IBM Finančné centrá
- Kredity: 2
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: letný
- Ročník: 2
- Fakulta podnikového manažmentu
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosť:
• Zvýšenie povedomia o kĺúčových oblastiach financií a manažmentu v medzinárodnom finančnom centre nadnárodnej koreporácie. Pochopenie potreby všeobecného prehľadu o fungovaní v spoločnosti v náväznosti na rôzne vnútropodnikové ukazovatele a ich využitie pri tvorbe rozhodnutí.
Kompetentnosť:
• Kombinácia praktických zručností pri práci s dátami, analytických a prezentačných schopností. Získavanie informácií z verejne prístupných zdrojov, ich zhodnotenie a analýza.
• Využitie kritického myslenia založeného na racionálnom uvažovaní na základe poskytnutých informácií. Využiť existujúce teoretické poznatky na príkladoch z praxe nadnárodnej spoločnosti.
• Navrhnúť riešenia a obhájiť závery alebo odporúčania na zvýšenie efektívnosti podnikových činností. Jasná a stručná komunikácia výsledkov a odporúčaní.
Zručnosť:
• Interpretovať a analyzovať rentabililitu jednotlivých zložiek sortimentu na základe objemu, skladby a marže výrobkov.
• Interpretovať životný cyklus kontraktu od podpísania zmluvy po kvantifikáciu výnosov počas trvania kontraktu. Vykonať základné analýzy v oblasti predpovede výnosov
• Vykonať základné analýzy kategorizácie nákladov v rámci výkazu ziskov a strát. Interpretovať typy výnosov a nákladov
• Vykonať základné podnikové analýzy v oblasti cenotvorby
• Pripraviť a prezentovať tzv ‘Executive summary’ pre manažment spoločnosti
Stručná osnova predmetu
IBM základné informácie a strategické zameranie
2. Analýza hlavných finančných ukazovateľov
3. Objem predaja / mix produktov / marža a ich vplyv na rozhodovanie (Prípadová štúdia)
4. Finančný plán organizačnej zložky
5. Plán výnosov a nákladov pre produkty a regióny (Prípadová štúdia)
6. Životný cyklus kontraktu od podpisu po plnenie zmluvy
7. Odhad výnosov počas plnenia zmluvy, vytvorenie plánu výnosov (Prípadová štúdia)
8. Ciele a úlohy oddelenia cenotvorby (Pricing)
9. Základné princípy cenotvorby (Prípadová štúdia)
10. Finančné riadenie spoločnosti
11. Prezentácia prípadových štúdií, diskusia
12. Prezentácia prípadových štúdií, diskusia
13. Prezentácia prípadových štúdií, diskusia
Odporúčaná literatúra
Základná literatúra
1. BIKÁR, M. – KMEŤKO, M. – POLEDNÁKOVÁ, A. 2016. Medzinárodný finančný manažment. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2016. ISBN 978-80-225-4254-8
2. SLÁVIK, Š. 2013. Strategický manažment. Bratislava : Sprint 2, 2013. ISBN 978-80-8939-396-1.
3. MAJDUCHOVÁ, H. a kol. 2018, Podnikové Hospodárstvo, Bratislava: Wolters Kluwer, 2018. ISBN 978-80-8168-806-5
4. GRANČIČOVÁ, K. a kol. 2013. Odbytová stratégia. Praktikum. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2013. ISBN 978-80-225-3592-2
5. MARKOVIČ, P. a kol. 2007. Manažment finančných rizík podniku. Implementácia derivátových kontraktov. Bratislava : IURA EDITION, 2007. ISBN 978-80-8078-132-3.
6. HVOŽDAROVÁ, J. – SAPARA, J. – UŽÍK, J. 2012. Konsolidovaná účtovná závierka. Zostavenie a analýza. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2012. ISBN 978-80-225-3509-0
Doplnková literatúra:
1. HANZELKOVÁ, A. – KAŘKOVSKÝ, M. – ODEHNALOVÁ, D. – VYKYPĚL, O. 2009. Strategický marketing. Teorie pro praxi. Praha : C. H. BECK, 2009. ISBN 978-80-7400-120-8.
2. HARUMOVÁ, A. 2011. Finančné riadenie holdingu. Bratislava : Vydavateľstvo Sprint dva, 2011. ISBN 978-80-89393-64-0.
3. HORNICKÁ, R. a kol. 2012. Konsolidácia účtovnej závierky v príkladoch. 2012. Bratislava : IURA EDITION, 2012. ISBN 978-80-8078-452-2..
4. HVOŽDAROVÁ, J. 2009. Konsolidácia účtovnej závierky a jej analýza. Praktikum. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2009. ISBN 978-80-225-2804-7.
5. KOKLES, M. – ROMANOVÁ, A. Informačný systém podniku. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2007. ISBN 978-80-225-2286-1.
6. MAJTÁN, Š. a kol. 2013. Odbytová stratégia. Bratislava : Sprint 2, 2013. ISBN 978-80-89393-92-3.
7. SLÁVIK, Š. 2012. Manažment zmien. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2012.
8. SZARKOVÁ, M. 2011. Komunikácia v manažmente. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2011. ISBN 978-80-225-3251-8.
9. SZARKOVÁ, M. 2007. Komunikácia podniku s externým prostredím. Bratislava : Vydavateľstvo EKONÓM, 2007.
10. THOMASOVÁ, E. 2013. Organizovanie. Teória a prax organizovania podniku. Bratislava : Sprint 2, 2013, ISBN 978-80-89393-93-0.
11. TÖPFER, A. 2008. Six Sigma. Brno: Computer Press, a.s., 2008. ISBN 978-80-251-1766-8.
12. TUMPACH, M. 2006. Medzinárodné štandardy pre zostavenie účtovnej závierky IFRS/IAS. Bratislava : IURA EDITION, 2006. ISBN 978-80-8078-72-2.
13. RUGMAN, A.M. - COLLINSON, S. 2012. International Business (6th edn), Harlow: FT Prentice-Hall
14. MCGEE, J. - THOMAS, H. - WILSON, D. 2010. Strategy: Analysis and Practice (2nd edn), Maidenhead: McGraw-Hill
Podmienky na absolvovanie predmetu
40 % písomné zadania, 60 % kombinovaná skúška, prezentácia
Pracovné zaťaženie študenta
104 h (účasť na seminároch 26 h, príprava na semináre 14 h, príprava na priebežné hodnotenie a prípadové štúdie 32 h, príprava na skúšku 32 h)
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
slovenský, anglický
Dátum schválenia: 11.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 23.05.2022
Dátum schválenia: 11.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 23.05.2022