Manažment a marketing finančných inštitúcií

Vyučujúci

Zaradený v študijných programoch

Výsledky vzdelávania

Po úspešnom absolvovaní predmetu by mali byť študenti schopní:
a) rozpoznať koncepcie, teórie a rámce manažmentu a marketingu finančných inštitúcií
b) rozumieť rôznym prvkom manažérskych a marketingových koncepcií pre finančné korporácie
c) vyhodnocovať silné a slabé stránky marketingových koncepcií
d) poskytnúť vyvážený úsudok týkajúci sa rozhodujúcich skutočností z oblasti manažmentu a marketingu finančných inštitúcií
Zručnosti:
a) schopnosť diskutovať na vysokej odbornej úrovni k danej problematike – kvalitne spracovať prezentácie na vybrané témy a marketingový plán
b) schopnosť vypracovať a prezentovať rôzne manažérske a marketingové riešenia pre oblasť bankovníctva a poisťovníctva
c) schopnosť naučiť sa odborne a efektívne pracovať v tímoch

Stručná osnova predmetu

Absolvovaním predmetu nadobúda študent teoretické a praktické vedomostí vo vybraných oblastiach manažmentu a marketingu finančných korporácií s akcentom na banky a poisťovne. Predmet podáva informácie o ekonomike a riadení finančných inštitúcií, o využití marketingu ako podnikateľskej filozofie pri tvorbe strategických dokumentov finančných inštitúcií. Dôraz je kladený na finančný systém riadenia s využitím informačných systémov a aplikáciu marketingu s využitím metód analýzy finančných inštitúcií.

Odporúčaná literatúra

Korauš, A.: Marketing vo finančnom sektore, Sprint 2, Bratislava 2015, 536 s.
Klimiková, M.: Bankový manžment a marketing, Ekonóm Bratislava, 2012.
KOTLER, P. - KELLER, K.L. Marketing management. Preklad Juppa, T., Machek, J. 14. vyd. Praha : Grada Publishing, 2013. 814 s.
KOTLER, P. Moderní marketing. 1. vyd. [Grada Publishing, a. s.]. Praha : GRADA Publishing, 2007, dotisk 2012. 1041 s. Expert.
Antošová, M. (2010). Manažment v teórii a praxi (1. vyd.). Košice: Edičné pracovisko, dekanát F BERG, TU.
KORAUŠ, A.: Marketing v poisťovníctve. Bratislava: Sprint vfra, 2001. ROBBINS, S. – COULTER, M.: Management. Praha : Grada Publishing 2004.

Sylabus predmetu

1. Postavenie a úlohy marketingu a manažmentu vo finančných inštitúciách. Teoretické vymedzenie podnikania vo vybraných inštitúciách. 2. Organizačné štruktúry vo finančných inštitúciách. Ciele, plánovanie, strategické a taktické plánovanie vo finančných inštitúciách. 3. Systém riadenia, controlling, reporting. 4. Obchodno-finančný plán. Výročná správa. 5. Dohľad a daňové otázky vo vybraných finančných inštitúciách. 6. Interný audit finančných inštitúcií. 7. Externý audit finančných inštitúcií. 8. Marketingový informačný systém, marketing v digitálnej dobe. 9. Marketingový mix finančných inštitúcií. 10. Marketingová komunikácia a marketingový komunikačný mix - vonkajšia a vnútorná komunikácia, komunikačné kanály, distribúcia finančných služieb, distribučné stratégie a kanály. 11. Obchodný personál. Compliance. Etický kódex. 12. Akvizičná činnosť. Klient. 13. Corporate identity finančných inštitúcií.

Podmienky na absolvovanie predmetu

10 % písomná práca
30 % príprava a prezentácia projektov, marketingového plánu, eseje
60 % písomná skúška

Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu

slovenský jazyk, anglický jazyk

Dátum schválenia: 13.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 06.04.2021

Dátum schválenia: 13.03.2024

Dátum poslednej zmeny: 06.04.2021