CJ 2 - Odborný nemecký jazyk pre stredne pokročilých III. (11)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Jazykové vedomosti: poznať základné princípy fungovania odborného jazyka.
Jazykové zručnosti: študent je schopný používať na požadovanej úrovni receptívne a produktívne jazykové zručnosti, je schopný vytvoriť zrozumiteľný, text na odborné témy, rozumie hlavným myšlienkam v zrozumiteľnom štandardnom prejave, rozumie textom, vie reagovať v rozličných situáciách , ktoré sú typické pre súkromný a profesionálny život
Jazykové kompetencie: využívať efektívne získané jazykové poznatky, ktoré sú nevyhnutné pre úspešné uplatnenie sa študenta v praxi, na spoločenské, akademické či profesijné účely
Porozumieť dlhším prejavom a prednáškam za predpokladu, že téma je dostatočne známa. Vedieť čítať s porozumením články a správy týkajúce sa súčasných problémov, pochopiť hlavné myšlienky vo všeobecnom i odbornom texte. V hovorenom prejave vedieť adekvátne komunikovať aj s diskutujúcimi, pre ktorých je cudzí jazyk rodným jazykom. V písomnom prejave vedieť napísať texty na rozmanité témy a vyjadriť v nich súhlasný alebo protikladný názor.
Porozumieť dlhším prejavom a prednáškam, vedieť čítať s porozumením články a správy a pochopiť hlavné myšlienky vo všeobecnom i odbornom texte, vedieť adekvátne komunikovať, vedieť napísať texty na rozmanité témy.

Stručná osnova predmetu

1. Obchodná značka
2. Pracovná cesta
3. Reklama
4. Medzinárodný trh
5. Organizácia
6. Prípadová štúdia

Odporúčaná literatúra

ROS, Lourdes. Perspektive Deutsch, Kommunikation am Arbeitsplatz A2/B1+, Kursbuch mit Audio-CD, Klett, ISBN 978-3-12-675348-7
ROS, Lourdes. Perspektive Deutsch, Kommunikation am Arbeitsplatz A2/B1+, Übungsbuch, Klett, ISBN 978-3-12-675347-0
KUNOVSKÁ, Ingrid - MRÁZOVÁ, Mária - KUCHAROVÁ, Jana. Teória, cvičenia a texty k nemeckej gramatike. 1. vyd. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2016. ISBN 978-80-225-4253-1

Sylabus predmetu

1. týždeň Obchodná značka (známe značky) 2. týždeň Luxusné značky (kolokácie so slovami značka, výrobok, trh) 3. týždeň Ochrana značky (poistenie, prítomný čas) 4. týždeň Pracovná cesta (organizácia pracovnej cesty, budúci čas) 5. týždeň Cestovanie (objednávanie hotela, letenky) 6. týždeň Reklama (typy reklamy, podstatné mená, určité a neurčité členy) 7. týždeň Reklamná kampaň 8. týždeň Medzinárodný trh (vývoj medzinárodného trhu, podmienkové vety) 9. týždeň Obchodovanie (rokovania) 10. týždeň Voľný obchod 11. týždeň Organizácia (pracovné pozície v rámci organizácie) 12. týždeň Štruktúra spoločnosti 13. týždeň Prípadová štúdia

Podmienky na absolvovanie predmetu

Aktivita na seminároch - 20%
Hodnotenie domácich zadaní - 10%
Výsledky kombinovanej skúšky - 70%

Pracovné zaťaženie študenta

26 hod - účasť na seminári
26 hod - príprava na seminár
26 hod- príprava na skúšku

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

nemecký

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 03.05.2022

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 03.05.2022