Marketing miest a obcí
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: letný
- Ročník: 2
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Študenti absolvovaním predmetu Marketing miest a obcí získavajú vedomosti o procese implementovania marketingového inštrumentária na úrovni územnej samosprávy. Osobitne sa študenti oboznámia s koncepciami marketingu miest a obcí, reformami modernizácie územnej samosprávy, strategickými a rozvojovými dokumentami miest a obcí. Znalosti, ktoré si študenti osvoja, vychádzajú z vybraných oblastí marketingu, strategického marketingu, regionálnej politiky, finančnej politiky a aplikujú sa z pohľadu marketingového manažéra.
Absolventi predmetu sa naučia analyzovať a hodnotiť proces aplikovania marketingových nástrojov, identifikovať cieľové skupiny, nákupného rozhodovania spotrebiteľa, interpretovať ho a formulovať odporúčania pre manažérske rozhodnutia. Študenti dokážu formulovať myšlienkové celky, pripraviť v tímoch, ale aj samostatne písomné dokumenty vyhodnocujúce vplyv interných a externých faktorov na správanie cieľových segmentov miest a obcí. Absolventi taktiež získajú zručnosti pri realizácii prípadových štúdií zameraných na marketingové riadenie územnej samosprávy.
Úspešným absolvovaním predmetu študenti nadobudnú kompetencie, ktoré im umožnia analyzovať potreby cieľových skupín miest a obcí, spracovávať strategické a marketingové dokumenty, pripravovať a riadiť rozvojové projekty, participovať na medzinárodnej a medziobecnej spolupráci.
Stručná osnova predmetu
Východiská a história marketingu miest a obcí. Typológia miest a obcí. Reformy a modernizácia územnej samosprávy v Slovenskej republike. Analýza marketingového prostredia miest a obcí. Cielený marketing. Strategické a marketingové plánovanie na úrovni územnej samosprávy. Produkt mesta a obce. Cena – príjmy, výdavky, zdroje financovania miest a obcí. Regionálna politika EÚ a financovanie miest a obcí prostredníctvom štrukturálnych fondov EÚ. Dostupnosť. Dopravná a technická infraštruktúra miest a obcí. Marketingová komunikácia miest a obcí. Medzinárodná a medziobecná spolupráca miest a obcí.
Odporúčaná literatúra
1. Hasprová, M. a kolektív. 2010. Marketing miest a obcí. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 188 s. ISBN 978-20-225-3038-5.
2. Hasprová, M. – Žák, Š. 2022. Marketingový manažment miest a obcí. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM
3. Zavattaro, S.M. 2014. Cities for Sale: Municipalities as Public Relations and Marketing Firms. New York: State University of New York Press.
Sylabus predmetu
1. Marketing miest a obcí. Východiská a história marketingu miest a obcí. Vymedzenie základných pojmov. Význam a úloha územnej samosprávy. 2. Typológia miest a obcí. Koncepcie marketingu miest a obcí. Reformy a modernizácia územnej samosprávy v Slovenskej republike. 3. Analýza marketingového makroprostredia miest a obcí – východiská a trendy budúceho vývoja demografického, ekonomického, technologického, prírodného, kultúrneho a politicko-právneho prostredia. 4. Analýza marketingového mikroprostredia miest a obcí s dôrazom na pochopenie jednotlivých zložiek interného a externého mikroprostredia na úrovni miest a obcí. 5. Cielený marketing v prostredí miest a obcí. Segmentácia trhu a vymedzenie a identifikácia cieľových skupín miest a obcí. 6. Strategické a marketingové plánovanie na úrovni územnej samosprávy. Strategické a rozvojové dokumenty miest a obcí. 7. Produkt mesta a obce. Príklady a prezentácia úspešných produktov územia pre jednotlivé cieľové segmenty pôsobiace v mestách a obciach. 8. Cena. Príjmy a výdavky územnej samosprávy. Zdroje financovania verejných potrieb. Mestský/obecný rozpočet. 9. Regionálna politika EU a financovanie miest a obcí prostredníctvom štrukturálnych fondov EÚ. Príklady a prezentácia úspešných projektov financovaných z eurofondov. 10. Miesto. Distribúcia. Dostupnosť. Dopravná a technická infraštruktúra miest a obcí. Priemyselné parky. 11. Marketingová komunikácia miest a obcí. Online marketingová komunikácia. Príklady a prezentácia úspešnej a efektívnej marketingovej komunikácie miest a obcí. 12. Medzinárodná spolupráca miest a obcí. Zahraničné partnerstvá miest a obcí. Príklady a prezentácia úspešných cezhraničných projektov. 13. Medziobecná spolupráca. Partnerstvá miest a obcí. Príklady a prezentácia úspešných medziobecných projektov.
Podmienky na absolvovanie predmetu
40 % vypracovanie semestrálnych zadaní
60 % písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
Pracovná záťaž: 104 hodín
Účasť na prednáškach: 0 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 16 hodín
Spracovanie semestrálnych zadaní: 20 hodín
Príprava na skúšku: 42 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský jazyk
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 05.04.2022
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 05.04.2022