Mystery shopping

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Študenti získajú absolvovaním predmetu vedomosti o podstate výskumnej metóde – mystery shoppingu. Oboznámia sa s formami a procesom mystery shoppingu, ako aj modernou formou mystery shoppingu v online prostredí. Absolventi nadobudnú vedomosti o možnostiach spracovania výsledkov mystery shoppingu, kreatívnej tvorbe mystery story a záznamového hárku.
Úspešný absolvent bude vedieť realizovať mystery shopping pre potreby získavania údajov a informácií, ktoré môžu slúžiť ako báza pre zlepšovanie pozície na trhu. Naučia sa participovať vo všetkých častiach procesu mystery shoppingu. Úspešný absolvent je kompetentný komplexne vytvárať ako aj realizovať a vyhodnocovať predmetnú výskumnú metódu. Dôraz je kladený na aplikačný charakter a realizáciu v praxi.
Absolventi predmetu nadobudnú kompetencie, ktoré im umožňujú uplatnenie sa na v oblasti marketingu, výskumu trhu, podnikaní, ale aj na manažérskych pozíciách. Mystery shopping ako výskumná metóda predstavuje multiodborový nástroj, ktorého znalosť zvyšuje kompetencie každého absolventa.

Stručná osnova predmetu

Teoretická báza mystery shoppingu. Formy mystery shoppingu. Proces mystery shoppingu. Realizácia mystery shoppingu v online podmienkach. Realizácia mystery shoppingu v zvolenej kamennej predajni. Vyhodnotenie a prezentácia správy z mystery shoppingu. Zhodnotenie mystery shoppingov. Určení výhod a nevýhod predmetnej výskumnej metódy.

Odporúčaná literatúra

1. ČVIRIK, Marián. Mystery shopping. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2023, 96s. ISBN 978-80-225-5059-8.
2. ČVIRIK, Marián. Mystery Shopping - Knowledge Search. Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie: vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Bratislava: Katedra služieb a cestovného ruchu OBF EU, 2020, 12(2), 6-14. ISSN 2453-9988.
3. MIZIK, Natalie and HANSSENS, Dominique M. Handbook of Marketing Analytics. Edward Elgar Publishing Limited, 2018, 713 p. ISBN 978-1-78471-675-2.
4. TAHAL, Radek a kolektív. Marketingový výzkum Postupy, metody, trendy. Grada, 2022, 296 p. ISBN 9788027135356.

Sylabus predmetu

1. Úvod do mystery shoppingu. Vznik a vývoj mystery shoppingu. 2. Mystery shopper. 3. Mystery shopping ako výskumný nástroj. 4. Formy mystery shoppingu. 5. Proces mystery shoppingu. 6. Mystery shopping v online prostredí. 7. Príprava hodnotiaceho hárka. 8. Etika v podmienkach mystery shoppingu. 9. Mystery story. Príprava scenára. 10. Spracovanie údajov mystery shoppingu. 11. Nástroje vyhodnocovania mystery shoppingu. 12. Riešenie prípadových štúdií z problematiky mystery shoppingu. 13. Prezentácie výsledkov mystery shoppingu. Zhodnotenie silných a slabých stránok.

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % semestrálna práca;
60 % písomná skúška.

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 104 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 20 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 40 hodín
Príprava na skúšku: 18 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 17.10.2023

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 17.10.2023