Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Študenti získavajú absolvovaním predmetu vedomosti v oblasti projektového manažmentu v oblastiach marketingu. Budú mať prehľad o princípe prípravy projektov pre potreby marketingových cieľov. Získajú vedomosti o forme písania projektových žiadostí, manažmentu projektov, financovania, rozpočtovania, hodnotenia projektovej činnosti a jeho úspešného ukončenia.
Po absolvovaní predmetu by študenti mali byť schopní aplikovať dané vedomosti v oblasti stredného manažmentu pre oblasť projektového manažmentu. Budú schopný daný projekt podať, stanoviť jeho financovanie – rozpočtovanie a zhodnotiť jeho výsledky.
Študenti absolvovaním predmetu nadobudnú kompetencie, na základe ktorých budú schopní vyhľadávať dané možnosti na trhu ako aj reagovať na výzvy trhu.

Stručná osnova predmetu

Charakteristiky projektu a osobitosti marketingových projektov, projektový manažment, tímový manažment projektu, formulácia tém, metódy a postupy hodnotenia marketingových projektov, ukazovatele a postupy zamerané na prevádzkové ciele i celopodnikové finančné ciele, metódy a postupy hodnotenia podielu na vnímaní zákazníkov, marketingové ukazovatele a postupy zamerané na zákazníkov, metódy a postupy hodnotenia cenových stratégií, skupiny ukazovateľov a postupy orientované na produkt a produktové portfólio, metódy hodnotenia marketingových aktivít v reklamných médiách, hodnotenie podpory predaja, predaja a manažmentu distribučných kanálov, spracovanie súhrnného hodnotenia marketingového projektu, hodnotenie spracovania zadaní a úloh k simulácii hodnotenia marketingových projektov

Odporúčaná literatúra

1. Artiukhov, A., Rehák, R.: Projektový manažment v marketingu, skriptum – v spracovaní, plán vydania do september 2024

Sylabus predmetu

1. Charakteristiky projektu, kategórie projektov, inovačné projekty. Osobitosti marketingových projektov, manažment v projektovaní. 2. Projektový manažment, tímový manažment projektu, zásady a postup projektovania, fázy projektov. 3. Formulácia tém, zadaní a zamerania marketingových projektov k simulácii využitia metód hodnotenia marketingových projektov 4. Metódy a postupy hodnotenia marketingových projektov. Ukazovatele a postupy zamerané na prevádzkové ciele i celopodnikové finančné ciele. 5. Metódy a postupy hodnotenia podielu na vnímaní zákazníkov, trhového podielu a pozície konkurencie. 6. Marketingové ukazovatele a postupy zamerané na zákazníkov, ziskovosť a hodnotu zákazníkov pre podnik. 7. Metódy a postupy hodnotenia cenových stratégií 8. Skupiny ukazovateľov a postupy orientované na produkt a produktové portfólio. 9. Metódy hodnotenia marketingových aktivít v reklamných médiách, na internete a prostredníctvom sociálnych médií. 10. Hodnotenie podpory predaja, predaja a manažmentu distribučných kanálov 11. Spracovanie súhrnného hodnotenia marketingového projektu 12. Hodnotenie spracovania zadaní a úloh k simulácii hodnotenia marketingových projektov. 13. Nové postupy a trendy v oblasti hodnotenia úspešnosti marketingových projektov

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % semestrálna práca
60 % písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 78 hodín
Účasť na prednáškach: 12 hodín
Účasť na seminároch: 0 hodín
Príprava na semináre: 12 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 12 hodín
Príprava na písomné overovanie vedomostí: 0 hodín
Príprava na skúšku: 42 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk

Dátum schválenia: 29.03.2023

Dátum poslednej zmeny: 17.10.2023

Dátum schválenia: 29.03.2023

Dátum poslednej zmeny: 17.10.2023