Geomarketing
- Kredity: 10
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 16sP
- Semester: zimný
- Ročník: 2
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
OOboznámiť študentov s novým odborom - geomarketingom, ktorý je zameraný na plánovanie a realizáciu marketingových aktivít zameraných na konkrétne požiadavky zákazníkov. Absolventi sa oboznámia s charakteristikami geomarketingu, priestorovým správaním zákazníka v území a využívaním geografického informačného systému.
Vedomosti: porozumieť problematike geomarketingu, jeho významu, podstate a princípom, porozumieť jeho problematike aplikovania v marketingovom manažmente.
Kompetencie: schopnosť pracovať s informáciami – vyhľadávať ich, selektovať, samostatne analyzovať a syntetizovať s orientáciou schopnosť samostatne aplikovať princípy a funkcie geografických informačných systémov.
Zručnosti: schopnosť verifikovať a zhodnotiť využitie teoretických prístupov k lokalizácii podnikateľskej prevádzky pri činnosti podnikateľských subjektov; schopnosť aplikovať, kriticky vyhodnotiť situáciu pri riadení sortimentu predajne, navrhnúť riešenia problémov taktickej a strategickej úrovne.
Stručná osnova predmetu
Teoretické prístupy k priestoru. Obchodné modely v maloobchode. Spotreba a jej trendy. Priestorové správanie spotrebiteľa. GIS-analýza geografických údajov. Marketingový manažment a geografická informácia. Lokalizácia predajne. Praktické aspekty geomarketingu.
Odporúčaná literatúra
1. Wang, S.; Du, P. 2021. Retail geography. Routledge.
2. Jennifer Ann Brown, Alexa R. Ferdinands, Rachel Prowse, Darcy Reynard, Kim D. Raine, Candace I.J. Nykiforuk. Seeing the food swamp for the weeds: Moving beyond food retail mix in evaluating young people's food environments. SSM - Population Health. Volume 14, 2021, 100803. https://doi.org/10.1016/j.ssmph.2021.100803
3. Cong Tran, Dung D. Vu, Won-Yong Shin. An improved approach for estimating social POIboundaries with textual attributes on social media. Knowledge-Based Systems. Volume 213, 2021, 106710. https://doi.org/10.1016/j.knosys.2020.106710
Sylabus predmetu
1. Teoretické prístupy k priestoru. Prínosy geografie pre marketing. Prehľad teoretických názorov na otázku priestoru a na lokalizáciu predajní. Sociológia a priestor. Priestorové aspekty vzťahov jednotlivec s územím. 2. Obchodné modely v maloobchode. Obchodné modely v maloobchode: definícia, prvky. Činitele vplývajúce na zmeny obchodných modelov. Typy obchodných modelov. Nové úlohy pre maloobchodníkov. 3. Spotreba a jej trendy. Teória spotreby. Geografia spotreby. Spotrebiteľ a geografia 4. Priestorové správanie spotrebiteľa. Pozorovanie priestorového správania. Gravitačné modely riadenie toku spotrebiteľov predajne. 5. GIS-analýza geografických údajov Etapy aplikácie geomarketingu v podniku. Analýza geografických údajov. Nástroje geomarketingu. Geokódovanie adresných bodov 6. Marketingový manažment a geografická informácia. Cena, marketingová komunikácia, produkt, priamy marketing, geo-merchandising. 7. Lokalizácia predajne. Ukazovatele lokalizácie predajne. Typ stanovišťa maloobchodnej jednotky. Pokrytie trhu. Analýza trhu predajne v danej lokalite 8. Praktické aspekty geomarketingu. Prípadová štúdia lokalizácie novej predajne.
Podmienky na absolvovanie predmetu
- 40 % - semestrálna práca
- 60 % - písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
- Pracovná záťaž: 260 hodín
- Účasť na prednáškach: 16 hodín
- Príprava literárnej rešerše: 84 hodín
- Spracovanie semestrálneho projektu: 60 hodín
- Príprava na skúšku: 100 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský jazyk, anglický jazyk
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 24.03.2025
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 24.03.2025