Trendy vývoja maloobchodu
- Kredity: 3
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: letný
- Ročník: 1
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Študenti získavajú absolvovaním predmetu vedomosti o podstate maloobchodu a jeho trendoch v rámci ostatných manažérskych procesov vo firme. Oboznámia sa s
jednotlivými etapami a nástrojmi marketingového manažmentu, procesom vývoja v maloobchode v minulosti, zoznámia sa súčasným stavom a predikciou vývoja v horizonte do r. 2050. Získajú vedomosti o pozíciách pracovník marketingu ako nositeľov procesov, nástrojov a systémov marketingového manažmentu s akcentom na maloobchodný vývoj a jeho trendy. Oboznámia sa s možnosťami a podmienkami využívania umelej inteligencie a iných inteligentných systémov v procese odhadov a predikcií vývoja maloobchodu.
Absolventi predmetu budú vedieť realizovať potrebné marketingové analýzy, zostavovať
marketingové predikcie a plány maloobchodných činností a procesov a implementovať ich do praxe. Naučia sa predikovať rôzne marketingové situácie, vyhodnocovať efektivitu operácií maloobchodu, programov a úloh a kontrolovať ich. Porozumejú komplexným systémom na hodnotenie výkonnosti maloobchodu.
Naučia sa využívať relevantné moderné inteligentné systémy v procese odhadov trendov vývoja maloobchodu.
Úspešným absolvovaním predmetu študenti nadobudnú kompetencie, ktoré im umožnia uplatniť
sa na manažérskych pozíciách vo všetkých typoch podnikov pri riadení maloobchodu, pri riešení úloh marketingového a manažérskeho charakteru, ako aj v oblasti práce s ľudskými a ostatnými disponibilnými firemnými zdrojmi na báze primeranej manažérskej komunikácie, flexibilnej organizácie a uplatnenia vhodných rozhodovacích štýlov so zreteľom na udržateľnosť a spoločenskú zodpovednosť marketingových a manažérskych aktivít firiem v oblasti maloobchodu, trendov a predikcií vývoja v maloobchodnej činnosti. . Dokážu riešiť problémy strategického aj operatívneho charakteru. Dokážu predikovať využívanie umelej inteligencie v maloobchode. .
Stručná osnova predmetu
Maloobchod, základné pojmy. Trendy. Nákup, predaj, trendy zmien. Umelá inteligencia v maloobchode. Etika a ľudské zdroje maloobchodu, Realita a vízie maloobchodu.
Odporúčaná literatúra
1. Hanuláková, E., Oreský, M. Marketingový manažment. (Učebnica je v procese prípravy, vyjde vo vydavateľstve GRADA SK v roku 2025).
2. Hanuláková, E., Čvirik, M. Marketingový manažment. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2021.129 s. ISBN 978-80-225-4886-1.
3. Jakubíková, D., Janeček, P. Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Vydavateľstvo GRADA Publishing, 2023. 432 s. ISBN 9788027137220.
Sylabus predmetu
1. Maloobchod. Základné pojmy a charakteristiky moderného maloobchodu. 2. Životný cyklus foriem a typov maloobchodu – historický exkurz. 3. Obchodno-spoločenské centrá, COVID-19, internetový obchod. Možná syntéza? 4. Netradičné prístupy v maloobchode, netradiční spotrebitelia. 5. Trendy zmien vnímania hodnoty spotrebiteľmi. Nové postupy a techniky skúmania spotrebiteľského vnímania hodnoty. 6. Umelá inteligencia v maloobchode, SST. 7. Zodpovedná spotreba – benefity pre spotrebiteľa. 8. Etika, strieborná ekonomika a maloobchod. 9. Personál v maloobchode. 10. Lojalita, personalizácia, dizajn v maloobchode. 11. Nákup a predaj ako ťažiskové funkcie maloobchodu. 12. Realita a vízie v maloobchode. 13. Trendy moderného maloobchodu do r. 2050.
Podmienky na absolvovanie predmetu
- 20 % - priebežné semestrálne hodnotenie
- 20 % - semestrálny seminárny projekt
- 60 % - písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
- Pracovná záťaž: 78 hodín
- Účasť na seminároch: 26 hodín
- Príprava na semináre: 13 hodín
- Spracovanie semestrálneho projektu: 13 hodín
- Príprava na skúšku: 26 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský, anglický
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 02.04.2025
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 02.04.2025