CJ 2 - Odborný anglický jazyk pre stredne pokročilých II. (10)

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Porozumieť dlhším prejavom a prednáškam, vedieť čítať s porozumením články a správy, pochopiť hlavné myšlienky vo všeobecnom i odbornom texte, vedieť adekvátne komunikovať, vedieť napísať texty na rozmanité témy.

Stručná osnova predmetu

• Stres na pracovisku, rokovania, e-obchodovanie
• Prezentovanie dát a čísiel, číslovky
• Nezáväzná spoločenská konverzácia, tvorenie tímov, spolupráca
• Prijímanie hostí, inovácie, mladí podnikatelia
• Ekológia, spätná väzba, práca v zahraničí

Odporúčaná literatúra

Whitby, N.: Business Benchmark Pre-intermediate to intermediate. Cambridge University Press. 2013. ISBN 978-1-107-69399-9
Robbins, S.: First Insights into Business. Pearson Education Limited, 2000
Cotton, D., Falvey, D., Kent, S.: Market Leader Intermediate, Pearson Education Limited, Harlow, 2010, ISBN 978-1-4082-3707-6
Cotton, D., Falvey, D., Kent, S.: Market Leader Pre-Intermediate, Pearson Education Limited, Harlow, 2012, ISBN 978-1-408-23695-6
O´Keeffe, M., Lansford, L., Wright, R., Powell, M., Wright, L. Business Partner A2+. Harlow: Pearson Education Limited. 2019. ISBN 978-1-292-23353-6
Dubicka, I., O´Keffee, M., Dignen, B. Hogan, M., Wright, L. Business Partner B1+. Harlow: Pearson Education Limited. 2018. ISBN 978-1-292-23355-0

Sylabus predmetu

1. Reklama a jej význam pri predaji výrobkov. Rôzne reklamné médiá a spôsoby prezentácie výrobkov. 2. Reklamná kampaň. Používanie určitých a neurčitých členov, počítateľné a nepočítateľné podstatné mená. 3. Príprava a štruktúra prezentácie. 4. Financie a termíny z oblasti finančníctva. Riadenie investícií. Slovesá a predložky pri vyjadrovaní trendov. 5. Súčasná ekonomická situácia. Používanie čísel pri letopočtoch, desatinných číslach a zlomkoch. 6. Úspešný podnikateľský plán v konkurenčnom prostredí. Opis grafov. 7. Medzikultúrne rozdiely. Najdôležitejšie faktory, ktoré ovplyvňujú kultúru. 8. Rozdiely v etikete pri medzinárodných obchodných rokovaniach. Modálne slovesá. 9. Podniková kultúra pri obchodných stretnutiach a neformálnych schôdzkach. Výrazy a frázy pri nadväzovaní spoločenských kontaktov. 10. Ľudské zdroje. Nábor zamestnancov. Pracovný pohovor. Telefonické získavanie informácií. 11. Postavenie žien v zamestnaní. Používanie infinitívnych a gerundiálnych štruktúr. 12. Prípadová štúdia. (výber témy na základe preberaného učiva). Opakovanie. 13. Záverečný test

Podmienky na absolvovanie predmetu

Aktivita na seminároch – 20%
Hodnotenie domácich zadaní - 10%
Výsledky kombinovanej skúšky - 70%

Pracovné zaťaženie študenta

78h:
26 h účasť na cvičeniach
26 h príprava na cvičenia
26 h príprava na skúšku

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

anglický

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 11.05.2022

Dátum schválenia: 08.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 11.05.2022