Marketingový manažment (v anglickom jazyku)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Študenti získavajú absolvovaním predmetu vedomosti o podstate marketingového manažmentu a jeho postavení v rámci ostatných manažérskych procesov vo firme. Oboznámia sa s jednotlivými etapami a nástrojmi marketingového manažmentu a so špecifickými manažérskymi systémami, ktoré súvisia s manažérskymi procesmi v marketingu. Získajú vedomosti o pozíciách marketingového manažéra a marketingového kontroléra ako nositeľov procesov, nástrojov a systémov marketingového manažmentu a o ich profesijnej flexibilite.
Absolventi predmetu budú vedieť realizovať potrebné marketingové analýzy, zostavovať marketingové predikcie, plány a stratégie a uvádzať ich do praxe. Naučia sa predikovať rôzne marketingové situácie, vyhodnocovať efektivitu marketingových operácií, programov a úloh a kontrolovať ich. Porozumejú komplexným marketingovým systémom na hodnotenie výkonnosti podniku. Dokážu koordinovať jednotlivé útvary vo firme z pohľadu kľúčových elementov podnikovej a podnikateľskej činnosti, t. j. zákazníkov a konkurencie a participovať na projektoch rôzneho zamerania.
Úspešným absolvovaním predmetu študenti nadobudnú kompetencie, ktoré im umožnia uplatniť sa na manažérskych pozíciách vo všetkých typoch podnikov, pri riešení úloh marketingového a manažérskeho charakteru, ako aj v oblasti práce s ľudskými a ostatnými disponibilnými firemnými zdrojmi na báze primeranej manažérskej komunikácie, flexibilnej organizácie a uplatnenia vhodných rozhodovacích štýlov so zreteľom na udržateľnosť a spoločenskú zodpovednosť marketingových a manažérskych aktivít firiem. Dokážu riešiť problémy strategického aj operatívneho charakteru. Nadobudnú profesijnú flexibilitu a osvoja si systematický, inovačný a proaktívny prístup k rôznym podnikovým a podnikateľským situáciám, ich hodnoteniu a riešeniu.

Stručná osnova predmetu

Úvod do marketingového manažmentu. Marketingové analýzy: situačná analýza, odvetvová analýza, analýza trhu, zákaznícke a segmentačné analýzy, konkurenčná analýza, benchmarking; analýzy produktového portfólia; analýza interných zdrojov. Marketingové plánovanie: hierarchia marketingových plánov; strategický marketingový plán/vykonávací marketingový plán; tvorba marketingových stratégií: zákaznícke stratégie, konkurenčné stratégie, konkurenčná výhoda/hodnotový reťazec, hodnota a je tvorba; tvorba marketingových programov; hodnotenie marketingových stratégií. Implementácia marketingu: proces, firemná kultúra, ľudské zdroje, nástroje implementácie. Kontrola/kontroling: typy marketingovej kontroly, strategický a operatívny kontroling, Balanced scorecard. Organizovanie a rozhodovanie. Marketingový kontrolér a marketingový manažér a ich profesijné kompetencie.

Odporúčaná literatúra

1. KOTLER, Philip – KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. 16th Edition. Pearson, 2021. 832 p. 978-1292404813
2. PALMATIER, Robert. Marketing Strategy: Based on First Principles and Data Analytics. Red Globe, 350 p. ISBN 9781352011463
3. SCHÜLLER, Katharina. Marketing Analytics. Berlin and Heidelberg: Springer-Verlag GmbH & Co. KG, 2021. 261 p. ISBN 3658338083
4. SPENCER, Santino. Marketing Metrics: 3-in-1 Guide to Master Marketing Analytics, Key Performance Indicators (KPI's) & Marketing Automation (Marketing Management). Ingram Spark, 2023. 184 p. ISBN 978 -1088204818
5. THAICHON, Park – QUACH, Sara. Artificial Intelligence for Marketing Management. New York: Taylor & Francis Group, 2023. 145 p. ISBN 9781003280392

Sylabus predmetu

1. Marketingový manažment – podstata a etapy. Vznik a vývoj marketingového manažmentu. Strategický marketing a jeho postavenie v rámci marketingového manažmentu. Trendy v marketingovom manažmente. 2. Strategická situačná analýza v marketingovom manažmente. Externá situačná analýza. Interná situačná analýza. 3. Analýza zákazníkov. Podstata a metódy zákazníckych analýz. Segmentačné analýzy ako súčasť zákazníckych analýz. Význam zákazníckych analýz. 4. Konkurencia, pojem, podstata, typológia. Konkurenčné analýzy a ich metódy v marketingovom manažmente. Hodnotový reťazec. Konkurenčná výhoda. Zdroje konkurenčnej výhody. Hodnota ako zdroj konkurenčnej výhody. 5. Portfóliové analýzy v marketingovom manažmente. 6. Marketingové plánovanie. Typy a hierarchia marketingových plánov. Proces marketingového plánovania. 7. Marketingové stratégie. Typológia marketingových stratégií. Tvorba marketingových stratégií a programov. Hodnotenie marketingových stratégií. 8. Implementácia marketingových plánov a stratégií. Proces implementácie ako súčasť marketingového manažmentu. Podmienky procesu implementácie ako súčasti marketingového manažmentu, firemná kultúra, disponibilita zdrojov, firemná flexibilita. 9. Marketingová kontrola a kontroling. Typy marketingovej kontroly a zodpovednosť. Marketingový kontroling, podstata a typy. Strategický marketingový kontroling. Operatívny marketingový kontroling. 10. Organizovanie ako manažérska funkcia v marketingu. 11. Rozhodovanie ako manažérska funkcia v marketingu. Predikovanie v marketingovom manažmente. 12. Organizácia a inštitucionalizácia marketingového manažmentu. Marketingový manažér a marketingový kontrolér, profil a profesijné kompetencie. Marketingový útvar. Útvar marketingového kontrolingu. Outsourcing marketingu. 13. Moderné systémy marketingového manažmentu. Benchmarking. Balanced scorecard.

Podmienky na absolvovanie predmetu

20 % - priebežné semestrálne hodnotenie
20 % - semestrálny seminárny projekt
60 % - písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 208 hodín
Účasť na prednáškach: 26 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 26 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 26 hodín
Príprava literárnej rešerše: 19 hodín
Príprava na písomné overovanie vedomostí: 20 hodín
Príprava na skúšku: 65 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024