Udržateľný marketing

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Znalosti: pochopiť problém trvalo udržateľného rozvoja, dôležitosť, vývoj a implementácia v konkrétnych podmienkach, pochopiť aplikáciu udržateľných marketingových prístupov v oblasti vývoja produktu, správania zákazníka, marketingových stratégií, marketingového plánovania a marketingového mixu .
Zručnosti: schopnosť aplikovať inštrumentárium udržateľného marketingu v konkrétnych prípadoch, kriticky zhodnotiť situáciu, formulovať kritériá pre analýzu súčasnej situácie a formulovať ciele udržateľnej marketingovej stratégie.
Kompetencie: schopnosť pracovať s informáciami, vyhľadávať ich, vyberať, analyzovať a syntetizovať so zameraním na koncept udržateľného marketingu, schopnosť predvídať scenáre ďalšieho vývoja.

Stručná osnova predmetu

Koncept Udržateľný marketing. Marketing v 21.storočí. Prvky udržateľného marketingu. Sociálno-ekologické problémy a ich vzťah k marketingu. Udržateľné zákaznícke správanie. Udržateľné marketingové hodnoty a ciele. Udržateľné marketingové stratégie. Udržateľné inovácie. Udržateľný marketingový mix. Budúcnosť udržateľného marketingu.

Odporúčaná literatúra

1. Godin, S. (2022). The Carbon Almanac - It ´s not too late. Portfolio, USA
2. Chomová, K. (2022). Udržateľný marketing – nová éra marketingu. Vydavateľstvo EDUCATION.SUSTAINABILITY.BRATISLAVA. Bratislava
3. Chomová, K. (2023). Spoločenská zodpovednosť firiem. Vydavateľstvo EKONÓM. Bratislava
4. Kislingerova, E. (2021). Cirkulární ekonomie a ekonomika. Grada. Praha
5. Skees, S. (2023). Purposeful Brands: How purpose and sustainability drive brand value and positive change. KoganPage. London

Sylabus predmetu

1. Predstavenie konceptu Udržateľný marketing. Porozumenie pojmu udržateľnosti v spojení s pojmom marketing. 2. Marketing v 21.storočí. Výzvy pre 21.storočie. Udržateľný rozvoj 3. Rámec udržateľného marketingu. Prvky udržateľného marketingu. Spoločenská zodpovednosť firiem. Etický kontext. Sociálno-politický kontext. Globálny kontext. 4. Sociálno-ekologické problémy a ich vzťah k marketingu. Makro a mikro pohľad. 5. Udržateľné zákaznícke správanie. Udržateľnosť a spotreba. Spotrebný proces. 6. Udržateľné marketingové hodnoty. Udržateľné marketingové ciele. 7. Udržateľné marketingové stratégie. Porozumenie marketingového prostredia. Vývoj udržateľnej marketingovej stratégie. 8. Udržateľné inovácie. Uvedenie nových produktov podporujúcich udržateľnosť na trh. 9. Udržateľný marketingový mix: zákaznícke riešenia. Vývoj udržateľných produktov a služieb. Tvorba udržateľnej značky 10. Udržateľný marketingový mix: komunikácia so zákazníkom. Tvorba komunikačného mixu. Zdieľaný marketing. “Greenwashing”. 11. Udržateľný marketingový mix: náklady zákazníka. Celkové náklady zákazníka. Tvorba ceny. Cenové stratégie 12. Udržateľný marketingový mix: dostupnosť produktu alebo služby. Distribúcia a distribučné stratégie. Ekologické obaly 13. Budúcnosť udržateľného marketingu. Transformácia trhov, firiem a ich marketingu.

Podmienky na absolvovanie predmetu

20 % priebežné semestrálne hodnotenie
20 % semestrálna práca
60 % písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 104 hodín
Účasť na seminároch: 12 hodín
Príprava na semináre: 16 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 16 hodín
Príprava na skúšku: 60 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský, anglický

Dátum poslednej zmeny: 17.10.2023

Dátum poslednej zmeny: 17.10.2023