Digitálna asistencia v podnikaní

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Absolvent predmetu bude disponovať vedomosťami v najnovších trendoch inteligentných systémov na automatizáciu obchodných procesov. Bude sa vedieť orientovať v systémoch digitálnej asistencie, ktorá bude poskytovať personalizovaný a automatizovaný servis rôznych služieb. Porozumie prínosu umelej inteligencie v komunikácii so zákazníkom.
Študent po absolvovaní predmetu nadobudne zručnosti v ovládaní a tvorbe automatizovaných procesov v obchodnej praxi majúcich výrazný vplyv na flexibilitu komunikácie v prostredí kolaboračných nástrojov.
Uplatnenie absolventa v manažérskych pozíciách výrazne umocňuje jeho schopnosť naplno využívať najmodernejšie informačné systémy s čoraz prepracovanejšou inteligenciou, ktorá má stúpajúcu tendenciu v asistencii manažmentu podnikania.

Stručná osnova predmetu

Základná orientácia v problematike technológie digitálnych asistentov využiteľných v podnikaní. Oboznámenie sa s jednotlivými úrovňami digitálnej asistencie od jednoduchých konverzačných automatov aplikovateľných ako prvý kontakt so zákazníkom až po komunikačné systémy na báze umelej inteligencie. Tímová tvorba funkčného konverzačného asistenta.

Odporúčaná literatúra

1. MIKLOŠÍK, Andrej a Martin KUCHTA. Informačné systémy: digitálne technológie v marketingu. Bratislava: EKONÓM, 2017. ISBN 978-80-225-4427-6.
2. SERBÍN, Patrik. Čo je chatbot a aké má využitie? Podnikajte.sk [online]. 19.9.2019 [cit. 2020-01-20]. Dostupné na: https://www.podnikajte.sk/informacne-technologie/co-je-chatbot-vyuzitie
3. Snatchbot.me [online]. [cit. 2020-02-20]. Dostupné na: https://snatchbot.me/
4. SPANO, Martin. Umelá inteligencia v orechovej škrupinke: Stručný úvod do umelej inteligencie, strojového učenia, neurónových sietí, hlbokého učenia a robotov. 2019. ISBN 978-80-570-0680-0.

Sylabus predmetu

1. Digitálna ekonomika, úvod do technológie digitálnej asistencie, definovanie pojmov 2. Možnosti využitia digitálnej asistencie v podnikaní 3. Aplikácia nástrojov virtuálnej asistencie v interakcii so zákazníkom I. 4. Aplikácia nástrojov virtuálnej asistencie v interakcii so zákazníkom II. 5. Aplikácia nástrojov virtuálnej asistencie v interakcii so zákazníkom III. 6. Využitie hlasových asistentov v podnikateľskom prostredí 7. Digitálny asistent - personalizovaná ponuka služieb na základe analýzy chovania zákazníka 8. IoT nástroje digitálnych asistentov pre podnikové smart riešenia 9. Digitálny asistent - automatizácia business procesov I. 10. Digitálny asistent - automatizácia business procesov II. 11. Digitálny asistent - automatizácia business procesov III. 12. Aplikácia machine learning v digitálnej asistencii 13. Bezpečnosť podnikových informácii v prostredí digitálneho asistenta

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % priebežné semestrálne hodnotenie
60 % písomná skúška

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 17.10.2021

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 17.10.2021