Digitálne zručnosti pre cestovný ruch

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Vedomosti
Po absolvovaní predmetu nadobudne študent vedomosti v oblasti informačných technológií používaných v cestovnom ruchu. Študent pochopí princípy neustále sa rozvíjajúcich nových zariadení disponujúcich inteligenciou a sieťovou konektivitou, nadobudne orientáciu v kolaboračných a prezentačných nástrojoch.
Zručnosti

Predmet obohacuje študentov v oblasti cestovného ruchu o zručnosť v oblasti zberu, spracovania a interpretácie dát v podobe informácii. Získanie digitálne zručnosti sú čoraz viac nevyhnutnou podmienkou pre konkurencieschopnosť absolventov na trhu práce. Nevyhnutnosťou je schopnosť ovládať stále sa rozvíjajúce informačno-komunikačné nástroje aj z pohľadu vzájomných kolaborácií.
Kompetentnosti

Študent po absolvovaní predmetu nadobudne kompetencie v oblasti používania informačných systémov pre manažment informácií, pre propagáciu a predaj služieb cestovného ruchu. Prostredníctvom kolaboračných nástrojov bude vedieť vytvárať a manažovať projekty rozvoja cestovného ruchu v cieľových miestach a regiónoch. Získaná kompetentnosť používania digitalnych zručností umožní byť prínosom pre potenciálneho zamestnávateľa.

Stručná osnova predmetu

Predmet rozvíja digitálne zručnosti v rovine digitálnych marketingových zručností v oblasti ako sú sociálne médiá, reklama, SEO. V rovine business zručnosti je potrebné sa vedieť orientovať v oblasti analýzy dát a prediktívnych modelov a v konečnom dôsledku v základných zručnostiach – v najnovších kolaboračných, lokalizačných nástrojoch, v nástrojoch pre zber, interpretáciu, prezentáciu a vizualizáciu dát. V neposlednom rade predmet orientuje absolventa v tematike bezpečnosti informačných systémov.

Odporúčaná literatúra

1. Kokles, M., Romanová, A. (2020) Informatika. Sprint 2, 250 s., ISBN:
978-80-89710-40-9
2. Winston, W. et al. (2021) Microsoft Excel Data Analysis and Business Modeling (Office 2021 and Microsoft 365), 7th Edition. 1168 s., ISBN 978-0-13-761366-3
3. LOPEZ-CORDOVA, Ernesto. Digital Platforms and the Demand for International Tourism Services. The World Bank, 2020.

Sylabus predmetu

1. Webová stránka a jej využitie. 2. Sociálne médiá a sociálne siete. 3. Sociálne siete a ich špecifiká. 4. Digitálna reklama. 5. Informačné systémy v CR – GDS, rezervačné systémy a ich prepojenie na webové rezervačné služby, hotelové informačné systémy, reštauračné systémy a pod. 6. Informačné systémy v CR – Enterprise Resource Planning (ERP), Property Management Systems (PMS). 7. Informačné systémy v CR – Customer Relationship Management (CRM). Electronic Point of Sale (EPOS) systémy a ich využitie v CR. 8. Data analytics v digitálnej ére. 9. Komunikačné a kolaboračné nástroje v CR. 10. Virtuálna a rozšírená realita a ich využitie v cestovnom ruchu. 11. Platobné systémy v cestovnom ruchu. 12. Nové trendy v cestovnom ruchu. 13. Základy bezpečnosti digitálnych údajov.

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % priebežné semestrálne hodnotenie
60 % písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 130 hodín
Účasť na seminároch: 52 hodín
Príprava na semináre: 8 hodín
Spracovanie priebežných zadaní: 8 hodín
Príprava na písomné overovanie vedomostí: 16 hodín
Príprava na skúšku: 46 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk, anglický jazyk

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024