Podnikanie v praxi 2 - FOTO LAB

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedieť aplikovať teoretické vedomosti získané v nižších ročníkoch na riešenie praktických úloh zadaných zástupcami hospodárskej praxe. Precvičiť si kognitívny prístup k riešeniu problémov a projektov, osvojiť si pracovné návyky, prevziať zodpovednosť za prácu v tíme, spoznať podnikateľské prostredie, naučiť sa pracovať v heterogénnom, prípadne interdisciplinárnom tíme.
Kompetentnosť – byť schopný prevziať zodpovednosť za prácu v tíme, vedieť koordinovať spoluprácu v tíme, byť schopný zadaný projekt analyzovať, spracovať koncepciu, verifikovať výsledky, byť schopný argumentovať a koordinovať úlohy projektu, riešiť konflikty v tíme, modelovať biznisové situácie, tvoriť marketingové koncepcie.
Zručnosť – kritické myslenie, schopnosť pracovať v tíme a analyzovať situáciu, získať pracovné návyky, aplikovať teoretické poznatky do praktických činností, viesť evidenciu, schopnosť sebareflexie.

Stručná osnova predmetu

Obsahom bude prierez rôznymi fotografickými technikami so zameraním na tvorbu kvalitného digitálneho obsahu pre marketingové účely. Študenti sa budú venovať témam ako svetlo vo fotografii, produktová fotografia, portrétová fotografia. tvorba fotografií pre online platformy, digitálny postproces, kreatívne a pokročilé fotografické techniky, práca so štúdiovými zábleskami, kompozícia vo fotografii. Po absolvovaní kurzu budú študenti schopní vytvoriť kvalitný obsah s bežne dostupným fotografickým vybavením.

Odporúčaná literatúra

1. HANULÁKOVÁ, Eva – ČVIRIK, Marián. Marketingový manažment. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓN, 2021. 130 s. ISBN 978-80-225-4886-1.
2. KUCHTA, Martin. Digitálny marketing : marketingová komunikácia na internete. Recenzenti: Jakub Horváth, Peter Hacek. - 1. vydanie. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM EU v Bratislave, 2022. - 184 s. ISBN 978-80-225-4974-5.
3. DANESHJO, Naqibullah. Manažérstvo inovácii. Košice: Vydavateľstvo Petit s. r. o., 2020. 102 s. ISBN 978-80-971555-6-8.
4. DAŇO, Ferdinand – DRÁBIK, Peter – REHÁK, Róbert – VERNEROVÁ, Dominika. Distribúcia (Distribúcia v marketingu, Distribučný manažment). Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm, 2022. 328 s. ISBN 978-80-225-4962-2.
5. BAUMÖHL, Eduard a kol. Manažérske rozhodovanie v marketingu. Bratislava : Vydavateľstvo Ekonóm, 2023. 126 s. ISBN 978-80-225-5060-4.
6. ZUBAĽOVÁ, Ľubica – DRIENIKOVÁ, Kristína – PUŠKÁROVÁ, Paula. Ekonomika a obchodná politika rozvojových krajín. Praha: Leges, 2022. 188 s. ISBN 978-80-7502-605-7.
7. KITTOVÁ, Zuzana. The European Union as a Major Trading Player in the Global Economy. Handbook of Research on Social and Economic Development in the European Union. Herschley, USA: IGI Global, 2020. 45-68 s. ISBN 978-17-998-1188-6. ISSN 2327-5677.
8. KAŠŤÁKOVÁ, Elena - RUŽEKOVÁ, Viera. Medzinárodné obchodné operácie. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2019. 200 s. ISBN 978-80-225-4611-9.
9. PAVELKA, Ľubomír, RUŽEKOVÁ, Viera, ZUBAĽOVÁ, Ľubica. Inštitucionálna podpora financovania exportu a zahraničných investícií vo vybraných krajinách EÚ. Praha: Leges, 2021. 196 s. ISBN 978-80-7502-503-6.
10. FERENČÍKOVÁ, Soňa – ZÁBOJNÍK, Stanislav – PÁSZTOROVÁ, Janka – HLUŠKOVÁ, Tatiana – KRAJČÍK, Daniel. Stratégia medzinárodného podnikania. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2021. 327 s. ISBN 978-80-225-4898-4.
11. MICHÁLKOVÁ, A, et. al.: Economics of Tourism. Regional aspects. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2023. 138 s. ISBN 978-80-7556-121-3.
12. NOVACKÁ, Ľudmila a kol. Súčasnosť cestovného ruchu v trajektórii budúcnosti. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2020. 370 s. ISBN 978-80-88356-05-9.
13. MURA, Ladislav – BAŽÓ, Ladislav. Kontroling malých a stredných podnikateľských subjektov v službách a cestovnom ruchu. Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm. 2024.
14. KUBIČKOVÁ, Viera - BENEŠOVÁ, Dana. Inovácie v cestovnom ruchu: prípadové štúdie. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2023. 119 s. ISBN 978-80-7556-117-6.
15. NOVACKÁ, Ľudmila. Súčasnosť cestovného ruchu v trajektórii budúcnosti. Zlín : Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2020. 370 s. Dostupné na : https://of.euba.sk/www_write/files/veda-vyskum/publikacie/2021-1-19-novacka-sucasnost-cr.pdf

Sylabus predmetu

Individuálne podľa jednotlivých klubov, napr. - Zadanie odbornej témy a jej riešenie počas semestra za podpory koordinátora hospodárskej praxe. - Odborné prednášky a diskusia k problematike. - Diskusia študentov so zástupcom top manažmentu zástupcu z praxe. - Exkurzie a prehliadky pracovných priestorov partnera z praxe. - Práca na zastupiteľských orgánoch SR. - Praktický výkon v oblasti cestovného ruchu. - Riešenie ad hoc problémov (zadaných učiteľom alebo zástupcom hospodárskej praxe).

Podmienky na absolvovanie predmetu

Práca v tíme.
Semestrálny projekt.
Záverečná prezentácia.
Hodnotenie:
10 % parciálne prezentácie
30 % spracovanie semestrálnej práce
60 % záverečná prezentácia a odpovede na otázky zástupcov praxe a fakulty.

Pracovné zaťaženie študenta

Počet kreditov: 4
Účasť na seminároch: 26 h
Spracovanie semestrálneho projektu: 52 h
Príprava na semináre: 26 h

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský, anglický

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 18.03.2025

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 18.03.2025