Podnikanie v praxi 2
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 12sP
- Semester: zimný
- Ročník: 3
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosti:
Študenti nadobudnú schopnosť porozumieť základným procesom manažmentu prebiehajúcich v subjektoch hospodárskej praxe pôsobiacich v oblasti obchodu, marketingu, medzinárodného obchodu a podnikania, cestovného ruchu a služieb a analyzovať ich. Získajú vedomosti o prístupoch koordinácie a riadenia aktivít stredného a vyššieho manažmentu. Nadobudnú vedomosti z projektového riadenia.
Praktické zručnosti:
Študenti budú schopní určiť a aplikovať nástroje stredného a vyššieho manažmentu v konkrétnych podmienkach vybraného subjektu hospodárskej praxe. Nadobudnú schopnosť rozhodnúť sa a navrhnúť riešenia projektov a problémov na taktickej a strategickej úrovni. Budú vedieť kriticky vyhodnotiť a aplikovať alternatívne riešenia problémov v oblasti obchodu, marketingu, medzinárodného obchodu, cestovného ruchu a služieb.
Kompetencie:
Študenti získajú schopnosť delegovať právomoci v riadení vybraného subjektu hospodárskej praxe. Budú schopní navrhnúť a delegovať činnosti v rámci alternatívnych scenárov. Dokážu rozdeliť úlohy v rámci tímovej práce na taktickej a strategickej úrovni vybraného subjektu hospodárskej praxe.
Jednotlivé vedomosti, praktické zručnosti a kompetencie sa môžu odlišovať podľa profilu absolventa a vzdelávacích cieľov študijného programu, na ktorom sa predmet vyučuje.
Stručná osnova predmetu
Podnikanie v praxi je zamerané na komplexný praktický výkon študenta, ktorá sa realizuje viacerým formami, ako napríklad riešenie projektov (project-based learning) vo vybranom klube v segmente medzinárodného obchodu, cestovného ruchu alebo marketingového a obchodného manažmentu. Ďalej to môže byť účasť na štúdiu ERASMUS + alebo ERASMUS praxe, prípadne iná vhodná forma, ktorú zvoli vyučujúci v koordinácii so zástupcom hospodárskej praxe, vrátane návštevy pracoviska alebo pracovísk partnera z praxe.
Odporúčaná literatúra
1. HANULÁKOVÁ, Eva – ČVIRIK, Marián. Marketingový manažment. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓN, 2021. 130 s. ISBN 978-80-225-4886-1.
2. KUCHTA, Martin. Digitálny marketing : marketingová komunikácia na internete. Recenzenti: Jakub Horváth, Peter Hacek. - 1. vydanie. - Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM EU v Bratislave, 2022. - 184 s. ISBN 978-80-225-4974-5.
3. DANESHJO, Naqibullah. Manažérstvo inovácii. Košice: Vydavateľstvo Petit s. r. o., 2020. 102 s. ISBN 978-80-971555-6-8.
4. DAŇO, Ferdinand – DRÁBIK, Peter – REHÁK, Róbert – VERNEROVÁ, Dominika. Distribúcia (Distribúcia v marketingu, Distribučný manažment). Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm, 2022. 328 s. ISBN 978-80-225-4962-2.
5. BAUMÖHL, Eduard a kol. Manažérske rozhodovanie v marketingu. Bratislava : Vydavateľstvo Ekonóm, 2023. 126 s. ISBN 978-80-225-5060-4.
6. ZUBAĽOVÁ, Ľubica – DRIENIKOVÁ, Kristína – PUŠKÁROVÁ, Paula. Ekonomika a obchodná politika rozvojových krajín. Praha: Leges, 2022. 188 s. ISBN 978-80-7502-605-7.
7. KITTOVÁ, Zuzana. The European Union as a Major Trading Player in the Global Economy. Handbook of Research on Social and Economic Development in the European Union. Herschley, USA: IGI Global, 2020. 45-68 s. ISBN 978-17-998-1188-6. ISSN 2327-5677.
8. KAŠŤÁKOVÁ, Elena - RUŽEKOVÁ, Viera. Medzinárodné obchodné operácie. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2019. 200 s. ISBN 978-80-225-4611-9.
9. PAVELKA, Ľubomír, RUŽEKOVÁ, Viera, ZUBAĽOVÁ, Ľubica. Inštitucionálna podpora financovania exportu a zahraničných investícií vo vybraných krajinách EÚ. Praha: Leges, 2021. 196 s. ISBN 978-80-7502-503-6.
10. FERENČÍKOVÁ, Soňa – ZÁBOJNÍK, Stanislav – PÁSZTOROVÁ, Janka – HLUŠKOVÁ, Tatiana – KRAJČÍK, Daniel. Stratégia medzinárodného podnikania. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2021. 327 s. ISBN 978-80-225-4898-4.
11. MICHÁLKOVÁ, A, et. al.: Economics of Tourism. Regional aspects. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2023. 138 s. ISBN 978-80-7556-121-3.
12. NOVACKÁ, Ľudmila a kol. Súčasnosť cestovného ruchu v trajektórii budúcnosti. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2020. 370 s. ISBN 978-80-88356-05-9.
13. MURA, Ladislav – BAŽÓ, Ladislav. Kontroling malých a stredných podnikateľských subjektov v službách a cestovnom ruchu. Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm. 2024.
14. KUBIČKOVÁ, Viera - BENEŠOVÁ, Dana. Inovácie v cestovnom ruchu: prípadové štúdie. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2023. 119 s. ISBN 978-80-7556-117-6.
15. NOVACKÁ, Ľudmila. Súčasnosť cestovného ruchu v trajektórii budúcnosti. Zlín : Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2020. 370 s. Dostupné na : https://of.euba.sk/www_write/files/veda-vyskum/publikacie/2021-1-19-novacka-sucasnost-cr.pdf
Sylabus predmetu
Individuálne podľa jednotlivých klubov, napr. - Zadanie odbornej témy a jej riešenie počas semestra za podpory koordinátora hospodárskej praxe. - Odborné prednášky a diskusia k problematike. - Diskusia študentov so zástupcom top manažmentu zástupcu z praxe. - Exkurzie a prehliadky pracovných priestorov partnera z praxe. - Práca na zastupiteľských orgánoch SR. - Praktický výkon v oblasti cestovného ruchu. - Riešenie ad hoc problémov (zadaných učiteľom alebo zástupcom hospodárskej praxe).
Podmienky na absolvovanie predmetu
Práca v tíme.
Semestrálny projekt.
Záverečná prezentácia.
Hodnotenie:
10 % parciálne prezentácie
30 % spracovanie semestrálnej práce
60 % záverečná prezentácia a odpovede na otázky zástupcov praxe a fakulty.
Pracovné zaťaženie študenta
Počet kreditov: 4
Účasť na seminároch: 26 h
Spracovanie semestrálneho projektu: 52 h
Príprava na semináre: 26 h
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský, anglický
Dátum poslednej zmeny: 07.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 07.03.2024