Trendy vývoja maloobchodu
- Kredity: 3
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: letný
- Ročník: 1
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Porozumieť aktuálnym trendom vývoja maloobchodu, inováciám v odvetví maloobchodu, identifikovať ich, analyzovať a v budúcnosti ich riadiť.
Získať poznatky o súčasných a nových trendoch a inováciách, ktoré majú vplyv na konkurencieschopnosť v maloobchode; získať intelektuálne schopnosti identifikovať problémy a nové javy v maloobchode a formulovať stanoviská a návrhy ako konkrétne problémy a inovácie zohľadniť v strategickom plánovaní maloobchodu; pochopiť vplyv súčasných a objavujúcich sa trendov v maloobchode z makro perspektívy; získať schopnosti hodnotiť možnosti a spôsoby ziskového využitia podnikateľských príležitostí v maloobchode.
Rozvíjať schopnosť identifikovať v najskoršom štádiu trendy a inovácie v oblasti riadenia maloobchodu a rozpoznať v nich podnikateľské príležitosti; schopnosti spracovať analýzu vplyvu a dôsledkov nových smerov vývoja maloobchodu a objavujúcich sa inovácií; využiť integrujúce myslenie v riadení a realizácii projektov – využitie kombinácie vedomostí zo štúdia a osvedčených postupov z praxe.
Stať sa „vyhľadávačom trendov“, čítať ekonomické a iné správy z pohľadu dôsledkov pred maloobchod; využívať výskumné zručnosti na získanie informácií a poznatkov o problematike vývoja maloobchodu, aktuálnych trendoch a inováciách.
Stručná osnova predmetu
Teoretické východiská maloobchodu v modernom obchode. Hlavné aspekty maloobchodu a maloobchodných sietí v súčasnosti. Aktuálne trendy vývoja maloobchodu. Procesy koncentrácie a globalizácie v maloobchode. Dosah na spotrebiteľa a jeho správanie.
Odporúčaná literatúra
1. Študijná leteratúra a študijné texty pripravené vyučujúcimi.
2. KOTLER, P. ̶ KELLER, K. L. 2013. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 14. vydanie, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
3. LESÁKOVÁ a kol. 2014. Strategický marketing. Bratislava: Sprint 2, 2014. 349 s. ISBN 978-80-89710-07-2.
Sylabus predmetu
1. Retail. Základné pojmy. Základné charakteristiky. 2. Maloobchodný predaj. Súčasný stav, nové formy. 3. Životný cyklus foriem a typov maloobchodu. 4. Maloobchodný predaj bez predajných priestorov. 5. Konkurencia v odvetví. 6. Prevádzkovatelia maloobchodu a rastúci podiel veľkých maloobchodníkov. . 7. Zmeny vertikálnych marketingových systémov. 8. Technika, technológia, IKT a jej vplyv na rozvoj MO. 9. Maloobchodné predajne ako súčasť obchodných a nákupných centier. 10. Zmeny spotrebiteľského správania. Spotrebiteľské organizácie. Úloha EuroCommerce 11. Globálne trendy, ktoré ovplyvňujú maloobchod. 12. Omnichannel, multichannel vs. hypersegmentácia. 13. Vízia existencie a realita maloobchodu v 21. storočí.
Podmienky na absolvovanie predmetu
20 % priebežné semestrálne hodnotenie
20 % semestrálna práca
60 % písomná (ústna) skúška
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
Slovenský jazyk, Anglický jazyk
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 17.10.2021
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 17.10.2021