Empirický výskum v marketingu

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti:
Absolvent predmetu rozširuje svoje poznatky o najnovšom smerovaní v oblasti marketingového výskumu z pohľadu akademickej práce a publikovaných empirických výskumov. Prostredníctvom štúdia vedeckých článkov prehlbuje svoj prehľad o aktuálne používaných vedeckých metódach a podstate marketingového výskumu v súčasnosti.
Kompetentnosti:
Absolvent dokáže čítať vedecké štúdie a kriticky zhodnotiť ich výsledky. Je schopný formulovať výskumný problém do svojej dizertačnej práce, stanoviť hlavný cieľ a navrhnúť metódy na jeho splnenie.
Zručnosti:
Absolvent dokáže rozhodnúť o výbere metódy zberu údajov a ich detailnej analýzy. Bude ovládať metódy spracovania a úpravy dát. Bude schopný samostatne ďalej rozvíjať svoje vedomosti v oblasti štatistických metód a v používaní moderných softvérov, bude rozumieť empirickým štúdiám z oblasti marketingu a bude ich schopní použiť v nových oblastiach svojho zamerania

Stručná osnova predmetu

Marketingový výskum. Kvantitatívne metódy. Strojové učenie a štatistická klasifikácia. Príklady empirického výskumu v marketingu.

Odporúčaná literatúra

Literatúra:
1. Anderson, D. R. et al. (2018). An introduction to management science: quantitative approach. Boston: Cengage learning.
2. Baumöhl, E., Čvirik, M., Kukura M., Ševčíková, R. (2023). Manažérske rozhodovanie v marketingu. Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm.
3. Hair Jr, J., Page, M., & Brunsveld, N. (2020). Essentials of business research methods. New York: Routledge.
4. Lyócsa, Š., Baumöhl, E., Výrost, T. (2013). Kvantitatívne metódy v ekonómii II. Košice : ELFA, 2013.
5. McDaniel Jr, C., Gates, R. (2018). Marketing research. Hoboken: John Wiley & Sons.
6. Výrost, T., Baumöhl, E., Lyócsa, Š. (2013). Kvantitatívne metódy v ekonómii III. Košice: ELFA.
Články:
1. Baumöhl, E. (2019). Are cryptocurrencies connected to forex? A quantile cross-spectral approach. Finance Research Letters, 29, 363-372.
2. Baumöhl, E., Iwasaki, I., Kočenda, E. (2019). Institutions and determinants of firm survival in European emerging markets. Journal of Corporate Finance, 58, 431-453.
3. Cortez, R. M., Clarke, A. H., Freytag, P. V. (2021). B2B market segmentation: A systematic review and research agenda. Journal of Business Research, 126, 415-428.
4. Di Domenico, G., Sit, J., Ishizaka, A., Nunan, D. (2021). Fake news, social media and marketing: A systematic review. Journal of Business Research, 124, 329-341.
5. Kienzler, M., Kowalkowski, C. (2017). Pricing strategy: A review of 22 years of marketing research. Journal of Business Research, 78, 101-110.
6. Lyócsa, Š., Baumöhl, E., Výrost, T. (2022). YOLO trading: Riding with the herd during the GameStop episode. Finance Research Letters, 46, 102359.
7. Lyócsa, Š., Baumöhl, E., Výrost, T., Molnár, P. (2020). Fear of the coronavirus and the stock markets. Finance Research Letters, 36, 101735.
8. Rust, R. T., Rand, W., Huang, M. H., Stephen, A. T., Brooks, G., Chabuk, T. (2021). Real-time brand reputation tracking using social media. Journal of Marketing, 85(4), 21-43.
9. Snyder, H. (2019). Literature review as a research methodology: An overview and guidelines. Journal of Business Research, 104, 333-339.
10. Vlačić, B., Corbo, L., e Silva, S. C., & Dabić, M. (2021). The evolving role of artificial intelligence in marketing: A review and research agenda. Journal of Business Research, 128, 187-203.

Sylabus predmetu

1. Praktické ukážky vedeckých empirických prác na vybraných článkoch. 2. Lineárna regresná analýza, testovanie predpokladov, softvérová podpora. 3. Prierezové dáta a testovanie vlastností časových radov. 4. Miery závislosti v priemere a v kvantiloch. 5. Panelová regresná analýza. 6. Základné techniky strojového učenia, štatistická klasifikácia, klastrová analýza. 7. Experimentálna a behaviorálna ekonómia. 8. Príprava a konzultácie k individuálnym seminárnym prácam.

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % semestrálna práca
60 % písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 260 hodín
Účasť na prednáškach: 16 hodín
Samoštúdium: 84 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 60 hodín
Príprava na skúšku: 100 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk, anglický jazyk

Dátum schválenia: 02.04.2023

Dátum poslednej zmeny: 17.10.2023

Dátum schválenia: 02.04.2023

Dátum poslednej zmeny: 17.10.2023