Marketingový manažment
- Kredity: 8
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2P + 2C
- Semester: zimný
- Ročník: 1
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Študenti získavajú absolvovaním predmetu vedomosti o podstate marketingového manažmentu
a jeho postavení v rámci ostatných manažérskych disciplín a procesov vo firme. Oboznámia sa s
jednotlivými etapami a nástrojmi marketingového manažmentu, procesom marketingového manažmentu a so špecifickými manažérskymi systémami, ktoré súvisia s manažérskymi procesmi v marketingu. Získajú vedomosti o pozíciách marketingového manažéra a marketingového kontroléra ako nositeľov procesov, nástrojov a systémov marketingového manažmentu a o ich profesijnej flexibilite. Oboznámia sa s možnosťami a podmienkami využívania umelej inteligencie a iných inteligentných systémov v procese marketingového manažmentu.
Absolventi predmetu budú vedieť realizovať potrebné marketingové analýzy, zostavovať
marketingové predikcie a plány a implementovať ich do praxe. Naučia sa predikovať rôzne
marketingové situácie, vyhodnocovať efektivitu marketingových operácií, programov a úloh a
kontrolovať ich. Porozumejú komplexným marketingovým systémom na hodnotenie výkonnosti
podniku. Dokážu koordinovať jednotlivé útvary vo firme z pohľadu kľúčových elementov
podnikovej a manažérskej činnosti, t. j. zákazníkov a konkurencie a participovať na projektoch
rôzneho zamerania. Naučia sa využívať relevantné moderné inteligentné systémy v procese marketingového manažmentu.
Úspešným absolvovaním predmetu študenti nadobudnú kompetencie, ktoré im umožnia uplatniť
sa na manažérskych pozíciách vo všetkých typoch podnikov, pri riešení úloh marketingového a
manažérskeho charakteru, ako aj v oblasti práce s ľudskými a ostatnými disponibilnými firemnými zdrojmi na báze primeranej manažérskej komunikácie, flexibilnej organizácie a uplatnenia vhodných rozhodovacích štýlov so zreteľom na udržateľnosť a spoločenskú zodpovednosť marketingových a manažérskych aktivít firiem. Dokážu riešiť problémy strategického aj operatívneho charakteru. Nadobudnú profesijnú flexibilitu a osvoja si systematický, inovačný a proaktívny prístup k rôznym podnikovým a manažérskym situáciám, ich hodnoteniu a riešeniu. Dokážu využívať umelú inteligenciu a iné moderné inteligentné systémy v procese marketingového manažmentu.
Stručná osnova predmetu
Marketingový manažment a strategický marketingový manažment. Proces a etapy marketingového manažmentu. Marketingové analýzy. Marketingové plánovanie, strategický marketingový plán. Marketingová stratégia a marketingový program ako súčasť marketingového plánu. Implementácia marketingu: proces, interný marketing, firemná kultúra, ľudské zdroje,nástroje implementácie. Marketingová kontrola/kontroling: typy marketingovej kontroly, strategický a operatívny marketingový kontroling. Marketingový kontrolér a marketingový manažér a ich profesijné kompetencie. Organizovanie a rozhodovanie ako funkcia marketingového manažmentu. Procesný prístup v marketingovom manažmente a jeho nástroje. Moderné prístupy a inteligentné systémy využívané v marketingovom manažmente, umelá inteligencia.
Odporúčaná literatúra
1. Hanuláková, E., Oreský, M. Marketingový manažment. (Učebnica je v procese prípravy, vyjde vo vydavateľstve GRADA SK v roku 2025).
2. Hanuláková, E., Čvirik, M. Marketingový manažment. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2021.129 s. ISBN 978-80-225-4886-1.
3. Jakubíková, D., Janeček, P. Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Vydavateľstvo GRADA Publishing, 2023. 432 s. ISBN 9788027137220.
4. Thaichon, P., Quach, S. Artificial Intelligence for Marketing Management. London: Routledge, 2024. 218 pp. ISBN 9781032248493.
5. Kotler, P., Keller, K., Chernev, A. Marketing Management. Global Edition Paperback – International Edition, London: Pearson, 2021. 608 pp. ISBN . 978-1292404813
6. Hollensens, S. Marketing Management. A relationship approach. London: Pearson, 2019. 728 pp. ISBN 9781292291444.
Sylabus predmetu
1. Úvod do marketingového manažmentu – pojem, podstata, vznik a súčasnosť. Strategický marketingový manažment. Trendy v marketingovom manažmente a strategickom marketingovom manažmente. 2. Proces marketingového manažmentu. Etapy marketingového manažmentu. Marketingový manažér ako nositeľ procesu marketingového manažmentu. 3. Marketingové analýzy – pojem, podstata, typy a význam. SWOT analýza a SWOT syntéza. 4. Strategická situačná analýza, odvetvová analýza. Analýza podnikateľského portfólia – BCG matica a jej modifikácia. GE matica. Ostatné portfóliové prístupy. 5. Marketingové plánovanie a strategické marketingové plánovanie. Marketingový plán a marketingová stratégia. Marketingový program. 6. Implementácia marketingového plánu a marketingového programu ako etapa marketingového manažmentu. Nástroje implementácie marketingových činností do praxe. 7. Organizovanie ako súčasť marketingového manažmentu. Organizovanie marketingu – in house, outsourcing. 8. Marketingová kontrola a marketingový kontroling. Typy marketingovej kontroly. Úrovne marketingového kontrolingu – strategický a operatívny. Marketingový kontrolér a jeho súčinnosť s marketingovým manažérom. 9. Rozhodovanie v marketingovom manažmente – typy a úrovne. Rozhodovanie ako špecifická kompetencia marketingového manažéra. 10. Procesný prístup a jeho využitie v marketingovom manažmente. Proces – pojem, podstata a typy. Typy procesov v marketingovom manažmente. 11. Nástroje procesného prístupu v marketingovom manažmente. Procesná mapa a jej využitie v marketingovom manažmente. 12. Moderné manažérske prístupy v marketingovom manažmente. Benchmarking a marketingový manažment. Balanced Scorecard a marketingový manažment. 13. Marketingový manažment, umelá inteligencia a moderné inteligentné systémy.
Podmienky na absolvovanie predmetu
- 20 % - priebežné semestrálne hodnotenie
- 20 % - semestrálny seminárny projekt
- 60 % - písomná skúška
Pracovné zaťaženie študenta
- Pracovná záťaž: 208 hodín
- Účasť na prednáškach: 26 hodín
- Účasť na seminároch: 26 hodín
- Príprava na semináre: 26 hodín
- Spracovanie semestrálneho projektu: 26 hodín
- Príprava literárnej rešerše: 19 hodín
- Príprava na písomné overovanie vedomostí: 20 hodín
- Príprava na skúšku: 65 hodín
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský, anglický
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 29.03.2025
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 29.03.2025