania reklamy. 13. Legislatívne a etické aspekty pri tvorbe reklamy.

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % - semestrálny seminárny projekt
60 % - písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Celková študijná záťaž: 78 hodín
Účasť na prednáškach: 0 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 13 hodín
Spracovanie semestrálneho seminárneho projektu: 19 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 22.05.2022

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 22.05.2022