CJ 2 - Odborný anglický jazyk pre stredne pokročilých I. (9)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Porozumieť hlavným myšlienkam v zrozumiteľnom štandardnom prejave, porozumieť textom, vedieť reagovať v rozličných situáciách , ktoré sú typické pre súkromný a profesionálny život, vedieť napísať jednoduchý text na bežné témy.

Stručná osnova predmetu

• Kariérny plán, organizácia, pracovná cesta
• Pracovný pohovor, komunikačné zručnosti, pracovné stretnutie
• Štruktúra firmy, značky , prezentovanie
• Prezentovanie spoločnosti, PEST analýza
• Riešenie problémov vo firme
• Rokovanie, komunikačné zručnosti

Odporúčaná literatúra

Whitby, N.: Business Benchmark Pre-intermediate to intermediate. Cambridge University Press. 2013. ISBN 978-1-107-69399-9
Robbins, S.: First Insights into Business. Pearson Education Limited, 2000
Cotton, D., Falvey, D., Kent, S.: Market Leader Intermediate, Pearson Education Limited, Harlow, 2010, ISBN 978-1-4082-3707-6
Cotton, D., Falvey, D., Kent, S.: Market Leader Pre-Intermediate, Pearson Education Limited, Harlow, 2012, ISBN 978-1-408-23695-6
O´Keeffe, M., Lansford, L., Wright, R., Powell, M., Wright, L. Business Partner A2+. Harlow: Pearson Education Limited. 2019. ISBN 978-1-292-23353-6
Dubicka, I., O´Keffee, M., Dignen, B. Hogan, M., Wright, L. Business Partner B1+. Harlow: Pearson Education Limited. 2018. ISBN 978-1-292-23355-0

Sylabus predmetu

1. Výrobky, charakteristické znaky výrobkov. Význam obchodnej značky. Jednoduchý a priebehový prítomný čas. 2. Luxusné výrobky. Stratégie firiem ovplyvňujúce lojalitu zákazníkov. Vyjadrenie súhlasu a nesúhlasu. 3. Zúčastňovanie sa pracovných stretnutí. Výskum trhu a marketingové stratégie. 4. Služobná cesta. Medzinárodné pracovné stretnutia. Rozdiely medzi britskou a americkou angličtinou. 5. Služby hotelov a leteckých spoločností poskytované obchodným cestujúcim. Rôzne formy vyjadrenia budúceho času. 6. Telefonovanie a dohodnutie pracovných stretnutí. 7. Zavádzanie zmien vo firme. Zvyšovanie výkonnosti firmy. 8. Riešenie problémov vo firme. Jednoduchý minulý a predprítomný čas. 9. Charakteristika firmy. Spoločenské kontakty, frázy pri predstavovaní, neformálny spoločenský rozhovor. 10. Štruktúra firmy. Firemné oddelenia a ich činnosť. 11. Stratégie riadenia úspešnej firmy. 12. Prípadová štúdia (výber podľa preberaného učiva) Opakovanie. 13. Záverečný test

Podmienky na absolvovanie predmetu

Aktivita na seminároch – 20%
Hodnotenie domácich zadaní - 10%
Výsledky kombinovanej skúšky - 70%

Pracovné zaťaženie študenta

78h:
26 h účasť na cvičeniach
26 h príprava na cvičenia
26 h príprava na skúšku

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 11.05.2022

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 11.05.2022