Multimédiá v obchode

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Študent sa na predmete zorientuje v problematike multimédií z pohľadu typov médií a z pohľadu mediálnych formátov. Predmet vysvetľuje vlastnícku štruktúru vybraných typov médií, trendy v konzumácii vybraných médií spotrebiteľmi, rozsah využitia mediálnych typov pre marketingové účely a definuje trendy, ktoré majú vplyv na vývoj vybraných typov médií.
Absolvent predmetu získava prehľad na slovenskom mediálnom trhu, zorientuje sa v cenotvrobe mediálneho priestoru a dokáže identifikovať vhodné mediálne kanály určené pre komunikačnú stratégiu firmy. Absolvent zároveň získa praktickú skúsenosť s vybranými mediálnymi formátmi a porozumie možnostiam ich využitia na marketingové a reklamné účely.
Absolvent predmetu sa vďaka nadobudnutým vedomostiam môže uchádzať o pracovnú pozíciu v širokom spektre firiem, ktoré využívajú mediálny priestor definovaných typov médií pre exekúciu reklamných kampaní a marketingovej komunikácie.

Stručná osnova predmetu

Médiá ako poskytovateľ mediálneho priestoru tvoria neoddeliteľnú súčasť marketingovej komunikácie. Predmet sa sústredí na mediálne typy televízia, rádio, tlačoviny, vonkajšie plochy, kiná a internet. Vysvetľuje históriu masmédií na Slovensku, súčasnú vlastnícku štruktúru, spôsob nákupu mediálneho priestoru, vzorce a výpočty cien mediálneho priestoru, vzorce a výpočty najdôležitejších ukazovateľov výkonnosti masmédií a v neposlednom rade vplyv a dopady digitalizácie na jednotlivé typy médií. Predmet zároveň identifikuje základné mediálne formáty, medzi ktoré možno radiť text, statický obraz, zvuk a video. Vysvetľuje aké využitie majú definované formáty v masmédiách, ako prebieha príprava na ich tvorbu, produkcia a distribúcia naprieč vybranými mediálnymi kanálmi.

Odporúčaná literatúra

DORČÁK, Peter et al. Nové trendy v propagácii. Recenzenti: Radovan Bačík, Jaroslava Gburová. 1. vyd. Prešov : Bookman, 2013. 137 s. ISBN 978-80-89568-66-6.
JEDLIČKA, M. Propagačná komunikácia podniku. Vyd. Magna Trnava. 2000. 343 s. ISBN 80-85722-09-7
SILVA, M.M. Multimedia Communications and Networking,. London: CRC Press. 2012
506 s. ISBN 9781439874844

Sylabus predmetu

1. Dva pohľady na multimédiá 2. Kategorizácia médií z pohľadu typov médií 3. Televízia ako mediálny kanál 4. Rádio 5. Tlačové média 6. Vonkajšie reklamné plochy 7. Kiná 8. Vplyv digitalizácie na vybrané typy médií 9. Kategorizácia médií z pohľadu mediálnych formátov 10. Text 11. Obrázky 12. Videá 13. Audio

Podmienky na absolvovanie predmetu

40 % aktívna účasť, riešenie praktických úloh, priebežné overovanie vedomostí;
60 % písomná skúška

Pracovné zaťaženie študenta

Celková študijná záťaž: 78 hodín
Účasť na seminároch: 26 hodín
Príprava na semináre: 12 hodín
Príprava na priebežné overovanie vedomostí: 13 hodín
Príprava na skúšku: 27 hodín

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk, anglický jazyk

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 15.01.2022

Dátum schválenia: 06.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 15.01.2022