Inovačné produktové manažérstvo

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Absolvovaním predmetu získajú študenti najnovšie poznatky a vedomosti o inováciách produktov, ich význame, zásadách, cieľoch, a manažérstve inovácii z pohľadu makroekonomického – celospoločenského aj mikroekonomického-podnikového. Zvládnu problematiku plánovania, formulovania a implementácie inovačných produktových stratégii v Demingovom cykle (P-D-C-A) neustáleho zlepšovania. Naučia sa identifikovať, analyzovať a manažovať jednotlivé fázy a stupne inovačného procesu v organizáciách a budú spôsobilí prakticky využívať progresívne inovačno-manažérske metódy a nástroje pri kvantitatívne integrovanom vývoji nových produktov (výrobkov aj služieb) v oblasti obchodu a marketingu. Dôraz pri profilovaní absolventov predmetu je kladený na zvyšovanie kreativity v produktových inovačných procesoch a ich manažérstve intenzitách inteligentného priemyslu, zelenej ekonomiky a trhového environmentalizmu.
Absolvovaním predmetu získajú študenti praktické zručnosti pre manažérstvo inovácii výrobkov a služieb v zameraní nielen oblasť marketingu ale aj v širších súvislostiach integrovaného manažérstva organizácii podlá ISO štandardov. V Demingovom cykle P-D-C-A neustále zlepšovania inovačnej výkonnosti. Absolventi budú spôsobili modelovať inovačný potenciál podniku, implementovať progresívne metodické nástroje inovačného produktového manažérstva v jednotlivých fázach životného cyklu produktu a optimalizovať procesy implementácie inovácii.
Absolventi predmetu nadobudnú kompetencie pre výkon inovačných segmentoch trhu. Budú kompetentní manažovať inovačné tímy a koordinovať inovačne podnikateľské prostredie organizácii v intenzitách udržateľnej produkcie, zeleného rastu a obehového hospodárstva.

Stručná osnova predmetu

Podstata a význam inovácií, teoretické východiská. Metodické nástroje na prípravu inovácií. Inovačné manažérstvo ako ucelený manažérsky nástroj. Progresívnejšie prístupy k inovačnému manažérstvu. Určenie pozície inovácie na cieľový trh. Vyhodnotenie konkurenčnej výhody. Modelovanie inovačného potenciálu podniku. Konkurencieschopnosť inovovaných výrobkov. Inovačná výkonnosť podniku a jej meranie. Prepojenie inovácií a stratégie. Využívania moderných marketingových metód. Informačný systém pre podporu hľadania inovačných nápadov. Hľadanie inovačných nápadov podľa segmentov trhu. Interné informačné zdroje pre hľadanie podnikateľských nápadov.

Odporúčaná literatúra

1. DANESHJO, Naqibullah. Manažérstvo inovácii. Košice: Vydavateľstvo Petit s. r. o., 2020. 102 s. ISBN 978-80-971555-6-8.
2. DANESHJO Naqibullah. Moderné metódy riadenia štíhlych podnikov. Košice. Vydavateľstvo Equilibria, s.r.o., 2023. 113 s. ISBN 978 - 80 - 8143 - 334 – 4.
3. DANESHJO, Naqibullah – MALEGA Peter. Product and Process Innovation in Enterprises. Germany: Vydavateľstvo RAM-Verlag, 2022. 211s. ISBN 978-3-96595-024-5.
4. MALEGA Peter – DANESHJO, Naqibullah. Industrial production management. Germany: Vydavateľstvo RAM-Verlag, 2022. 280s. ISBN 978-3-96595-019-1.
5. ANDERSEN Ann louise,– ANDERSEN, Rasmus – BRUNOE, Thomas Ditlev – LARSEN, Maria Stoettrup Schioenning – NIELSEN, Kjeld – NAPOLEONE, Alessia, – KJELDGAARD, Stefan. Towards Sustainable Customization: Bridging Smart Products and Manufacturing Systems. Switzerland: Vydavateľstvo Springer, 2021. 507s. ISBN 978-3-030-90699-3

Sylabus predmetu

1. Podstata a význam inovácií, teoretické východiská. Základné tipy inovácií. Základné tézy riešených technologických oblastí. Inovácie a ich dôležitosť pre podnik. Inovačný potenciál podniku. 2. Opis technik ktorými vznikajú inovácie. Metodické nástroje na prípravu inovácií. Inovačné manažérstvo ako ucelený manažérsky nástroj. Progresívnejšie prístupy k inovačnému manažérstvu. 3. Určenie pozície inovácie na cieľový trh. Vyhodnotenie konkurenčnej výhody. Inovácie výrobných procesov (mapovanie procesov, prístupy zoštíhľovania procesov). Výrobkové inovácie. Integrovaný vývoj výrobkov. Kreativita v inovačnom procese. Zdroje námetov v inováciách. 4. Komplexná inovačná stratégia. Vplyv marketingu na inovačnú stratégiu. Inovácie marketingových aktivít. 5. Atribúty vývoja inovácií (Product Development). Modelovanie inovačného potenciálu podniku. Konkurencieschopnosť inovovaných výrobkov. 6. Metodické nástroje na prípravu inovácií. Metóda S-kriviek. Model inovačného potenciálu podniku. Inovačná aktivita podnikateľských subjektov v SR a zahraničí 7. Vplyv životného cyklu výrobku na marketing a inovácie, Inovatívny marketing. Význam zapojenia zákazníka do inovačného procesu vo vzťahu k marketingu inovácií. 8. Optimalizácia procesov na implementáciu inovácií. Riadenie inovačných projektov. Plánovanie inovačných projektov. 9. Retro-inovácie a ich vstup na trh. Optimálna kombinácia nástrojov marketingu. Inovatívny marketingový nástroj. 10. Inovačná výkonnosť podniku a jej meranie. Prepojenie inovácií a stratégie. Využívania moderných marketingových metód. 11. Aplikácie moderných marketingových metód, bariéry využívania moderných metód na poznanie a porozumenie trhu, Komplexná inovačná stratégia. Jej obsah, ciele a oblasti. 12. Informačný systém pre podporu hľadania inovačných nápadov. Stratégie podľa inovačných postupov. 13. Hľadanie inovačných nápadov podľa segmentov trhu. Interné informačné zdroje pre hľadanie podnikateľských nápadov.

Podmienky na absolvovanie predmetu

20 % priebežné semestrálne hodnotenie
20 % semestrálna práca
60 % písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Pracovná záťaž: 208 hodín
Účasť na prednáškach: 24 hodín
Účasť na seminároch: 0 hodín
Príprava na semináre: 0 hodín
Spracovanie semestrálneho projektu: 39 hodín
Príprava literárnej rešerše: 19 hodín
Príprava na písomné overovanie vedomostí: 66 hodín
Príprava na skúšku: 60 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk, anglický jazyk

Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 03.03.2024