Prezentačné a grafické aplikácie
- Kredity: 3
- Ukončenie: Skúška
- Rozsah: 2C
- Semester: letný
- Ročník: 2
- Fakulta podnikového manažmentu
Vyučujúci
Zaradený v študijných programoch
Výsledky vzdelávania
Vedomosť:
• Komplexné znalosti a zručnosti z oblasti aplikácií podporujúcich činnosti manažérov s osobitným zreteľom na prezentovanie podniku, podnikových činností a hodnotových vzťahov.
Kompetentnosť:
• efektívne využívať znalosti z oblasti grafických a prezentačných softvérov, schopnosť vedieť sa orientovať v prostredí rôznych dostupných softvérov, pochopiť ich podstatu a možnosti aplikácie
• zhodnotiť vhodnosť aplikácie prezentačných a grafických softvérov pri tvorbe pútavých a účinných prezentačných materiálov podniku
• kriticky zhodnotiť vytvorené prezentačné materiály s ohľadom na využitie grafických a textových prvkov
• navrhnúť riešenia pre prezentáciu podniku navonok a vedieť obhájiť ich efektívnosť a konkurencieschopnosť
Zručnosť:
• nadobudnúť nové vedomosti a zručnosti z oblasti grafických a prezentačných softvérov umožňujúcich prípravu efektívnej prezentácie podniku
• upraviť existujúce grafické prvky a texty v prezentácií podniku
• navrhnúť nové grafické prvky a pútavé zobrazovanie textov vhodné k prezentovaniu podnikových činností
• kriticky zhodnotiť výber grafických a textových prvkov do prezentačných materiálov podniku
• prepojiť znalosti z oblasti grafických a prezentačných softvérov do účinnej prezentácie podniku
Stručná osnova predmetu
Tematické vymedzenie cvičení:
1. Vizuálna identita podniku
2. Grafické softvéry
3. Bitmapové grafické softvéry na tvorbu grafiky
4. Tvorba grafiky v bitmapovom editore
5. Úprava existujúcich bitmapových objektov
6. DTP softvéry
7. Vektorové grafické programy
8. Tvorba vektorových grafických objektov
9. Tvorba grafiky vo vektorovom editore
10. Prezentačné softvéry
11. Práca s prezentačným softvérom
12. Tvorba prezentácie
13. Písomná práca
Odporúčaná literatúra
Základná literatúra:
1. Kirsanov, Dmitry. Book Of Inkscape. 1. vyd. San Francisco : No Starch Press, Inc., 2009. 472 s. ISBN 1593271816
2. Butler, Jill. Univerzální principy designu. 1. vyd. Brno: Computer Press. 2012. 272 s. ISBN 978-80-251-3540-2
3. Anderson, Stephen P. Přitažlivý interaktivní design. 1. vyd. Brno: Computer Press. 2012. 240 s. ISBN 978-80-251-3722-2
4. Burge, Mark James – Burger, Wilhelm. Principles of Digital Image Processing. 1. vyd, London: Spriners London, Ltd. 2009, 261 s. ISBN 1848001908
5. Kuntz, Gerhard. IrfanView 4. 1. vyd. Berlin : worttransport.de Verlag. . 2014. 160 s. ISBN 3944324404
Doplnková literatúra:
6. Bah, Tavmjong. Inkscape: Guide to a Vector Drawing Program. [elektronický zdroj]. Dostupné na: http://tavmjong.free.fr/INKSCAPE/MANUAL/html/
7. Makuch, Bartosz. IrfanView: Quick Start Guide. . [elektronický zdroj]. Dostupné na: https://www.irfanview.net/tutorials/bartosz_makuch1/irfan-view-quick-start-guide.htm
8. Manderscheid B. (2014) Using and Managing Bitmap Images. In: Beginning HTML5 Games with CreateJS. Apress, Berkeley, CA. ISBN 978-1-4302-6340-1
9. ROUBAL, Pavel. Počítačová grafika pro úplné začátečníky. Praha: Computer Press, 2003. 184 s. ISBN: 80-7226-896-1.
10. NAVRÁTIL, P. Počítačová grafika a multimédia. 1. vyd. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., 2021. 112 s. ISBN 98-848-63.
11. Inkcsape, Draw Freely. [elektronický zdroj]. Dostupné na: https://inkscape.org/
Sylabus predmetu
Tematické vymedzenie cvičení: 1. Vizuálna identita podniku • Dizajn manuál podniku a prvky v ňom obsiahnuté • Farby, farebný kruh, farebné modely 2. Grafické softvéry • Charakteristika, rozdelenie, ukážky • Bitmapové formáty 3. Bitmapové grafické softvéry na tvorbu grafiky • Charakteristika, ukážky • Základy práce v bitmapovom editore 4. Tvorba grafiky v bitmapovom editore • Nástroje, farby, manipulácia s vytvorenými objektmi • Ukladanie do rôznych formátov • Vytvorenie vlastnej grafiky 5. Úprava existujúcich bitmapových objektov • Manipulácia s objektom - transformácie, orezávanie, zmena rozmerov • Práca s fotografiou – úprava farieb, jasu, kontrastu • Vkladanie nových objektov • Aplikácia filtrov a efektov • Ukladanie do rôznych formátov 6. DTP softvéry • Charakteristika, vlastnosti, ukážky • Základy práce v DTP programe • Tvorba podkladov do tlače • Vytváranie objektov a práca s nimi • Vytvorenie vlastného podkladu na tlač 7. Vektorové grafické programy • Charakteristika, ukážky • Základy práce vo vektorovej grafike 8. Tvorba vektorových grafických objektov • Vytváranie objektov • Práca s farbami • Práca s objektmi 9. Tvorba grafiky vo vektorovom editore • Práca v hladinách • Vytvorenie vlastnej grafiky 10. Prezentačné softvéry • Charakteristika, vlastnosti, ukážky • Základy práce v prezentačnom programe 11. Práca s prezentačným softvérom • Vkladanie objektov • Úpravy objektov • Vkladanie multimediálneho obsahu 12. Tvorba prezentácie • Vytváranie vlastnej šablóny prezentácie • Vytvorenie vlastnej prezentácie 13. Písomná práca • Overenie nadobudnutých vedomostí v problematike grafických a prezentačných softvérov
Podmienky na absolvovanie predmetu
40 % priebežná písomná práca - podmienka: 51%, 60 % písomná skúška - podmienka: 51%
Pracovné zaťaženie študenta
78 h – 26 h účasť na cvičeniach, 13 h príprava na cvičenia, 13 h príprava na priebežnú písomku, 26 h príprava na skúšku
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu
Slovenský jazyk
Dátum schválenia: 11.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 08.08.2025
Dátum schválenia: 11.03.2024
Dátum poslednej zmeny: 08.08.2025