Podnikanie v praxi 2 (v anglickom jazyku)
- Kredity: 4
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: zimný
- Ročník: 2
- Obchodná fakulta
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedieť aplikovať teoretické vedomosti získané v nižších ročníkoch na riešenie praktických úloh zadaných zástupcami hospodárskej praxe. Precvičiť si kognitívny prístup k riešeniu problémov a projektov, osvojiť si pracovné návyky, prevziať zodpovednosť za prácu v tíme, spoznať podnikateľské prostredie, naučiť sa pracovať v heterogénnom, prípadne interdisciplinárnom tíme.
Kompetentnosť – byť schopný prevziať zodpovednosť za prácu v tíme, vedieť koordinovať spoluprácu v tíme, byť schopný zadaný projekt analyzovať, spracovať koncepciu, verifikovať výsledky, byť schopný argumentovať a koordinovať úlohy projektu, riešiť konflikty v tíme, modelovať biznisové situácie, tvoriť marketingové koncepcie.
Zručnosť – kritické myslenie, schopnosť pracovať v tíme a analyzovať situáciu, získať pracovné návyky, aplikovať teoretické poznatky do praktických činností, viesť evidenciu, schopnosť sebareflexie.
Stručná osnova predmetu
Podnikanie v praxi je zamerané na komplexný praktický výkon študenta, ktorá sa realizuje viacerým formami, ako napríklad riešenie projektov (project-based learning) vo vybranom klube v segmente medzinárodného obchodu, cestovného ruchu alebo marketingového a obchodného manažmentu. Ďalej to môže byť účasť na štúdiu ERASMUS + alebo ERASMUS praxe, prípadne iná vhodná forma, ktorú zvoli vyučujúci v koordinácii so zástupcom hospodárskej praxe, vrátane návštevy pracoviska alebo pracovísk partnera z praxe.
Odporúčaná literatúra
1. CHAFFEY, Dave - ELLIS-CHADWICK, Fiona. Digital Marketing. Vydavateľstvo PEARSON Education Limited, 2022. 560 s. ISBN 978-12-924-0096-9.
2. DANESHJO, Naqibullah. Innovation management. Košice: Publisher Petit s. r. o., 2020. 102 s. ISBN 978-80-971555-6-8.
3. KOTLER, Philip – KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. 16th Edition. Pearson, 2021. 832 p. 978-1292404813.
4. GWYNNE, Richards. Warehouse Management: The Definitive Guide to Improving Efficiency and Minimizing Costs in the Modern Warehouse, 4th Edition. London: Kogan Page, 2021. 536 p. ISBN 978-1789668407.
5. BERK, Jonathan – DEMARZO, Peter – HARFORD, Jarrad. Fundamentals of Corporate Finance, Global Edition, 5th edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2022. ISBN 9781292437156.
6. BLACK, Ken. Business statistics: for contemporary decision making. Danvers : John Wiley & Sons, 2023. 832 s. ISBN 978-11-199-0546-2.
7. HILL, Charles. International Business: Competing in the Global Market Place. 13th ed. Mc Graw-Hill, 2020 (selected chapters), ISBN-13: 978-1260262582.
8. LASSERRE, Philippe. Global Strategic Management. UK: Bloomsbury Academic, 2022. ISBN 9781350932968.
9. FELLMETH, Aaron X. Introduction to International Business Transactions. Cheltenham – Northampton: Edward Elgar Publishing, 2020. 864 s. ISBN: 978-1-83910-741-2.
10. CHRISTOPHER, Martin. Logistics & supply chain management. 4th ed. Harlow: FT Prentice Hall/Pearson Education, 2011. 276 s. ISBN 978-0-273-73112-2.
11. BUTLER, Richard – SUNTIKUL, Wantanee. Tourism and Religion - Issues and Implications. Bristol: Channel View Publications, 2018, 320 p. ISBN 978-1-84541-644-7.
12. BEHRINGER, Stefan. Controlling [online]. Springer Link. 2018. 133 s. ISBN 978-3-658-18380-6. Dostupné na: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-658-18380-6.
13. BEIRMAN, David. Restoring tourism destinations in crisis: A strategic marketing approach. London: Routledge, 2020. 304 s. ISBN 9781000247183.
14. DWYER, Larry, FORSYTH, Peter a DWYER, Wayne. Tourism Economics and Policy. Bristol: Channel View Publications, 2020. ISBN 978-1-84541-731-4. DOI: https://doi.org/10.21832/DWYER7314.
15. HALL, Colin. Michael - WILLIAMS, Allan. Tourism and Innovation. 2 st Editon. New York: Rouledge, 2019. 260 p. ISBN13: 978–0–415–41404–3 (hbk) ISBN13: 978–0–203–93843–0 (ebk).
Sylabus predmetu
Individuálne podľa jednotlivých klubov, napr. - Zadanie odbornej témy a jej riešenie počas semestra za podpory koordinátora hospodárskej praxe. - Odborné prednášky a diskusia k problematike. - Diskusia študentov so zástupcom top manažmentu zástupcu z praxe. - Exkurzie a prehliadky pracovných priestorov partnera z praxe. - Práca na zastupiteľských orgánoch SR. - Praktický výkon v oblasti cestovného ruchu. - Riešenie ad hoc problémov (zadaných učiteľom alebo zástupcom hospodárskej praxe).
Podmienky na absolvovanie predmetu
Práca v tíme.
Semestrálny projekt.
Záverečná prezentácia.
Hodnotenie:
10 % parciálne prezentácie
30 % spracovanie semestrálnej práce
60 % záverečná prezentácia a odpovede na otázky zástupcov praxe a fakulty.
Pracovné zaťaženie študenta
Počet kreditov: 4
Účasť na seminároch: 26 h
Spracovanie semestrálneho projektu: 52 h
Príprava na semináre: 26 h
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
anglický
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 07.03.2024
Dátum schválenia: 06.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 07.03.2024